جاباما
۶۳۴۰۶۶
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

افزایش کمک در زلزله کرمانشاه نسبت به ورزقان

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: مردم در زلزله کرمانشاه یک‌و‌نیم برابر زلزله ورزقان کمک نقدی کردند.

خبرگزاری ایلنا: رضا اندام با بیان اینکه از ابتدای حادثه اکیپ‌های به منطقه اعزام شده و ما به اهداف خود رسیدیم، گفت: در ادامه روند امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه سرمایه عظیم اجتماعی واقعی شکل گرفت و بدور از هر گونه بحث‌های سیاسی، جناحی، قومی و مذهبی مردم پای کار آمدند.

او با اشاره به کمک‌‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شده توسط مردم خاطرنشان کرد: در این حادثه یک و نیم برابر کمک‌های نقدی در زلزله ورزقان توسط مردم جمع‌آوری شد و کمک‌های غیرنقدی هم فو‌ق‌العاده بود ما در این زلزله بیشتر از کمک‌های غیرنقدی داخلی استفاده کردیم در حالیکه در زلزله بم بیشتر از کمک‌های خارجی استفاده کردیم.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی کرمانشاه متفاوت است، گفت: هزار و اندی روستا و شهر باید پوشش داده می‌شد و ۱۰ بالگرد با ۲۰۰ ساعت سورتی پرواز کار کردند. در این حادثه بیش از ۹۰ هزار چادر به منطقه ارسال شد و بیش از ۸۲ هزار چادر توزیع شده در حالی‌که ۳۰ هزار خانوار دچار مشکل شده بودند.

اندام تاکید کرد: سازمان مدیریت بحران و استاندار در اینگونه حوادث مسئولیت مستقیم دارند و شاید اگر هماهنگی بیشتری می‌شد ما شاهد اتفاقات بهتری بودیم اما با همه مشکلات سپاه و ارتش حضور بسیار خوبی داشتند.

او با اشاره به کمک‌های مردمی که به‌طور شخصی به منطقه اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم نمی‌دانند کجا باید بیایند و این موضوع مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد کرد. ما از مردم نوع‌دوست و همه خیرین تقاضا داریم از همین مبدا کمک‌ها را به جمعیت هلال احمر برسانند تا کار با موفقیت بهتری انجام شود.

اندام تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار نیروی داوطلب پشتیبانی در این حادثه به ما کمک می‌کردند البته به همین میزاننیز نیرو در استان‌ها آماده باش بودند. همچنین تاکنون ۷۵ میلیارد تومان از منابع داخلی سازمان هلال احمر اقلام مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

او خاطرنشان کرد: در ادامه امدادرسانی‌ها نیز باید ارسال محموله‌ها و کمک‌‌های مردمی مدیریت شود و به موادی از جمله چای کیسه‌ای، برنج، انواع کنسروجات، عدس، لوبیا قرمز نیاز داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      80درصد کمکها مردم عزیز انجام دادن درود بر مردم ایران

    • بدون نام

      به نظر من هیچ ارگانی کمک اذوقه وچادر نکرده چرا الکی میگی فقط حلال احمر کمک انسانی کرد ماشاهد کمک مردم سرتاسر ایران بودیم واقعا ممنونشانیم فقط خدا خودش عالمه ...

    • سینا

      احسنت به ملت بزرگ ایران دست همتون درد نکنه شما همیشه سربلند هستید واقعا این همه محبت این ملت بزرگ این همه همدلی درود برهمه ملت ایران درود بر ایران بزرگ درود بر فارس درود بر ترک وکردولر درود بر عرب و بلوچ درود بر تک تک شما ملت ایران درود بر امداد گران درود بر ارتش و سپاه درود درود بر رهبر معظم انقلاب اسلامی درود بر ملت عزیز مصیبت دیده کرمانشاه درود بر همه کسانی که به هر نحوی شده به کرمانشاه کمک کردند این یک امتحان الهی بود که همه ایرانیان عزیز سر بلند از آن بیرون آمدن اجرتان با خدای مهربان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج