جاباما
۶۲۷۳۰۵
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

سازمان ملل،مجوز کشتی‌های عازم یمن را معلق کرد

سازمان ملل مجوزها برای کشتی‌های عازم یمن را معلق کرده و از تمامی کشتی‌هایی که در بنادر دریای سرخ در این کشور پهلو می‌گیرند خواسته فوراً منطقه را ترک کنند.

خبرگزاری فارس: یک نهاد سازمان ملل تمامی مجوزها برای کشتی های عازم یمن را به حالت تعلیق درآورده و از تمامی کشتی‌هایی که در بنادر یمن در دریای سرخ پهلو می‌گیرند خواسته فوراً منطقه را ترک کنند.

«مکانیسم راستی‌آزمایی و بازرسی» سازمان ملل در جیبوتی در ایمیلی که به رویت آسوشیتدپرس رسیده این موضوع را اعلام کرده است. در بیانیه این سازمان آمده است مجوزها «موقتاً، تا اطلاع ثانوی معلق می‌شوند.»

پیش از این ائتلاف سعودی متجاوز به یمن اعلام کرد تمامی مرزهای هوایی، دریایی و زمینی یمن را موقتاً بسته است.

این ائتلاف مدعی شده است ایران موشک‌های بالستیک به انصارالله برای هدف قرار دادن عربستان می‌دهد و ریاض حق پاسخ به تهران را در زمان مناسب و به شکل مناسب برای خود محفوظ می‌داند.

در ادامه بیانیه این ائتلاف ادعا شده تسلیح انصارالله توسط ایران ، دشمنی آشکار است که کشورهای همسایه و امنیت و صلح بین‌المللی در منطقه و جهان را هدف قرار گرفته و نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت به شمار می‌رود.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله روز یکشنبه یک فروند موشک «زلزال۲» را به سمت مواضع شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در منطقه «الخضرا» در منطقه نجران شلیک کردند.

علاوه بر این، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله شب یکشنبه نیز یک فروند موشک بالستیک «برکان ۲ اچ» را به سمت فرودگاه «ملک خالد» واقع در شمال شرقی ریاض شلیک کرد.

ارتش یمن اعلام کرد این موشک که به سمت فرودگاه «ملک خالد» شلیک شده بود، دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرد.

ائتلاف ضد یمنی عربستان سعودی بعد از گذشت ۲۴ ساعت از حمله موشکی نیروهای یمنی به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد، برای دومین بار به این حمله واکنش نشان داد. سخنگوی این ائتلاف مدعی شد که ایران هم در انتقال فناوری موشک‌های بالستیکی و هم ساخت آن‌ها به انصارالله در یمن دست دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج