adexo3
۶۳۱۸۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حاشیه‌ جلسه رای اعتماد به کابینه روحانی

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس با یک سری حواشی جالب همراه بود.

خبرگزاری مهر: هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس با یک سری حواشی جالب همراه بود.

* جلسه علنی امروز ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه با حضور اعضای پیشنهادی کابینه آغاز شد. رئیس جمهور نیز ساعت ۹ و ۳۵ دقیقه به اعضای کابینه خود ملحق شد.

* اتفاق جدیدی که امروز در صحن مجلس نمایندگان شاهد آن بودند پخش تصاویر شبکه خبر از مانیتورهای مجلس بود که به نظر می رسید این اتفاق برای آن افتاده تا نمایندگان خود با چشمشانشان ببینند که چه تصاویری از مجلس برای مخاطبان نمایش داده می شود و این شاید باعث شود تا نظم را رعایت کند.

* اما نکته قابل توجه این بود که تصاویر از شبکه خبر پخش می شود کمتر بی نظمی های مجلس را نشان می داد زمانی که در راهروهای مجلس نمایندگان در رفت و آمد و گفتگو با هم بودند شبکه خبر تصاویری پخش می کرد که نشان می داد نمایندگان آرام و منظم در صندلی های خود حضور یافته اند و به نطق موافق یا مخالف گوش می دهند.

* اعضای جبهه پایداری امروز فعالیت زیادی در صحن مجلس داشتند و هر کدام به نوعی در حال رایزنی بودند ازجمله این افراد حسین طلا، روح الله عباسپور، روح الله حسینیان، احمد بخشایشی، بیژن نوباوه و جواد کریمی قدوسی، مسعود میرکاظمی و محمد سلیمانی بودند.

* از فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز سالک، بذرپاش، توکلی ، نادران، حداد عادل رفت و آمدهای زیادی داشتند. طیف دیگر مجلس نیز فراکسیون رهروان به عنوان فراکسیون حامی دولت هستند که آنها هم همانند روزهای گذشته تلاش داشتند که با دیگر نمایندگان گفتگو کنند. تابش، مطهری و جلالی از جمله این افراد هستند.

* علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گوشه انتهای صحن مجلس در حال گفتگو با محجوب بود که سپس آصفری نماینده اراک هم به آنها اضافه شد و صحبت آنها قدری طولانی شد.

* مطهری نماینده تهران که در دفاع از میلی منفرد برای وزارت علوم دفاع کرد در بخشی از سخنان خود به مطلب یکی از روسای دانشگاهها که به گفته وی نزدیک به جبهه پایداری است اشاره کرد و این مطلب را که قدری هم طولانی بود قرائت کرد و گفت که این نظر مثبت این رئیس دانشگاه از طریق پیامک ارسال شده است!

* بشیری نماینده پاکدشت که در مخالفت با میلی منفرد صحبت کرد چند عکس و یک فیلم به اتاق فرمان داده بود تا قبل از سخنان وی از مانیتورها پخش شود. این فیلم، جلسه ای در نمازخانه ای را نشان می داد که حدود ۲۰ نفر حضور داشتند و فردی توصیه می کرد که آن افراد که ظاهرا اساتید دانشگاه بودند ساعت ۹ صبح روز بعد در دانشگاه تهران حضور یابند و حتی به آنها گفته می شود که نهایتا ما را راه نمی دهند میلی منفرد هم در جمع این افراد بود.

* زاکانی نماینده تهران که گویا قرار است در مخالفت با زنگنه وزیر پیشنهادی نفت صحبت کند دقایق طولانی با حضور در کنار مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت و رئیس فعلی کمیسیون انرژی مجلس در حال گفتگو بود و این دو برگه هایی را با هم جابجا کردند.

* زمانی که محمد دهقان عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در مخالفت با میلی منفرد صحبت کرد آن بخش از سخنان وی که میلی منفرد را مقصر در تنش در دانشگاهها اعلام می کرد با احسنت نمایندگان مورد تشویق قرار گرفت.

* زمانی که مطهری در دفاع از میلی منفرد صحبت می کرد چند ثانیه ای سکوت کرد و علت آن این بود که در یادداشت های خود بدنبال مطلبی می گشت که در همین هنگام لاریجانی خطاب به وی گفت: اگر مطالبتان تمام شده اصراری نیست که همه وقت را استفاده کنید.

* بیژن نوباوه نماینده تهران و عضو جبهه پایداری در جلسه صبح امروز مجلس یک دوربین فیلمبرداری در دست داشت که از صحنه های مختلف فیلمبرداری می کرد.

* مسعود پزشکیان نماینده تبریز و نماینده اصلاح طلب مجلس در موافقت با میلی منفرد صحبت کرد. او نطق را بداهه انجام داد و با قرائت شعر آن را آغاز کرد. خارج از موضوع صحبت کردند وی موجب تذکر عده‌ای از نمایندگان شد که لاریجانی هم به وی تذکر داد اما ماجرا به همین جا ختم نشد و چون در سخنان خود سیره پیامبر و حضرت علی در برخورد با مخالفانش صحبت کرده بود و روایاتی از آن دوره بیان کرد موجب شد که نمایندگان روحانی مجلس از جمله سالک سخنگوی فراکسیون اصولگرایان، نبویان عضو جبهه پایداری و پژمان فر عضو فراکسیون اصولگرایان نسبت به وی معترض شوند و وقتی پزشکیان به جایگاه خود بازگشت این نمایندگان روحانی به سراغ او رفتند و با او بحث کردند و نمایندگان دیگر هم به دور آنها حلقه زدند و این باعث شدکه لاریجانی چند بار به آنها تذکر دهد که در صندلی خود مستقر شوند و در نهایت با تذکر لاریجانی و با تلاش دهقان و حسینی دو عضو هیات رئیسه مجلس ، نمایندگان پراکنده شدند.

* کریمی قدوسی عضو جبهه پایداری در مخالفت با جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد صحبت کرد اما به گفته لاریجانی تمام مطلب او خارج از موضوع بود چند بار به وی تذکر داده شد که در موضوع صحبت کند اما او خطاب به لاریجانی گفت تا الان مقدمه بوده است که لاریجانی با تعجب به او گفت تا اینجای مطلب مقدمه بود؟! این در حالی بود که قدوسی تا آن زمان ۱۰ دقیقه صحبت کرده بود. مجددا لاریجانی به وی تذکر داد و گفت شما خیلی کم درباره موضوع صحبت کردید ، مخالف باید مخالفت کند؛ آقای پزشکیان نیمی در موضوع و نیمی غیر موضوع صحبت کرد شما کلا غیر موضوع صحبت کردید.

* تمام سخنان کریمی قدوسی به وقایع گذشته در فتنه و معضلات فرهنگی در دولت های قبل مربوط می شد و او کلامی درباره عملکرد جنتی و سابقه فعالیتش سخنی نگفت و در پایان هم بی توجه به تذکر اعضای هیات رئیسه که وقتش تمام شده است با صدای بلند گفت "اگر بخواهد آن حوادث برگردد همه بدانند این ملت آماده اند و لشکرهای عشق صد درصد آماده اند و اجازه نخواهند داد ذره ای انحراف بر این انقلاب خونبار بوجود آید" گویا قدوسی از این وقت استفاده کرد تا حرفهای نگفته اش را درباره فتنه بیان کند.

* عوض حیدرپور نماینده شهرضا که به عنوان موافق جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و و ارشاد صحبت کرد در آغاز صحبت های خود به نحوه مخالفت قدوسی اشاره کرد و گفت آقای کریمی قدوسی در واقع حرفی بر مخالفت نزدند و این باعث شد که کار من خیلی راحت شود. حیدرپور بابت این قضیه خدا را شکر کرد. حیدرپور البته از سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و رئیس فراکسیون اصولگرایان عذرخواهی کرد که علیرغم درخواست وی برای دادن وقتش به او که برای موافقت با جنتی صحبت کند این کار را نکرده است.

* لاریجانی ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه صندلی خود را ترک کرد تا ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس بر صندلی او تکیه زند. لاریجانی قبل از آنکه صحن مجلس را ترک کند به نزد روحانی رفت و دقایقی با او گفتگو کرد. حضور لاریجانی در کنار روحانی باعث شد که عکاسان از گوشه های صحن خود را به بهترین نقطه برای عکاسی به این صحنه برسانند.

* کوچک زاده دقایقی را در کنار صندلی باهنر نایب رئیس دوم مجلس زانو زد و با حرارت درباره موضوعی با او صحبت کرد. واکنش باهنر بیشتر تکان دادن سر بود تا اینکه گفتگویی داشته باشد.

* صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور که برای انجام کاری در جایگاه تماشاچیان حاضر شده بود از تیررس خبرنگاران دور نماند و خبرنگاران زمانی که او قصد داشت جایگاه تماشاچیان را ترک کند به سراغش رفتند و گفتگویی طولانی با وی انجام دادند.

* عوض حیدرپور که در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد صحبت می کرد جنتی را شهید زنده خواند و برای اثبات ادعای خود گفت: ما وقتی صدا و سیمای اهواز بمباران شد ایشان خونین و مالین آمدند و گفتند اتفاقی نیفتاده، در لبنان هم دوستان نقل می کنند حالت شهادت طلبی ایشان مثلا زدنی بوده است، ما ایشان را آیت الله می شناسیم و می شناختیم.

* حمید رسایی نماینده تهران که در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارشاد صحبت می کرد در سخنرانی خود بارها روحانی را خطاب قرار می داد تا توجه وی را به اظهاراتش جلب کند. حتی زمانی که یکی از نمایندگان به سراغ روحانی رفته بود خطاب به رئیس جمهور گفت ای کاش به صحبت های من گوش می دادید، به نظر می رسید وی می خواست تمام توجه رئیس جمهور را به اظهاراتش جلب کند، رسایی در زمان مخالفت با علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات نیز بارها اعلام کرد ای کاش رئیس جمهور در صحن بود. روحانی در آن زمان در صحن علنی مجلس حضور نداشت.

* رسایی در پایان سخنرانی اش تریبون را رها نمی کرد و خواستار افزایش وقت برای صحبت بود که منادی عضو هیات رئیسه اعلام کرد این وقتی که شما صحبت می کنید حرام است. بالاخره رسایی تریبون را رها کرده و به نزد جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد رفت. پس از معانقه دو جلد کتاب به وی هدیه داد.

* قاضی زاده وزیر پیشنهادی بهداشت امروز شخصاً در میان صندلی ها در صحن حرکت می کرد و با نمایندگان رایزنی می نمود.

* محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب اردکان نیز امروز بسیار فعال بود و دائماً رفت و آمد میان وزیران پیشنهادی و نمایندگان بود، تابش امروز نتیجه رایزنی های چند هفته ای خود با نمایندگان در خصوص کابینه روحانی را دریافت می کند.

* در پایان جلسه امروز پژمان فر نماینده مشهد و پزشکیان نماینده تبریز که پس از سخنرانی پزشکیان در حمایت از وزیر پیشنهادی علوم با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کرده بودند در پایان جلسه به آرامی با هم صحبت کردند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج