۶۳۸۷۶۴
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

رقابت نخبگان در «هوش برتر»

سری جدید «هوش برتر» به زودی ساخته می شود.

بانی فیلم: پیمان پورمقیمی تهیه کننده برنامه «هوش برتر» در شبکه نسیم به بانی فیلم گفت: با پایان این برنامه برای شروع دور جدید اقدام خواهیم کرد و تاکنون چهار هزار نفر برای شرکت در برنامه ثبت نام کرده اند.
رقابت نخبگان در «هوش برتر»

وی درباره این سری از برنامه که از سوم مهر سال ۹۶ روی آنتن رفت، اظهار کرد: بعد از اینکه پخش مسابقه سال گذشته در آذرماه تمام شد ۱۱ هزار نفر برای سری جدید ثبت نام کردند که ما دو آزمون الکترونیک از آنها گرفتیم و در آخرین مرحله نیز طی یک آزمون حضوری ۱۲۸ نفر انتخاب شدند.
پورمقیمی ادامه داد: این ۱۲۸ نفر اردیبهشت ماه سال جاری انتخاب شدند و از اواسط شهریور امسال که شروع به ضبط برنامه کردیم در حال تمرین های پیشرفته تر برای مسابقه بودند. برندگان مسابقه «هوش برتر» هر یک درگیر تمرین های یک ساله بوده اند چراکه مراحل مختلف این مسابقه نیاز به تمرین و ممارست و سرعت عملی دارد که باید با یک تمرین دایمی همراه باشد.
این تهیه کننده که پیش از این برنامه سازی مسابقه های دیگری چون «نشان برتر» را بر عهده داشته است درباره «هوش برتر» عنوان کرد: برای بعضی از مخاطبان پاسخگویی به این سوالات بسیار دشوار است و فکر می کنند شرکت کنندگان این مسابقه سوال ها را دارند و درباره این مساله پرس و جو می کنند. شرکت کننده های برنامه به نوعی نخبگان قشرهای مختلف جامعه هستند اما نخبگی به تنهایی کافی نیست و همانطور که گفته شد پیروزی و موفقیت این شرکت کننده ها حاصل یک سال تلاش بوده است.
وی یادآور شد: با این حال ما یک کتاب به شرکت کننده ها می دهیم که حاوی ۱۷ هزار سوال است و این تنها بخشی از مسابقه مثل اطلاعات عمومی است درحالیکه مراحل مختلف مسابقه مثل بازی های شنیداری و دیداری و مخصوصا عملی هیچ یک اتفاقاتی نیست که شرکت کننده از آنها اطلاع داشته باشد. نمونه ای از این بازی ها در سایت برنامه وجود دارد که شرکت کننده ها بر اساس آن مدل ها شبیه سازی کرده و تمرین می کنند.
پورمقیمی اضافه کرد: درواقع عناوین مسابقه به شرکت کنندگان گفته می شود که به طور مثال باید درباره ضرب المثل ها اشراف داشته باشند و آنها باید در این زمینه تحقیق کنند.
این تهیه کننده درباره اهیمت این مسابقه هوش و تمایز آن با بسیاری از مسابقه های سرگرمی اظهار کرد: این مسابقه در رده مسابقات اطلاعات عمومی است که به نوعی حافظه مخاطب را می سنجد اما وجه تمایز «هوش برتر» با دیگر مسابقاتی که صرفا اطلاعات عمومی هستند این است که با حل معادلات سر و کار دارید. این مسابقه تمرینی برای حل معادله و کشف مجهول آن هم براساس تکنیک ها و قواعد است و فرد به مرور زمان می تواند در این تکنیک ها سرعت عمل پیدا کند. این سرعت عمل و هوش در این مسابقه افراد را به چالش می کشد و به تدریج پرورش می یابد. در زندگی حرفه ای و شخصی هم هیچ کس نمی تواند هوش و ذکاوت را در درجه موفقیت نادیده بگیرد.
وی در پایان به نفر اول مسابقه اشاره و عنوان کرد: محمد محرابی نسب که دو سال است به عنوان نفر اول مسابقه برگزیده می شود روزی دو ساعت برای مراحل مختلف مسابقه تمرین می کند و این نکته جالبی برای مخاطبان می تواند باشد که حتی نفر اول مسابقه «هوش برتر» نیز نیاز به تمرینی هر روزه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهلا

      واقعا خسته نباشید باید گفت بهشون برنامشون عالی بود جذاب وجالب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج