۶۲۶۸۹۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تهیه کامل‌ترین نقشه میکروب‌های جهان

بیش از ۵۰۰ محقق در گرد‌آوری ۲۷ هزار نمونه میکروب از سرتاسر جهان مشارکت داشته‌اند تا نقشه‌ای کامل از میکروب‌های جهان تدوین کنند.

همشهری آنلاین: بیش از ۵۰۰ محقق در گرد‌آوری ۲۷ هزار نمونه میکروب از سرتاسر جهان مشارکت داشته‌اند تا نقشه‌ای کامل از میکروب‌های جهان تدوین کنند.
تهیه کامل‌ترین نقشه میکروب‌های جهان

دانشمندان پس از چند سال تلاش مداوم جدولي كامل از ميكروب‌هاي جهان ايجاد كرده‌اند كه در آن بيش از ۳۰۰ هزار گونه زيستي كه ميكروب‌ها را در بدن خود نگهداري مي‌كنند،‌به يكديگر ارتباط داده شده‌اند.

اين نمونه‌ها از مناطق مختلف، از خاك جنوبگان گرفته تا روده انسان نمونه‌برداري شده‌اند. توالي ژنتيكي ۲۷ هزار نوع ميكروب در پروژه‌اي كه بيش از ۵۰۰ دانشمند در آن مشاركت داشته‌اند، به دست آمده‌است.

نتيجه اين پروژه كه در قالب مقاله‌اي با ۳۰۰ نويسنده در نشريه نيچر منتشر شد، به صورت رايگان و آزادانه در اختيار همگان قرار گرفته‌ و با استقبال شديد ديگر محققان مواجه شده‌است.

اين پروژه كه ميكروبيوم زمين نام دارد، با استفاده از نشانگر ژنتيكي ۱۶S rRNA به دسته‌بندي ميكروب‌ها پرداخته‌است. استفاده از اين تكنيك در زمينه تشخيص گونه‌هاي زيستي از يكديگر رواج بسياري دارد.
تهیه کامل‌ترین نقشه میکروب‌های جهان

اگرچه نتيجه اين پروژه به تازگي منتشر شده‌است، اما تاكنون در پژوهش‌هاي علمي مختلفي درباره آب‌هاي آشاميدني و كشت انگور، نشت نفت و ميكروبيوم انساني به كار گرفته شده‌است. به گفته محققان، با استفاده از نتايج اين پروژه مي‌توان متوجه شد كه تا چه اندازه ميكروب‌هاي مشابه را مي‌توان در نمونه‌هاي متفاوت از گوشه و كنار جهان به دست آورد، از انواع مختلف خاك يا آب و يا حيوانات متفاوت.
با استفاده از داده‌هاي به دست آمده مي‌توان دريافت يك نمونه از كدام نقطه از سياره زمين به دست آمده‌است. استفاده در دادگاه‌ها يا شناسايي ردپاي يك بيماري از ديگر كارايي اطلاعات گنجانده شده در اين نقشه كامل ميكروبي خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج