اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۲۶۲۹
۱۴ نظر
۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
پ

نزاع در کدام استان‌ها بیشتر رخ می‌دهد؟

۱ هزار و ۵۵۵ تن به دنبال وقوع نزاع در بهار امسال به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: ۱ هزار و ۵۵۵ تن به دنبال وقوع نزاع در بهار امسال به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام‌کرد: در بهار امسال ۱۶۱ هزار و ۵۵۵ تن به دنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعان نزاع ۱۶۷ هزار و ۴۵۴ تن بودند، ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

همچنین ‌از کل مراجعان نزاع در بهار امسال ۱۱۲ هزار و ۸۵۸ تن را مردان و ۴۸ هزار و ۶۹۷ تن دیگر را زنان شامل می‌شوند.

بر اساس این گزارش در سه ماهه نخست امسال استان‌های تهران با ۲۷ هزار و ۹۴ مورد، خراسان‌رضوی با ۱۴ هزار و ۸۹۷ مورد و اصفهان با ۱۱ هزار و ۸۲۸ مورد دارای بیشترین و استان‌های خراسان‌جنوبی با ۸۷۶ مورد، ایلام با ۱۰۴۱ مورد و سمنان با ۱۲۶۷ مورد دارای کمترین آمار مراجعان نزاع بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، در بهار امسال، خردادماه با ۵۷ هزار و ۸۵۱ مورد مراجعه بیشترین آمار مراجعان نزاع را در مقایسه با ماه‌های دیگر داشتند و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۷ درصد کمتر شده است.

همچنین نزاع از جمله مهمترین دلایل مراجعات پزشکی قانونی است که پرونده‌های مربوط به آن، سالانه حدود ۴۰ درصد از کل مراجعات این سازمان را به خود اختصاص داده است. بطوری که در ۱۰ سال گذشته به طور متوسط هر سال ۵۹۳ هزار و ۹۴۱ پرونده نزاع به پزشکی قانونی ارجاع شده است که سال ۱۳۹۱ با ۶۳۱ هزار و ۳۸۱ تن بالاترین و سال ۱۳۸۶ با ۵۴۷ هزار و ۶۲۱ تن کمترین میزان مراجعه را داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      نگید تهران آماربیشتری داره بگید مجمع عمومی کل شهرستانی ها که در تهران گرد هم اومدند آماربیشتری دارند تهران مجموعه ای از اقوام مختلف آداب و رسوم وسنن وعقاید مختلف شده تهران جایی شده برای مهاجرین و کوچ کنندگان ، هستند افراد باشخصیت و اصیل ونجیب اما کم نیستند کسانی که با فرهنگی خاص وارد تهران شده و سکنی گزیده اند اینان همان هایی هستند که فرهنگ آپارتمان نشینی ، فرهنگ ترافیک و رانندگی، فرهنگ زندگی اجتماعی قانون مدار و اخلاق رو زیرسوال برده و متاسفانه روز به روز هم شاهد بزرگترشدن این معضل هستیم

      پاسخ ها

      • هتی

        الان منظورت اینه شهرستانیا بی فرهنگن شما تهرانی ها با فرهنگین؟ مهندس تهرانی اصیل دیگه نیست یا اگه باشه انگشت شماهر و مطمئنن شما جزوشون نیستی

      • man

        برو تحقیق گن ببین اصل و نسبت به کجا برمیگرده بهر حال تهران از روستاهای اطراف ری بوده و تمام ساکنین حال حاضر در تهران رو مهاجرین در دوره های مختلف تشکیل دادن. یکی زودتر مهاجرت کرده مثل شما!!!!! یکی مثل ما بیسوادا بعدا مهاجرت کرده.

      • بدون نام

        همین شما که ادعای فرهنگتون میشه از بیرون به خودتون نگاه کردین؟ برو خودتو درست کن از ذیگران گله نکن

      • babak

        من ازهمه شهرستانی ها و ساکنان شهرهای دیگه معذرت میخوام نمی خواستم سوتفاهم بشه اما مثل اینکه شده منظورمن این بوده که چرا درطول این چند دهه اقداماتی نشده که هرکس دردیارخودش بمونه و درحفظ فرهنگ اصیل شهرخودش کوشاباشه ؟ چرا بایستی امکانات اینقدرکم باشه که یکسری از مردم کشورما بار سفرببندند وبه تهران بیان ، اگه انتقادی به شهرستانی ها می کنم منظورم اون دسته ازافرادی هست که درشهرخودشون درخانه های بزرگ وحیاط دار بزرگ شدند و شخصیتشون شکل گرفته اما به ناچار راهی تهران شدند درآپارتمان های بیست سی واحده کوچک ساکن شدند خب معلومه که اینها دیرتراز بقیه از فرهنگ آپارتمان نشینی تبعیت می کنن تقصیری هم ندارند مواردش زیاده همه هم می دونن ازطرفی خیابونهای شهرستان ها پراز افرادیه که با موتور ووانت یا ماشین های دیگه ویراژ داده میشه اونها وقتی به تهران هم میان رعایت نمی کنن و باعث بیشتر شدن ترافیک میشن آخه چرا؟ شما یه نگاهی به هیئت های مذهبی در ایام محرم بندازید نود درصد یا بیشتر غیر تهرانی هستند و برروی سردرشون نوشته شده فلان جایی های مقیم تهران خب مگه این تهران چی داره که شده بهشت موعود همه ، والا ما که به جز آلودگی صوتی و بصری و ترافیک و دود وگرونی و این همه آمارجرم وجرائم چیزی ندیدیم اگه چیزای خوبی هم هست به اندازه همون شهرستانهاست پس چرا به اینجا میان، تنها دلیلش کاره وکاره وکار، اگه انتقادی کردم به مسئولین بوده نه به مردم شریف و عزیز هم وطنم ، اگر انتقادی کردم به اون دسته مردمی بوده که مردم آزارند حالا چه درتهران چه در جای دیگه ، منظورم اون دسته ای بودند که با خودخواهی زمینه ناراحتی برای دیگران فراهم میکنن و قصد توهینی به هیچ انسانی نداشتم

      • اميرح

        اين رو هم در نظر بگير كه همون بچه شهرستاني كه داري ازش به نيكي (!!) ياد ميكني؛ تا زماني كه توي شهر خودشون بود هيچكدوم ازين كارهارو انجام نميداد. و آروم و سر به زير بود
        ميدوني چرا اينجور شد بابك خان؟ ربطي به فرهنگ نداره
        چون همون بچه شهرستاني ميديد اون پايتخت نشين داره از منابع زميني زير زميني صنعت گردشگري و غيره؛ شهرستانش استفاده ميكنه ولي سرمايه اون به سمت پايختت سرازير ميكنه اما كوچكترين امكاناتي رو درقبال بردن اين منابع به اون استان نميده. فقط به خاطر اينكه پايتخته. وگرنه همه ما ميدونيم تهران آميخته از انواع نژادهاست و شهري هست كه بهترين امكانات رو داره. اما اينكه چطور اين امكانات به اونجا سرازير شد مهمه!!! اصفهان مشهد تبريز اهواز شيراز كرمان يزد اينا نمونه هايي از شهرهايي هستن كه نبض كشور دستشونه اما ماحصل تلاششون به شهر خودشون نميرسه و به پايتخت مياد. دوست عزيز توي تبليغات هم شاهديم كه اون آدمه كه همچي ميفهمه تهرانيه و اوني كه خنگ و ساده ميزنه بچه شهرستان.
        اين روش استعماريه تهران درست نيست. و گرنه تا قبل از قاجاريه كه تهران پايتخت شد؛ (طهران) منطقه ايي ييلاقي بيش نبود. هدف به صُلابه كشيدنه تهران و تهراني نيست. هدف اينه كه پايتخت نشين ها به شهرهاي ديگه هم احترام بذارن و از بالا به پايين نگاه نكنن.
        دكتر محسن رضايي حرف قشنگي ميزد اينكه بايد كشور رو به سمت ايالتي شد بكشونيم.

      • babak

        درسته که شهرهای دیگه کارمیکنن و نتیجه کارشون رو تهرانی ها می بینن اما قبول کن که فرزندان خیلی از روستاییان روستابمون نیستن خیلی ها رودیدم که کشاورز ودامدار و زمین داربودند کلی هم خوش بودنداما فرزندانشون روستارو ول کردن وبه شهر اومدن کافی بود می موندن و مثل آبا واجدادشون کار میکردنداما عدم تقسیم ثروت درمناطق مختلف و نبود زرق وبرق شهرها باعث تغییرالگوی فرهنگی اونها شده ، واین خیلی بده که آدم اصالت خودشو فراموش کنه

    • امير

      عاقا جان تعداد نگيد .درصد بگيد.هرچه تعداد جمعيت بيشتر باشد موارد نزاع هم بيشتر ميشه.

      پاسخ ها

      • اميرح

        كاملا درست ميگي + لايك

    • ali

      آماری درسته که درصد ارائه بده. یعنی عدد به نسبت جمعیت شهر. این آماری که داده شده درست نیست چون جمعیت تهران مسلما خیلی بیشتره!

    • majid

      بابک خیلی حرف می زنی میزنمت بری پزشک قانونی ها.

    • بدون نام

      بی لیاقت ها اگر ادعای دل سوز بودن میکنید تلاش کنید فشار رو از روی دوش مردم بردارین تا به خاطر هرچیزی شاهد نزاع به سبک قرون وسطایی ها نباشیم نه اینکه آمار بدین که توی کدوم استان نزاع بیشتره!! شعور ندارین که این آمار ها خودش عامل تنش میشه بین مردم استان ها؟

    • ali

      به نظر شما 1هزار با161 هزار فرق می کنه؟!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      بالاخره 1 هزار و 555 تن یا در بهار امسال 161 هزار و 555 تن ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج