۶۳۹۰۶۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

پنتاگون:

۴۰۰ نیروی آمریکایی از سوریه خارج شدند

فرمانده عملیات ائتلاف آمریکا در سوریه می‌گوید تعدادی از نیروهای رزمی این کشور از سوریه خارج شده‌اند ولی این به معنی توقف حمایت نظامی مستقیم از نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه نیست.

خبرگزاری فارس: ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا از خروج ۴۰۰ نیروی نظامی این کشور از سوریه پس از تکمیل عملیات کردها برای بیرون راندن داعش از رقه و تصرف این شهر، خبر داد.

کردهای تحت حمایت آمریکا که با نام نیروهای دموکراتیک سوریه شناخته می‌شوند، ماه گذشته توانستند پس از چند ماه نبرد سخت، پایتخت داعش را فتح کنند؛ کردها البته پس از بیرون راندن داعش، با اقدام نظامی مانع از بازگشت ساکنان عرب رقه شدند و دولت سوریه هم گفت که حضور آنها در رقه را به رسمیت نمی‌شناسد و از نظر دمشق، رقه کماکان تحت اشغال است.

آنطور که رویترز گزارش داده، در بیانیه ائتلاف در خصوص خروج این ۴۰۰ نیروی آمریکایی آمده: «با آزادی شهر (رقه) و فراری شدن داعشی‌ها، این واحد نظامی به بازگشت به کشور فراخوانده شد و برنامه جایگزینی آنها با نیروهای جدید هم ملغی شد.»

نیروهای کرد پس از دریافت تجهیزات و البته آموزش‌های آمریکایی، با حمایت هوایی نزدیک و سنگین ارتش آمریکا بود که توانستند داعش را از رقه بیرون برانند.

ژنرال «جانتان براگا» فرمانده عملیات ائتلاف در ادامه صراحتاً از باقی ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه بر خلاف خواست دولت مرکزی این دولت خبر داده و گفته: «ما نیروهای رزمی خود را به سمت جاهایی که معقول باشد هدایت می‌کنیم ولی با این حال، کماکان به حمایت از متحدان عراقی و سوری خود متعهدیم.»

ژنرال براگا افزوده: «نیروهای باقی‌مانده ما در همکاری با نیروهای متحد ما، به اقدام برای شکست نیروهای باقی‌مانده داعش ادامه می‌دهند تا از ظهور مجدد داعش جلوگیری شود و شرایط برای کشورها و نهاد غیردولتی خارجی برای کمک به شهروندان برای خلاصی از وحشت دوره کوتاه حکومت داعش، فراهم شود.»

پنتاگون می‌گوید که ۵۰۳ نیرو در سوریه دارد ولی همین هفته پیش بود که یک مقام آمریکایی، عدد درست را ۲ هزار نفر اعلام کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبری

      دست آخر همشون باید برن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج