۶۳۸۳۵۲
۸ نظر
۵۰۸۲
۸ نظر
۵۰۸۲
پ

۱۱ سال حبس برای کُشتن یک خرس در طالقان

یک قاضی در طالقان دو شکارچی متهم به قتل یک خرس قهوه ای را مجموعا به ۱۱ سال حبس تعزیری، دوسال ممنوعیت از اقامت در طالقان و ۵۰ میلیون تومان جریمه محکوم کرد.

ایران آنلاین: قاضی یکی از دادگاه‌های کیفری طالقان در اقدامی قاطعانه دو شکارچی متهم به شکار خرس در طالقان را که یک ماه قبل اقدام به شکار این گونه کمیاب کرده بودند در مجموع به ۱۱ سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت از اقامت در طالقان و پرداخت ۵۰ میلیون تومان ضرر و زیان ناشی از کشته شدن خرس در وجه محیط زیست محکوم کرد.
در حکم صادره توسط قاضی آمده به رغم توصیه و سفارش مسئولان مختلف مبنی بر رأفت در حق متهمان اما دادگاه چندین فقره جرم را محرز دانسته است.
11 سال حبس برای کُشتن یک خرس در طالقان
این دو شکارچی روز 5 آبان، یک خرس قهوه‌ای را با سلاح مجازی که پروانه حمل از سازمان حفاظت محیط زیست داشته از پا در آورده و پوست حیوان و چربی‌های آن را جدا کرده و به محل باغ خود در طالقان آورده‌اند که با اطلاع بموقع اهالی محل، مأموران محیط زیست طالقان و ساوجبلاغ و نیروی‌های کمکی جهاد کشاورزی برای دستگیری آنها عازم محل می‌شوند که در جریان بازرسی از محل سکونت آنها دو شکارچی به همراه پوست خرس تازه شکار شده و مهمات و... دستگیر و یک نفر دیگر موفق به فرار می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان به دیده‌بان حیات وحش ایران گفت: متخلفان در ساعت ۲۳ شب به دستور مقام محترم قضایی تحویل بازداشتگاه شده و روز بعد به همراه پرونده تشکیل شده به دادگاه معرفی شدند. اما متهم ردیف اول یک اسلحه گلوله زنی ۳۰۸ دارای جواز حمل داشته که در روز تخلف توسط نفر سوم از صحنه جرم خارج شد.
متهمان روز بعد تصمیم داشتند فشنگ‌های کشف‌شده ۳۰۸ را با فشنگ ۲۷۰ تعویض کنند تا فشنگ‌های کشف شده با اسلحه متهم ردیف اول همخوانی نداشته باشد، بنابراین به سرباز کلانتری پیشنهاد رشوه دادند تا فشنگ‌ها را در ازای دریافت پول و مواد مخدر (۲۵ گرم حشیش و ۳ گرم گراس) برای جابه‌جایی از کلانتری خارج کند که سرباز وظیفه شناس پس ازاطلاع موضوع، با هماهنگی مافوق با آنها قرار گذاشت اما در محل قرار و هنگام تحویل مواد مخدر با حضور مأموران کلانتری، مواد مخدر از متهمان کشف و صورتجلسه شد.
بر اساس رأی صادره متهم ردیف اول به دلیل شکار خرس به 3 سال حبس تعزیری، پرداخت رشوه و نگهداری مواد مخدر 3 سال حبس تعزیری و حمل مهمات غیر مجاز به 6 ماه حبس محکوم شده است. متهم ردیف دوم نیز به دلیل مشارکت در شکار (2 سال حبس)، پرداخت رشوه (2 سال حبس)و حمل مهمات غیر مجاز به 3ماه حبس تعزیری محکوم شد.
بر اساس رأی دادگاه از دو مجازات اول، فقط مجازات اشد اول قابل اجراست و چنانچه این مجازات بعداً تعدیل شود باز هم مجازات اشد دوم قابل اجراست. بدین ترتیب متهم ردیف اول مجبور به تحمل 3 سال و نیم و متهم ردیف دوم به تحمل دو سال و نیم حبس، دوسال ممنوعیت اقامت در طالقان و پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محکوم شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر من بهترین حکمی که میتونستن بدن این بود که میبردنشون تو یه باغ وحش مینداختن تو قفس خرس ها تا اونا خودشون عدالت رو برقرار کنن

      پاسخ ها

      • ام

        خوب کشتن که چی بشه به درک خرس دیگه این همه ادم میکشن اینجور حکم نمیدن

    • سعیده

      دست قاضی درد نکنه که قاطعانه حکم داد. ....

    • abed

      والله حیفه این خرس رو کشتن . ما عادت داشتیم فقط این خرس هارو تو فیلم های آمریکایی ببینیم . باید اشد مجازات برای مخربین محیط زیست اتخاذ بشه

    • بدون نام

      دم قاضی و ماموران شجاع و وظیفه شناس گرم اخه بی وجدانها چکار خرس بدبخت دارین از خدا بیخبرها؟اگه چنتا از این قاضی های شجاع پیدا میشد کسی جرات نمیکرد به طبیعت دست درازی کنه

    • درنا

      خرس بیچاره

    • بدون نام

      درودبر این قاضی شجاع.
      احسنت برشما واقعا ممنونیم.
      مجازات کسانی که رحم نمیکنن ب حیات وحش باید سخت و طاقت فرسا باشه.

    • A

      11ساااااال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج