اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۳۸۷۶۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

چه کسی محور جریان اصولگرایی می شود؟

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز از ضرورت ایجاد یک تشکل سیاسی منسجم سخن گفت و تاکید کرد که فعالیت های سیاسی زمان انتخابات نمی تواند مشکلات کشور را حل کند.

نامه نیوز نوشت: عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز از ضرورت ایجاد یک تشکل سیاسی منسجم سخن گفت و تاکید کرد که فعالیت های سیاسی زمان انتخابات نمی تواند مشکلات کشور را حل کند.

اهم سخنان حجت الاسلام سیدرضا اکرمی از این قرار است:
*در اصولگرایی بیشتر از آن که یک جریان واقعی و حقیقی بر مبنای اصولگرایی داشته باشیم، افرادی را داریم که خودشان را به‌نام اصولگرایی معرفی می‌کنند. اصولگرایی تشکیلات مشخص ندارد. افرادی هستند که دور همدیگر جمع می‌شوند و صحبت می‌کنند و خودشان را اصولگرا می‌دانند. من هم به نوبه خودم یکی از آن‌ها هستم.
*{در پاسخ به اینکه قالیباف می تواند رهبر شاخه اصلاحی جریان اصولگرا باشد؟} این سوال را باید از خود قالیباف بپرسید، نه این‌که من در مورد او جواب دهم. واقعیتش این است که حرف‌های آقای قالیباف را کامل نخواندم که بگویم ایشان چه می‌گوید، چطور می‌گوید و چکار می‌‌کند، ولی به‌طور کلی عقیده‌ام این است که نخبگان و فرهنگیان و افرادی که کارشان واقعا جنبه حقوقی ، قانونی ، اجتماعی و فرهنگی دارد تشکل های منسجمی تشکیل دهند و راجع به مسائل مورد نیاز کشور تشکل ایجاد کنند.
*{در پاسخ به اینکه کدام طیف اصولگرا از ایده قالیباف استقبال می کند؟} این سوالات دیپلم به بالا است و من نمی‌توانم جواب دهم. برای این‌که واقعا انقدر ماشاءالله دکان‌دار وجود دارد که دیگر نمی‌‌توانیم بگوییم چه کسی محور باشد و چه کسی نباشد، من از این حرف ها خبر ندارم.
*جمنا متشکل از برخی افراد بود و همه را شامل نمی شد. عده‌ای مثل ایثارگران، رهپویان و... جمع شدند و یک برنامه‌ای را اعلام کردند ولی همه این‌ها فردی است. این‌که جمع شوند و با یک عنوان خاص در طول سال فعالیت کنند، وجود ندارد. این کارها فکری است نه مقطعی. باید یک کار فکری مستمر باید داشته باشیم.
*افراد ناشناخته‌ای که نخبه و پخته هستند، زیاد داریم. اینجور نیست که بگوییم همه آدم‌هایمان همین‌ها هستند که معروف اند و مصاحبه می‌کنند . این ها که به ۵۰ نفر یا ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسد. فقط آدم‌‌ها همین‌هایی نیستند که من و شما می‌شناسیم؛ اسمشان را بلدیم و شماره تلفنشان را داریم. نه، آدم‌هایی که واقعا اهل قلم و بیان هستند، اهل فکر و حقوق هستند؛ زیاد داریم. حرف از مسائل حقوقی جامعه است، مسائل بازاری و خیابانی که نیست.
همین برخوردهای غیر اصولی است که می‌بینیم یک داستانی در شورای شهر یزد به مسئله مملکت تبدیل می‌شود. با این‌که اقلیت ها الان در مجلس و بر اساس متن قانون اساسی اقلیت‌ها، نماینده دارند یک باره سوال می شود که عضو شورا می‌تواند غیرمسلمان باشد یا نباشد؟ همه این ها به خاطر آن است که روی موضوعات فکر و کار حقوقی نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا لرزاده

      به فکر مردم باشین از فقر و بیکاری نابود شدند . ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج