۶۳۲۳۴۴
۴۲ نظر
۵۰۱۰
۴۲ نظر
۵۰۱۰
پ

کاربران کم مصرف، نگران اینترنت غیرحجمی نباشند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کاربران کم مصرف اینترنت می توانند نیاز خود را از اپراتورها تامین کنند، گفت: انتظار می رود در شیوه جدید فروش اینترنت ثابت بر مبنای سرعت، شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت، بسته های تشویقی متنوعی برای انواع مشترکان طراحی کنند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کاربران کم مصرف اینترنت می توانند نیاز خود را از اپراتورها تامین کنند، گفت: انتظار می رود در شیوه جدید فروش اینترنت ثابت بر مبنای سرعت، شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت، بسته های تشویقی متنوعی برای انواع مشترکان طراحی کنند.

«محمدجواد آذری جهرمی» درباره اینکه گفته می شود شیوه فروش اینترنت غیرحجمی به زیان کاربران کم مصرف است، افزود: بازار، بازاری رقابتی است و سرویس های متعدد وجود دارد؛ هم DSL و هم موبایل در بازار به ارایه خدمات پرداخته اند.
وی اظهار داشت: سرویس های تلفن همراه هنوز اقدام به ارایه بسته های حجمی می کنند و کسانی که حجم کمی مصرف می کنند، می توانند به سراغ اپراتورهای همراه بروند.
وی با بیان اینکه هنوز برای کم مصرف ها بازار خرید و جدول مناسب وجود دارد، خاطر نشان کرد: نکته دیگر این است که سازمان تنظیم مقررات رادیویی سقف تعرفه را مشخص می کند امروز قیمت یک گیگا بایت اینترنت ۳ هزار تومان در خدمات ثابت است، ولی در بازار رقابتی می توانید آن را هزار تومان نیز خریداری کنید.
وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: ما مدل را عوض کردیم و سقف را تغییر دادیم و طبیعتاً در این فضای رقابتی، خدمات برای اقشار کم درآمد با نرخ های پایین ارایه خواهد شد، اینکه اصل قضاوت را روی بسته ای که به تازگی ارایه شده که وجود آن نیز بر تغییر مدل استوار است، قرار دهیم به نظرم زود است و باید اجازه دهیم تا شرکت ها، فهرست خدمات خود را ارایه دهند، بسته های تبلیغاتی وخدمات ویژه اپراتورها برای ارایه به مشتری ها مطرح شود تا بتوانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات این هفته در صفحه اینستاگرام از تصویب تعرفه سرویس های غیرحجمی در کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی خبر داد و با انتشار جدول تعرفه های جدید، تاکید کرد: شرکتها موظفند جزئیات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکان برسانند.
طبیعی است که فضای رقابتی به نفع مصرف کننده نهایی فراهم است.
وزیر ارتباطات ادامه داد: این سرویس حجمی نیست و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکتها موظف به ارائه سرویس در حداقل سرعت پایه (۱۲۸ کیلو بیت در ثانیه)تا پایان دوره ماهانه خواهند بود.
وی نوشت: در مصرف منصفانه ترافیک داخلی بایستی حداقل دو برابر ترافیک بین الملل لحاظ ‌شود و تاریخ اجرای این مصوبه قبل از دهم آذرماه خواهد بود.
کاهش تعرفه اینترنت و افزایش سطح دسترسی عموم به این خدمت، از دستاوردهای دولت تدبیر و امید به شمار می رود به شکلی که در دولت یازدهم در ۲ مرحله تعرفه اینترنت حدود ۵۰ درصد کاهش یافت و با هم کدسازی، هزینه تلفن ثابت بویژه در شهرهای کوچک نیز پایین آمد.
طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نرخ اینترنت ثابت در سال ۱۳۹۲ برابر ۳۴ هزار و ۲۸۷ ریال بود که اکنون به ۱۵ هزار و ۴۰۰ ریال رسیده است.
نرخ اینترنت ثابت در شهرستان ها نیز در سال ۱۳۹۲ برابر ۳۵ هزار و ۲۳۶ ریال بود که به ۹ هزار و ۶۰ ریال کاهش یافت.

با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هزینه استفاده از اینترنت در محتوای داخلی کاهش چشمگیر یافته و در برخی خدمات نظیر فیلیمو یا آپارات رایگان شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب مشخصه اونا نباید نگران باشن این ماییم که باید نگران باشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه برق و آب و گازه که به کم مصرف ها جایزه بدهند؟ اینترنت مگر انرژی حساب میشه که کم مصرف کردنش امتیاز محسوب بشه؟ این چه مسخره بازیه؟! مملکتِ جهان دهمی هستیم! لابد این هم یه روش جدید برای محدود کردن و فیلتر کردن اینترنته!

    • بدون نام

      بنده خدا تو یکی حریف اینها نمی شی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه برق و آب و گازه که به کم مصرف ها جایزه بدهند؟ اینترنت مگر انرژی حساب میشه که کم مصرف کردنش امتیاز محسوب بشه؟ این چه مسخره بازیه؟! مملکتِ جهان دهمی هستیم! لابد این هم یه روش جدید برای محدود کردن و فیلتر کردن اینترنته!

    • بدون نام

      پس باید نگران بود اونم اساسی..

    • محمد

      متاسفانه تو جامعه ما یکسری افراد نابلد و کم ظرفیت میان مدیر میشن.
      دیدگاه این آقا تعجب برانگیز است. اگر قرار بود کم مصرف کنیم که همون اینترنت حجمی بود... یک بام و دو هوا همینه.. خدایا به ما صبر بده.

    • بدون نام

      یعنی ویدئو جزو محتوا محسوب نمیشه؟ شما سایتی مثل آپارات رو که باز می کنی روی هر ویدئو کلیک کنی خود به خود لود میشه. معلوم نیست چه بساطیه پهن کردین!

    • مظفری

      سلام ; لطفاً یکبار برای همیشه درست و کاملاً روان برای مردم توضیح بدین داره چه اتفاقی میفته ؟ نود درصد مردم متوجه نمی شوند ، حجم اینترنت داخلی؟ حجم اینترنت خارجی؟ سرعت ؟ حجمی؟ غیر حجمی؟ قیمت؟و سوالات بسیار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هدف این هست که متوجه نشیم...

    • هادی

      اینترنت رو هم میخان بکنن آب گاز و برق
      کم مصرف
      خخخخ

    • بدون نام

      خلاصه: اینترنت ثابت گرون شده

    • محمد

      سلام ..امیدوارم بتونیم اینترنتی در سطح جهانی داشته باشیم و برای افرادی مثل من که دانشجوهسیم و از اینترنت استفاده علمی میکنیم دیگه مجبور نباشیم که دار و ندارمون رو بدیم به نت..به امید ایران بهتر

    • بدون نام

      فیلیمو که باید اشتراک بخری کجاش رایگانه

      پاسخ ها

      • بینام

        آقای وزیرچرامن دیروزمن امتحان داشتم اینترنتم صدبارقطع شدآخه ماچه گناهی کردیم ازدست ناپختگی عالیجناب خداازت نگذره امتحانم خراب شد

    • kamyar

      کی شروع میشه این طرح

    • احمد

      آنجا که میگه اینترنت گیگی هرارتومان بله هستش ولی شرط داره من خودم از مخابرات نت میگیرم اگه 300 گیگ حجم بخری قیمتش میشه 300 تومان تازه 27 تومان هم مالیات اضافه میشه
      اگه اینترنت غیر حجمی می شه دو تا مشکل پیش می آید یکی اینکه همه میریزند یکسره دانلود می کنند که سرعت خیلی افت می کنه
      یا اینکه یک قانون میزارن حداقل ماهی 5 الی 10 گیگ می تونه دانلود داشته باشه
      یک خانواده 4 نفره حساب کنید به صورت عادلانه هر نفر 2.5 گیگ ماهی و روزی تقریبا 86 مگا بایت داره والا 80 مگابایت یک دور بری تلگرام و اینستاگرام یک چرخی بزنی تموم میشه و این اینترنت به اسم وسوسه کننده و خوشحال کننده نامحدود نیست بلکه کاملا محدودی

    • بدون نام

      اقا جهرمی مشترک کم مصرف فقط فکر کنم بابای من باشه که میره تو سایت بازنشستگان هر روز بعد میبنده مرد حسابی کم مصرف چیه ما مونده نمازمونم رو بستر اینترنت بخونیم دیگه همه زندگی ماشده اینترنت تازه هنوز اینترنت اشیا نیومده.

    • بدون نام

      همه نگرانی ما سر قضیه "مصرف عادلانه" است
      ما 5 نفر هستیم که هر کدام یک گوشی داریم و از کامپیوتر هم استفاده می کنیم، میشه 10 دستگاه ، اگر روزانه 300مگ با هر دستگاه مصرف کنیم که تا الان بیشتر هم مصرف می کردیم در ماه 90گیگ مصرف داریم که حقمان هست از اینترنت واقعی هم این 90 گیگ را استفاده کنیم نه اینترنتی که صدا و سیما را نشون میده.
      شما هم از اول حرفتون این بود که اینترنتی نامحدود در اختیارتون میگذاریم که بتونید باهاش فیلم ببیند و ...
      این تازه برای حداقل نیازهامون هم کافی نیست.

      دیده شده در برخی کشورهای غربی مسئولین دانلودهاشونو توی اداره با پهنای باند اف14می کنن و مصرف منصفانشونو برای مردم جور دیگه لحاظ می کنن

    • رستمی ازشیراز

      خدمت وزیر محترم که میگن ۱گیگ اینترنت ۳هزارتومان هست پس چراهمراه اول ۲گیگ اینترنت را۱۰هزارتومان میفروشه قابل توجه وزیر جوان

    • بدون نام

      همش الکیه دارن مردم راگول میزنن دروغ دروغ دروغ خواهشن بچاپ

    • بدون نام

      خدایا ما که مصرف اینترنتمان زیاد است چه کنیم ؟

    • مهیار

      داداش به خدا داری اشتباه میزنی,ازاون روزی که پاتو گذاشتی توی وزارت خونه فقط داری مردم رو اذیت میکنی

    • مجتبی

      آقای وزیر چه کاربران پرمصرف و چه کم مصرف فقط پول پرداخت می کنند از امکانات استفاده نمی کنند بنده از اینترنت منزل استفاده میکنم یا همیشه قطع هست یا امکان برقراری میسر نیست فقط پول پرداخت می کنم هر بار هم به جنابعالی نامه نوشتم اعتراض کردم پاسخ ندادی جای بسی تأسف هست که توجه ای به مشکلات مردم ندارید .

    • بدون نام

      چرا

    • بدون نام

      وزیر جدید نگاه امنیتی دارد و میخواهد با گران کردن اینترنت دسترسی مردم به شبکه های اجتماعی را محدود کند

    • حیدر

      دقیقا حرفی که احمدی نژاد میزد را حالا این اقا داره تکرار میکنه .مشتریان کم مصرف نگران نباشند.اینم دولت تدبیر وامید.خب اقا جان اون کسی که مصرفش زیاده پولش هم داره اگه گرانتر هم بشه عین خیالش نیست.بنزین

    • محمد

      مشترکین پرمصرف چی پس؟؟

    • بدون نام

      11:00

      بعله
      شما تا الان کجا بودید؟
      شما تا قبل از این اینترنت نامحدود میگرفتی هرچی دلتون می خواست فیلم می دیدی ، سرعتش هم در حدی بود که بشه از آپارات و یوتیوب فیلم دید، فیلم های آموزشی شما رو هم لابد باز می کرد
      ولی از این به بعد باید فیلم هاتون رو بودجه بندی کنید
      ضمن اینکه خیلی هم دنبال فیلم های برون مرزی نرید که شیرآب رو روتون می بندند
      به امید ایرانی بهترتر :))

    • وحید

      خلاصش اینه که طی دو مرحله اینترنت رو ۵۰درصد گران کردن

    • بدون نام

      چرانظرماراچاپ نکردی خبری واقعاکه شماهم بااونا همدست هستید

    • بدون نام

      مصرف عادلانه نميدونستم برا استفاده إز اينترنت هم بايد كم مصرف كنيم كه تموم نشه ثروت ملي مثل اب و برق گاز محاسبه ميكنن يكي نيست بگه اخه بگه ما چي كار كنيم كه اينترنت نامحدود واقعي داشته باشيم دردمون به كي بگيم !!! هر جوري حساب ميكنن كه گران كنن ....

    • یه نفر

      از وقتیکه شما اومدین سرکار اینترنت که هیچی موبایلم به بهونه قاچاق گرون کردید نمی‌دونید دیگه چکار با این مردم بکنید اومده اون روز میگه هیچ جای دنیا اینترنت نامحدود ندارد خنده داره به قول یکی از دوستان نظر داده یه افرادی میان که کاربلد نیستن اینطور خودشونو بعداز چند ماه مثل....گیر میکنن تو گل

    • محمد

      اينترنت 128 براى اين قرن نيست

    • بدون نام

      عحب رویی داره؟. ...

    • شاهین

      چرا باید زیاد مصرف کنندگان باید گرون بخرند من از یک کتابی خوشم اومده میخواهم دانلود کنم ایا این زیاده روی .یا فقط باید با تلگرام واتس اپ چت کنم که منصفانه باشه .یا یک فیلم میخوام دانلود کنم چه اشکالی داره .

    • بدون نام

      الان این طرحو داری واس ما میذاری ما نمیخوایم که زوره مگه ای بابا چه وضعیه واست تصمیم آشغالی میگیرن اینم تو این قرن زور داره والا

    • alibecks

      از اون اولش که تاینی موویز رو بست معلوم شد چیکارست

    • بدون نام

      این یارو تازه اومده،میخاس ی خودی نشون بده،اینجوری مردمو سرکارگذاشته...لعنت لعنت.......

    • بدون نام

      گرانی همیشه مال مردمه!
      پول آقازاده ها و ژنای خوب باید از یه جایی دربیاد دیگه

    • محمد

      زلزله ۸ ریشتری وسط امریکا سانفرانسیسکو

    • بدون نام

      خدا پناه به تو با این بی عدالتی و نامردی توی این کشور ...

    • بدون نام

      الان اینترنت گرون شده یا ارزون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج