adexo3
۶۲۶۰۱۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پیشنهاد ترامپ به عربستان درباره آرامکو

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه عربستان را ترغیب کرد تاسهام شرکت ملی نفت خود موسوم به آرامکو را در بازار بورس نیویورک عرضه کند.

خبرگزاری ایرنا: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه عربستان را ترغیب کرد تاسهام شرکت ملی نفت خود موسوم به آرامکو را در بازار بورس نیویورک عرضه کند.

وی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: بسیار سپاسگزار خواهم بود که عربستان سهام آرامکو را در بازار بورس نیویورک عرضه کند. این مساله برای آمریکا حائز اهمیت است.

شرکت عربستانی آرامکو که کارشناسان مسائل اقتصادی از آن به عنوان ارزشمندترین شرکت درجهان نام می برند،برای واگذاری حدود پنج درصد از سهام خود در سال آینده آماده می شود، اما شایعات حاکی از آن است که این واگذاری فقط در داخل عربستان انجام خواهد شد.

مقام های عربستان مساله واگذاری سهام آرامکو را از اوایل سال گذشته میلادی مورد بررسی قرار داده اند، اما هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

ترامپ در سفر تابستان امسال به عربستان یک توافق دفاعی به ارزش 110 میلیارد دلار با ریاض منعقد کرد. ترامپ در حال حاضر و در آستانه سفر 13 روزه خود به پنج کشور آسیایی، در هاوایی به سر می برد.

رئیس جمهوری آمریکا در توییت دیگری از تازه ترین تحولات در زمینه اشتغالزایی در کشورش وهمچنین عملکرد بازار بورس تعریف کرد و نوشت: نرخ بیکاری به ۴.۱ درصد رسیده که پایین ترین رقم در طول ۱۷ سال است. از زمانی که من روی کار آمدم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل جدید ایجاد شد و شاخص بازار سهام به بالاترین رقم تا به حال رسید، برابر با پنج تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلار.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج