۶۳۸۳۱۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شبیه‌ساز بو به هدست‌های واقعیت مجازی می‌آید!

محققی به نام Benjy Li به تازگی توانسته در آزمایشگاه «برهم‌کنش مجازی انسان» در دانشگاه استنفورد، قابلیت شبیه سازی بو را در هدست های واقعیت مجازی تست کند.

وبسایت کلیک - علیرضا فرجی: یکی از محققان دانشگاه استنفورد به تازگی روشی جدید را برای ارائه شبیه ساز بو در هدست های واقعیت مجازی کشف کرده است.

محققی به نام Benjy Li به تازگی توانسته در آزمایشگاه «برهم‌کنش مجازی انسان» در دانشگاه استنفورد، قابلیت شبیه سازی بو را در هدست های واقعیت مجازی تست کند.
شبیه‌ساز بو به هدست‌های واقعیت مجازی می‌آید!

وی در مصاحبه اخیر خود با وب سایت Engadget اعلام کرده که بستر واقعیت مجازی و بازی‌های مبتنی بر آن، بهترین سکوی پرتاب برای تجاری سازی تکنولوژی‌هایی از این دست به حساب می‌آید.

Li نهایتا ادعا کرده که تلاش دارد تا سیستم شبیه ساز خود را برای هر دو حس چشایی و بویایی توسعه دهد.

محقق دانشگاه استنفورد همچنین اذعان کرد که برای تست این فناوری هیجان زیادی دارد. وی همچنین تاکید کرد که فناوری یاد شده می‌تواند روزی بوی غذاهایی نظیر استیک را به صورت مجازی به مشام کاربران بیاورد.

بر همین اساس، پیش بینی می‌شود که توسعه دهندگان هدست های واقعیت مجازی در آینده ای نزدیک دستگاه های خود را با استفاده از شبیه ساز بو تولید کنند.

گفتنی است؛ تحقیق جدید انجام شده در دانشگاه استنفورد اولین اقدام برای آوردن رایحه های مختلف به بازی های کامپیوتری محسوب نمی‌شود. در سال ۱۹۹۵ برخی از توسعه دهندگان بازی های ویدیویی مبتنی بر NES و کامپیوتر های شخصی تلاش هایی برای توسعه شبیه ساز بو در محصولات خود کرده بودند.

علاوه بر این، بازی‌هایی نظیر فیفا ۲۰۱۱ و گرن توریسمو ۲ با دیسک هایی اختصاصی برای شبیه سازی بو منتشر شده بودند. اخیرا نیز شرکت یوبی سافت نسخه ای خاص از بازی South Park را با سیستم شبیه ساز بو توسعه داده بود؛ اما این بازی به دلیل ضعف های مختلف در تجاری سازی، هرگز به صورت عمومی منتشر نشد.

پیش از این نیز برخی از استارت آپ ها در سراسر دنیا تلاش هایی ویژه برای نزدیک کردن فناوری واقعیت مجازی به واقعیت کرده اند. بر همین اساس، در حال حاضر ایده هایی نظیر احساس سرما و گرما برای واقعیت مجازی توسعه داده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج