اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۳۸۵۵۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

راه اندازی بانک مراقبان سالمندان در کشور

رئیس دبیرخانه شورای سالمندان از راه‌اندازی بانک مراقبان سالمندان در کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دبیرخانه شورای سالمندان از راه‌اندازی بانک مراقبان سالمندان در کشور خبر داد.

محسن سلمان‌نژاد در جلسه شورای سالمندی استان زنجان با تاکید بر اینکه توانمندسازی سالمندان باید مورد توجه قرار دارد، اظهار کرد: بر اساس سرشماری، جمعیت سالمندان از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۵ دو برابر شده است و پیش‌بینی می‌شود که طی ۱۳ سال آینده جمعیت سالمندان امروزی هم دو برابر شود. این آمار در سال ۲۰۵۰ به یک سالمند به ازای هر سه نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه باید دید جامعه ما چقدر برای حضور سالمندان آماده است، ادامه داد: باید به فکر تامین منابع مالی در زمان سالمندی افراد باشیم و ترسیم درستی از آینده داشته باشیم؛ در واقع برنامه‌ریزی‌ها باید بر اساس این ترسیم باشد و نگاه حمایتی از سالمندان نیز فقط بر عهده بهزیستی نباشد.

رئیس دبیرخانه شورای سالمندان با تاکید بر اینکه وزارت رفاه وظایف روشنی در شورای سالمندی دارد، افزود: بهزیستی یک دستگاه موثر در امر سالمندی است اما باید سایر دستگاه‌ها هم به این موضوع ورود کنند. در حال حاضر نیز قریب به ۹۰ درصد سالمندان خارج از جامعه هدف بهزیستی هستند و زیر پوشش سایر دستگاه‌ها قرار دارند. در هر صورت امیدواریم که شورای سالمندی و کمیته‌های تخصصی بتوانند فعالیت موثری در این زمینه داشته باشد.

سلمان‌نژاد همچنین با اشاره به نگارش سند حمایتی از سالمندان، خاطرنشان کرد: بررسی امکان استفاده از سند و کاربردی بودن آن بر اساس پایش سند در دستور کار بهزیستی قرار دارد؛ در واقع این سند باید بتواند نیازهای همه افراد در شهرهای مختلف و مناطق گوناگون کشور را مد نظر قرار دهد. راه‌اندازی بنیاد فرزانگان نیز یکی از اهداف بهزیستی است.

رئیس دبیرخانه شورای سالمندان یادآور شد: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه مسائل سالمندان را رفع کند و بنیادهای فرزانگان باید بازوی همکاری دولت باشند . همچنین معیشت زندگی سالمندان یکی از موضوعات مورد توجه است و متاسفانه در بیشتر موارد، درآمد این قشر مکفی نیست. البته توانمندسازی سالمندان باید از طریق ایجاد اشتغال و آموزش مورد توجه قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردم

      این آقازاده هایی ک متولد میشن برای خودشون اورگانهای خاصی درست میکنند.ک مشغول کار شوند.والله هیچ کدومشون برای منافع ملت نمی کوشند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج