۶۳۳۸۵۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

مخاطبان دنبال «پایتخت» هستند

حسن وارسته که در سریال‌هایی چون «دودکش»، «پایتخت ۲،۳،۴»، «علی‌البدل» و «دیوار به دیوار» حضور داشته است. این روزها نگارش دو سریال «افسانه هزارپایان» و «دنگ و فنگ روزگار» را عهده دار است.

خبرگزاری ایسنا: حسن وارسته که در سریال‌هایی چون «دودکش»، «پایتخت ۲،۳،۴»، «علی‌البدل» و «دیوار به دیوار» حضور داشته است. این روزها نگارش دو سریال «افسانه هزارپایان» و «دنگ و فنگ روزگار» را عهده دار است.

این نویسنده درباره عدم حضور در پنجمین سری از سریال «پایتخت» گفت: به رغم اینکه محسن تنابنده از من برای حضور در این سریال دعوت کرد، اما چون دو تعهد دیگر دستم بود صلاح نبود با یک دست دو هندوانه بردارم؛ چرا که «پایتخت» واقعا پروژه سنگینی است و فقط باید بر روی آن متمرکز می‌شدم. با توجه به اینکه زایش متن هم همزمان اتفاق می‌افتد به همین دلیل نتوانستم با پروژه همکاری کنم.

او با اشاره به نگارش سریال «افسانه هزارپایان» گفت: این سریال بر روی کاغذ، کار قابل دفاعی است.

وی درباره اینکه خروجی این کار را چطور ارزیابی می‌کند و تا چه میزان بر کیفیت آن توجه داشته است؟ گفت: کارگردان این کار با دقت و وسواس کار می‌کند منتها چون این سریال پربازیگر است و فضای تاریخی، گریم و پراکندگی لوکیشن بالایی دارد، دست و بال کارگردان بسته است. به هر حال شما یک مبلغی برای تولید سریال دارید که خیلی برآورد دقیقی روی آن انجام نگرفته است. شما اگر بخواهید ۱۰۰ بازیگر را گریم کنید روزانه وقت زیادی از کار را می‌گیرد. گریم‌های سنگین و کمدی‌های حادثه‌محور زمان‌بر است. از طرفی رنج تولیدی که سازمان در اختیار گروه تولید قرار داده است کار را برای ما سخت‌تر می‌کند. اما در نهایت کار قابل دفاع و متفاوتی شده است و امیدوارم در ادامه هم همین اتفاق بیفتد.

او با اشاره به اینکه فیلمنامه «افسانه هزارپایان» در چهار فصل خواهد بود، در توضیحاتی گفت: ۳۰ قسمت از فیلمنامه نگارش شده و ۲۲ قسمت دیگر از تولید باقی مانده است. نگارش در عین حال ادامه دارد. فصل اول شامل ۱۶ قسمت، فصل دوم ۱۴ قسمت، فصل سوم ۱۵ قسمت و فصل آخر که جمع‌بندی داستان است، شامل هفت قسمت است.

این نویسنده در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره‌ی پتانسیل ادامه‌دار بودن «پایتخت» نیز یادآور شد: یکی از علت‌هایی که باعث شد «پایتخت» در کنار شخصیت‌های محبوب داستانش پرمخاطب شود، بخش تولید است؛ یعنی ما در «پایتخت» برای خلق یک ماجرا محدودیت نگذاشتیم. در حال حاضر قصه‌ها به سمتی ورود کردند که حادثه محور باشند. بنابراین قسمت‌های حادثه محور این سریال هم زیاد بود. یکی دیگر از علت‌های پرمخاطب بودن این سریال به تصویر کشیدن یک خانواده ایرانی است. خانواده ایرانی هم تکرار ندارد. سومین عامل هم مخاطبان هستند که به دنبال «پایتخت» هستند. سال گذشته زمانی که «علی‌البدل» را کار می‌کردیم مخاطبان به دنبال «پایتخت» بودند.

وارسته در پایان گفت‌وگوی خود درباره سریال‌هایی که در مناسبت‌ها تولید می‌شود، یادآور شد: در سریال‌سازی مخاطب‌شناسی، زمان‌شناسی و روان‌شناسی اهمیت بسیاری دارد. به عنوان مثال سریال «علی‌البدل» قرار بود در ایام رمضان به روی آنتن برود و برخی موضوعات آن مناسبتی بود اما عید به روی آنتن رفت در حالی که سریال نوروزی نبود.

وی همچنین درباره روند ساخت مجموعه «دنگ و فنگ روزگار» نیز گفت: در حال حاضر ۳۰ قسمت از این مجموعه به تلویزیون تحویل داده شده است. این سریال یک سریال نویی در روایت است. در حال حاضر با چند تن از کارگردان‌ها مذاکره شده اما هنوز قطعی نشده است.

وارسته با اعتقاد بر اینکه جامعه ما طنزنویس کم دارد، گفت: ترجیح می‌دهم برای حوزه کودک و نوجوان و همچنین طنز کار بنویسم. البته مسعود صباح که مسئول حوزه کودک و نوجوان در سیمافیلم هستند سفارشی را به من داده‌اند که روی طرح آن کار می‌کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا واقعا همه منتظرن شب و روز ندارن خواب خوراک ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج