adexo3
۶۲۴۸۸۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«هجوم» مُکری جذاب خواهد شد

«به نظرم فيلم «هجوم» نسبت به «ماهي و گربه» براي تماشاچي نبايد جذاب‌تر باشد، چون اين فيلم كمي قصه‌گوتر و داراي كاراكتر اصلي و قهرمان است با داستاني پرفراز و نشيب‌تر، اما در نهايت فيلم به لحاظ محتوا و ساختار شبيه به همان چيزي است كه در ذهن من وجود دارد. »

روزنامه اعتماد: «به نظرم فيلم «هجوم» نسبت به «ماهي و گربه» براي تماشاچي نبايد جذاب‌تر باشد، چون اين فيلم كمي قصه‌گوتر و داراي كاراكتر اصلي و قهرمان است با داستاني پرفراز و نشيب‌تر، اما در نهايت فيلم به لحاظ محتوا و ساختار شبيه به همان چيزي است كه در ذهن من وجود دارد. »
مهرماه امسال بود كه پروانه نمايش «هجوم» سومين ساخته بلند شهرام مكري كه سال گذشته به دليل مشكلات مميزي فرصت حضور در سي ‌و پنجمين جشنواره فيلم فجر و بعدتر جشنواره جهاني فجر را از دست داده بود، صادر شد تا اين كارگردان از نمايش فيلمش در گروه سينمايي هنر و تجربه در نخستين فرصت ممكن خبر بدهد. اكران اين فيلم قرار است از ١٥ آبان‌ماه امسال شروع تا شايد در ادامه همان موفقيتي تكرار شود كه در مورد فيلم قبلي مكري يعني «ماهي و گربه» و اكرانش در همين گروه سينمايي رقم خورده بود.
اكران فيلم «ماهي و گربه» در هنر و تجربه بدون شك يكي از دلايل رونق اين گروه سينمايي بود؛ فيلمي كه بر اساس آمار منتشر شده اين گروه سينمايي در نهايت ٦٣٠ ميليون تومان فروش داشت. اين رقم را بايد نسبت به تعداد صندلي‌هايي كه براي سينماهاي گروه هنر و تجربه در نظر گرفته شده (١٥٠٠ صندلي از كل صندلي‌هاي سينماهاي كشور) سنجيد تا مقياسي براي قابل‌توجه بودن آن داشته باشيم. حالا قرار است «هجوم» هم در همين گروه به نمايش درآيد تا مكري كه به گفته خودش دوست دارد در تداوم حركت سينماي هنروتجربه حضور داشته باشد به اين گروه سينمايي اداي دين كند.
مكري همان روزهايي كه كارگرداني را با فيلم كوتاه تجربه كرد، متفاوت‌تر از هم‌نسلانش ظاهر شد. «اشكان، انگشتر متبرك و چند داستان ديگر» اما فصل تازه‌اي را براي اين جوان خوش‌ذوق و با استعداد ورق زد. مكري اگرچه بلافاصله بعد از ساخت نخستين فيلم بلند خود، نتوانست طعم اكران عمومي را بچشد اما به واسطه نمايش‌هاي پراكنده و حضور در جشنواره‌هاي مختلف، جايگاه ويژه‌اي ميان اهالي رسانه، منتقدان و سينماگران باز كرد.

او از معدود فيلمسازاني است كه به حركت آهسته و پيوسته در سينما اعتقاد دارد؛ چراكه بعد از ساختن اثر موفق و تجربي «ماهي و گربه» به اكران محدود در گروه هنروتجربه قناعت كرد و بعد از آن هم نشان داد اهداف مهم‌تري جز گيشه و فروش، در سينماي ايران دارد.
اين كارگردان جوان كه تا امروز اسير حواشي سينما نشده نشان داده روياهاي بزرگي در سر دارد. مكري در دهه ٩٠، شيوه‌هاي نويني براي درآمدزايي در سينما در ذهن دارد و براي ساخت فيلم، دست به دامن بودجه‌هاي دولتي و سرمايه‌هاي هنگفت نمي‌شود.
تجربه ساخت هجوم، سومين فيلم بلند اين كارگردان نشانه‌اي از اثبات اين مدعاست. داستان «هجوم»، سومين فيلم بلند شهرام مكري درباره يك تيم ورزشي آماتوري و مربي آنها است. اعضاي اين تيم رازي براي پنهان كردن دارند و گروهي در جست‌وجوي پيدا كردن سرنخ‌هايي از اين ماجرا هستند. تا اينجاي داستان «هجوم» را بدانيد تا اين فيلم را در سينماهاي گروه هنروتجربه ببينيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج