جاباما
۶۲۶۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

انحراف ۶۴ درصدي دولت از اجراي بودجه ۸۸

بررسي‌هاي ديوان محاسبات و كميسيون برنامه و بودجه در اين گزارش نشان مي‌دهد كه دولت احكام قانوني ماده واحده بودجه سال ۸۸ را در ۶۴درصد موارد به طور كامل رعايت نكرده است.

گزارش كميسيون برنامه و بودجه مجلس در مورد تفريغ بودجه سال ۸۸ قرار است اين هفته در صحن علني مجلس قرائت شود.

گزارشي كه همواره در طول سالهاي گذشته با حاشيه هايي همراه بوده زيرا نشان‌دهنده انحراف از قانون بودجه مصوب مجلس شوراي اسلامي بود.

درواقع تفریغ بودجه نشانگر درجه تطبیق یا عدم تطابق عملیات انجام شده توسط دولت بر مبنای محاسبات پیش بینی شده است.

قرائت اين گزارش در دستور اين هفته مجلس قرار دارد اما تهران امروز پيش از طرح اين گزارش در صحن علني جزئياتي از چكيده اين گزارش ۲۷۲ صفحه اي را منتشر مي كند.

رضا عبداللهي رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در مقدمه اين گزارش آورده است: «گزارش تفريغ بودجه سال ۱۳۸۸ كل كشور كه در اجراي اصل ۵۵ قانون اساسي و بند ج ماده ۱ قانون ديوان محاسبات عمومي كشور تهيه و جهت رسيدگي به كميسيون برنامه ارجاع شده بود، در جلسات مختلف با حضور مديران و كارشناسان ديوان محاسبات مورد بررسي قرار گرفت و در جلسه ۲۲ خردادماه سال جاري به تصويب نهايي رسيد.»

بررسي‌هاي ديوان محاسبات و كميسيون برنامه و بودجه در اين گزارش نشان مي‌دهد كه دولت احكام قانوني ماده واحده بودجه سال ۸۸ را در ۶۴ درصد موارد به طور كامل رعايت نكرده است.

بنا بر اين گزارش درآمد ريالي حاصل از صادرات نفت خام به مبلغ ۱۵۳ هزار و ۱۸۷ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال در قانون بودجه سال ۱۳۸۸ كل كشور پيش‌بيني شده است.

هيات وزيران، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران را موظف نموده تا بر مبناي مبلغ مندرج در جدول شماره (۸) قانون برنامه چهارم توسعه معادل ۱۶ ميليارد و ۱۲۵ ميليون دلار درآمد حاصل از صادرات نفت خام را به نرخ روز تبديل و معادل ريالي آن را به حساب رديف درآمدي واريز نمايد كه در نتيجه مبلغ پنج هزار و ۸۰۹ ميليارد و ۷۵۱ ميليون ريال بيش از سقف مجاز و مصوب قانون بودجه و مغاير با حكم جزء (هـ) بند (۷) ماده واحده قانون بودجه به حساب رديف درآمدي منابع حاصل از فروش نفت خام واريز شده و عملا معادل دلاري مبلغ اضافه واريزي، به حساب ذخيره ارزي واريز نگرديده است.

تعداد گزارش‌هاي حسابرسي در سال ۱۳۸۸ حدود بيست و يك درصد رشد داشته و تعداد موارد واخواهي با رشدي حدود بيست درصد بالغ بر ۷۴۰۳ مورد شده است. با احتساب موارد واخواهي مندرج در گزارش تفريغ بندهاي ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۸۸ كل كشور، مجموع تعداد موارد واخواهي بالغ بر ۷۵۴۲ مورد مي‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

انحراف 64 درصدي دولت از اجراي بودجه 88

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج