۶۲۵۱۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چرا موزه پوشاک در مشهد افتتاح نشد؟

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به مشکلات اجرایی‌نشدن موزه پوشاک تصریح کرد: در همین راستا مشکلاتی وجود داشت، مبنی‌بر اینکه سازمان‌هایی چون شهرداری، میراث فرهنگی باید یک‌سری اقدامات لازم را انجام می‌دادند که به‌موقع افتتاح نشد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به مشکلات اجرایی‌نشدن موزه پوشاک تصریح کرد: در همین راستا مشکلاتی وجود داشت، مبنی‌بر اینکه سازمان‌هایی چون شهرداری، میراث فرهنگی باید یک‌سری اقدامات لازم را انجام می‌دادند که به‌موقع افتتاح نشد.

فرشته سلجوقی در نشستی با عنوان «طرح ارتقای توامندی‌های زنان روستایی» که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این موزه پوشاک علاوه بر اینکه از برنامه‌های مصوب مشهد۲۰۱۷ است، در زمینه کارآفرینی نقش مؤثر و ارزنده‌ای دارد. طرح موسسه، در کارگروه و کمیسیون تخصصی اشتغال مصوب شد. همچنین به کارگروه اشتغال استان فرستاده شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: تنها نیازمند مکان مناسبی برای افتتاح موزه پوشاک هستیم. این موزه، به لحاظ فرهنگی بسیار یاری‌دهنده است. همچنین می‌توان در زمینه اقتصاد مقاومتی جلوی واردات را گرفت و فرهنگ بومی کشور را گسترش داد. استان خراسان‌رضوی محل تلاقی همه فرهنگ‌ها و محل گردآوری اقوام ایرانی است. امید است بتوانیم با ایجاد این موزه، زمینه افتتاح موزه‌های گوناگون در سراسر کشور را فراهم کنیم تا بتوانند فرهنگ پوشش گوناگون ایرانی را گسترش دهند.

سلجوقی با بیان اینکه قرار بر این است که دستگاه‌های همکار برای روستاهای هدف، در مورد فعالیت زنان روستایی گزارش تهیه کنند، ادامه داد: همچنین ما در زمینه هفته روستا، در روستاهایی چون تایباد ۳۰ برنامه، خواف و فریمان ۱۱ برنامه داشتیم. همه شهرستان‌ها برنامه‌هایی در زمینه روستا داشته‌اند، اما هدف ما این است که این برنامه‌ها در روستاهای هدف بررسی شود. ما براساس جلسه‌ای که با دبیرخانه مشترک بین استانداری و دفتر امور روستایی داشتیم مشخص شد که در این ۱۰۰ روستا، فعالیت‌هایی مشخص شده را جمع‌بندی کرده و گزارش دهیم. متأسفانه دستگاه‌های مرتبط گزارش‌های لازم را برایمان نفرستادند.

وی خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با دفتر امور روستایی و مشارکت میراث فرهنگی داشتیم در ارتباط با اینکه کانون توسعه کارآفرین زنان نقش‌باف در زمینه موزه پوشاک اقوام تشکیل شود، که از برنامه‌های مصوب برای مشهد ۲۰۱۷ بوده است و در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دادند.

وی ادامه داد: نکته ای که باید بدان توجه کرد، این است که روستاهای هدف در اولویت دریافت تسهیلات برای دستگاه‌های همکار قرار بگیرند. همچنین مورد دیگر، برنامه‌ریزی جدی در زمینه ایجاد توسعه سمن‌ها در این روستاهای هدف است. از جمله اقدامات در این روستاها، در راستای ایجاد روستای پاک در ۱۹ شهرستان در قالب و شاخص اعتیاد است. خوشبختانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده است که ۱۹ شهرستان، ۶۵ روستای پاک را معرفی کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی در زمینه روستاهای پاک اظهار کرد: تنها دو روستا از این ۶۵ روستا با روستاهای هدف ما تلاقی دارند؛ روستای فرح‌آباد و روستای بسک در تربت‌حیدریه نقطه مشترک ما در طرح هستند. یکی از اهداف ما در این طرح ارتقای سطح مهارت‌های زندگی یا افزایش دانش پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر و افزایش سواد است. این‌جاست که دستگاه‎ها باید در این حوزه ورود جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه «جمعیت روستاهای ما از ۵۰۰ تا ۹۹۹ نفر بوده، اما امروزه از این میزان جمعیت خارج شده است» ادامه داد: جمعیت روستاهای هدف از ۹۹۹ نفر بیشتر شده است. در این ۱۰۰ روستا سیاست‌گذاری‌های بیشتری به‌ویژه در زمینه سمن‌ها وجود دارد. بدین معنا که هر چه سرمایه اجتماعی در روستاها افزایش پیدا کند بدون تردید میزان همبستگی، مشارکت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی افزایش پیدا خواهد کرد.

سلجوقی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که در برنامه اولیه در هر روستا از روستاهای هدف، حداقل یک گروه ورزشی بانوان وجود داشته باشد که متأسفانه هیچ بازخوردی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم. همچنین در حوزه فنی‌وحرفه‌ای توجه ویژه‌ای به این روستاها شده است. توقع بر این است که فرایند روستاهای هدف در اولویت قرار گیرند و امیدواریم در مورد این روستاها تبعیض مثبتی را شاهد باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج