۶۳۶۵۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

همکاری مشترک ایران و پاکستان در حوزه سلامت

وزیر بهداشت با اشاره به امضای تفاهمنامه با وزیر سلامت پاکستان گفت: همکاری‌هایی در زمینه‌هایی مانند حفظ امنیت غذایی و بازار دارو خواهیم داشت.

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت با اشاره به امضای تفاهمنامه با وزیر سلامت پاکستان گفت: همکاری‌هایی در زمینه‌هایی مانند حفظ امنیت غذایی و بازار دارو خواهیم داشت.

دکتر سید حسن هاشمی ضمن تشکر از دولت و ملت پاکستان برای ابراز همدردی با زلزله‌زدگان ایرانی و کمک‌هایی که برای آنان ارسال کردند، گفت: جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران دو کشور مهم و تاثیرگذاردر جهان اسلام هستند و جدای از همسایگی دارای ارزش‌ها، فرهنگ و دین مشترک هستند بنابراین خوشحالم که وزیر سلامت پاکستان به ایران سفر کرده است.

وی افزود: زمینه‌های همکاری زیادی برای ما در حوزه سلامت وجود دارد و خوشحالم که به دنبال تفاهم‌نامه‌ای که امضا کردیم همه چیز بررسی شده و امیدوارم همه اقدامات‌مان طبق برنامه ریزی انجام شده اجرایی شود.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات موجود در مرز میان ایران و پاکستان در زمینه تردد افراد و دام‌ها همچنین کشته شدن دام‌ها در این مرز و انتقال بیماری‌ها گفت: به نظر می‌رسد باید قرنطینه‌های جدی‌تری در مرز داشته باشیم و همکاری میان دامپزشکی ایران و وزارت سلامت پاکستان کاراتر باشد تا از این مسائل پیشگیری شود. بر این اساس پیشنهاد می‌کنم مجموعه‌ای در حوزه فراورده‌های دامی و کشاورزی بین وزارت کشاورزی ایران و پاکستان داشته باشیم تا از انتقال بیماری‌ها جلوگیری کند و بتوانیم در برابر بیماری‌ها مصونیت بیشتری داشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه در زمینه واردات غذایی نیز می‌توانیم همکاری‌های مشترکی با هدف حفظ امنیت غذایی داشته باشیم، گفت: ۵۰۰ میلیون دلار واردات برنج و کنجد از پاکستان به ایران داشتیم بنابراین وجود این امنیت غذایی به بازرگانان ما و بخش خصوصی فعال در این حوزه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه باید شاهد همکاری فعال‌تری در زمینه بازار دارویی منطقه در دو کشور باشیم،اظهارکرد: امیدوارم برای بخش خصوصی دو کشور فرصت بیشتری فراهم شود تا بتوانند محصولات دارویی‌شان را که باعث امید است ارائه دهند. بر این اساس چنانچه به بخش خصوصی دو کشور در حوزه دارو کمک کنیم شاهد پیشرفت بیشتری در زمینه داروها و واکسن‌ها خواهیم بود. در عین حال در حوزه اجتماعی هم می‌توانیم با پاکستان همکاری‌های مشترک خوبی داشته باشیم چرا که بی تردید وظیفه اصلی ما پیشگیری است که این موضوع با ارتقای دانش و فرهنگ مردم‌مان محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، هاشمی در نشست خبری که با حضور وزیر سلامت پاکستان در ادامه این مراسم برگزار شد، گفت: باید بدانیم که در حوزه بهداشت عمومی سرنوشت ما و کشورهایی چون پاکستان به یکدیگر گره خورده است. در عین حال از گذشته همکاری‌های متقابلی با این کشور داشته‌ایم که این همکاری‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم تقویت شد. امروز تفاهم‌نامه‌ای را در راستای اقدامات عملی و اجرایی مشترک در حوزه سلامت امضا کردیم.

وی افزود: علاوه بر همکاری‌های مشترک در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های واگیر چه در حوزه انسانی و چه در حوزه دام می‌توانیم اقدامات عملی خوبی را انجام دهیم.

هاشمی با اشاره به برنامه ملی ایران در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر گفت: این برنامه از سوی سازمان بهداشت جهانی جزء ۱۰ برنامه برتر دنیا شناخته شده است و ما از هیچ همکاری و کمکی به کشور پاکستان برای پیشگیری از این بیماری‌ها دریغ نمی‌کنیم. حمایت از شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی در دو کشور هم از نظر سرمایه گذاری مشترک و هم در حوزه واردات و صادرات می‌تواند به این شرکت‌ها کمک کند تا در بازار منطقه نقش‌آفرینی داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      خیلی جالبه خنده دار هست مسئولین نظام فکر کردند افکار کشور بازتابش مانند بازتاب داخلی است که چند بار از طریق یک سیاست و کانال در جهت اجرای هدف استفاده می کنند در زمان شناسایی خانه به خانه برای دستگیری بن لادن ایران با پاکستان اقدام به همکاری حوزه سلامت پرداخت و توزیع قطره فلج اطفال اقدام نمود و حالا فکر کنم دوباره جهت دستگیری ابو بکر البغدادی این گام را برداشته است پس اون خبر بازداشت بغدادی به دست آمریکاییها کذب هستش شک نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج