۶۳۹۹۷۲
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

مکرون خواستار انحلال حشد شعبی شد

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه که میزبان «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق است، از عراق خواست همه گروه های نظامی در این کشور از جمله «الحشد الشعبی» منحل شوند.

مهر نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه که میزبان «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق است، از عراق خواست همه گروه های نظامی در این کشور از جمله «الحشد الشعبی» منحل شوند.

این اظهار نظر رئیس جمهور فرانسه در حالی مطرح می شود که نیروهای الحشد الشعبی بخشی از نیروهای مسلح قانونی عراق و تحت نظر «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراقی است.

با این حال رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با بارزانی تأکید کرد که کشورش از حقوق کُردها در عراق در چارچوب قانون اساسی این کشور حمایت می کند و از نقش عراق در مقابله با تروریسم تمجید کرد.

مکرون اعلام کرد که طرحی چندبندی برای مذاکره جامع میان اربیل و بغداد ارائه کرده است تا همه موضوعات مورد اختلاف میان دو طرف حل و فصل شود.

رئیس جمهور فرانسه تأکید کرد که در دیدار با نیچروان بارزانی و «قباد طالبانی» معاون بارزانی در خصوص روابط تاریخی فرانسه با کُردها و جنگ علیه تروریسم را مورد بررسی قرار داده است.

به گفته مکرون گفتگو میان بغداد و عراق باید شامل چند هدف مهم باشد، احترام به قانون اساسی عراق، بسط حاکمیت دولت مرکزی در تمام گذرگاه های مرزی، انحلال همه گروه های مسلح، تقسیم درآمد دولت به صورت مساوی میان همه اقلیت های کشور و ایجاد عراقی با ثبات و امن. وی همچنین تأکید کرد که باید ماده ۱۴۰ قانون اساسی عراق در خصوص مناطق مورد مناقشه پیاده شود.

نخست وزیر اقلیم کردستان نیز اعلام کرد که در دیدار با ماکرون ۴ موضوع اساسی را مورد بررسی قرار داده است که یکی از این موضوعات تعهد به عراقی یکپارچه است.

نخست وزیر اقلیم کردستان اعلام کرد آمادگی دارد با بغداد بر اساس قانون اساسی عراق گفتگو کند و تأکید کرد که به عقیده او فرانسه نقش مهمی در پایان اختلافات بغداد و اربیل بازی می کند.

بارزانی گفت که تصمیم اقلیم کردستان برای احترام به تصمیم دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر لغو همه پرسی اقلیم کردستان، به معنای این است که در مرحله جدیدی هستیم و ما همه پرسی را پشت سر گذاشته و اقلیم کردستان موضع خود را نسبت به این موضوع اعلام کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راست گفته

    • بدون نام

      تحت هيج شرايطي شمال عراق قطعة اي از خاك عراق هرگز جدا نخواهد شد

    • بدون نام

      دمش گرم

    • ایلیا

      رئیس جمهور فرانسه غلط کرده که خواستار انحلال حشدالشعبی شده. این حرف مکرون در واقع اعتراف به حمایت فرانسه از داعش است که با همت حشدالشعبی بساطش برچیده شد.
      برنامه اش هم توی سرش بخورد.

    • محمد

      مکرون به ریش باباش خندیده

    • بدون نام

      مکرون قطب چندم سیاسی جهان را نشانه رفته است؟

    • بدون نام

      مکرون قطب چندم سیاسی جهان را نشانه رفته است؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج