۶۴۰۸۱۹
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

حمایت رفقای روحانی از کاندیداتوری لاریجانی

روزنامه همدئلی در یادداشتی به قلم حسین کیانی نوشت: بعد از پایان دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، خوشحال‌ترین جناح اصلاح‌طلبان بودند که علاوه بر پیروزی در انتخابات، نامزد مطلوب خود برای دوره بعد را نیز یافته بودند.

روزنامه همدئلی در یادداشتی به قلم حسین کیانی نوشت: بعد از پایان دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، خوشحال‌ترین جناح اصلاح‌طلبان بودند که علاوه بر پیروزی در انتخابات، نامزد مطلوب خود برای دوره بعد را نیز یافته بودند.
جهانگیری در جریان مناظره‌ها خوش درخشید و خیال اصلاح‌طلبان را بابت سال ۱۴۰۰ آسوده کرد. او که هم وزیر دولت اصلاحات و هم معاون اول دولت اعتدال بود، به مثابه لولای وحدت دو جناح می‌تواند عمل کند. اما این انتخاب زودهنگام نامزد انتخابات، از یک‌سو اختلاف‌های داخلی و از سوی دیگر حملات آتش توپخانه رقیب را تشدید کرد. نیروهای معتدل هر دو جناح ساز مخالفت با این گزینه را کوک کردند.
جریان دفتر رئیس‌جمهوری تمام تلاشش را برای به حاشیه راندن اسحاق جهانگیری در دولت به کار بست؛ چنان که احتمال می‌رفت دیگر به معاول اولی هم نرسد و شاید اگر نبود احتمال تصدی شهرداری تهران، چه بسا او را حذف می‌کردند. آن‌ها به دنبال تداوم دولت تدبیر و امید با ریاست علی لاریجانی هستند و امیدوار به اینکه اصلاح‌طلبان نیز مجبور به حمایت از گزینه آن‌ها شوند اما میان علی لاریجانی و حسن روحانی تفاوت از زمین تا آسمان است. اولاً حمایت مرحوم هاشمی‌رفسنجانی از روحانی و شباهت این دو، تاثیر مهمی در حمایت اصلاح‌طلبان داشت. ثانیاً اصلاح‌طلبان به راحتی نمی‌توانند دوران مدیریت عملکرد لاریجانی بر صداوسیما و برنامه‌هایی مانند «هویت» را فراموش کنند. ثالثاً شخیصت محافظه‌کار لاریجانی، امکان اقبال عمومی به وی را کاهش می‌دهد.
اما در طرف دیگر، اصلاح‌طلبان معتدل به رهبری محمدرضا عارف قرار دارد. او که بعد از وقایع سال ۸۸ توانست به واسطه نزدیکی به حاکمیت، رشته اتصال جبهه اصلاحات و نظام را حفظ کند، در یازدهمین انتخابات نیز با انصراف، راه پیروزی را گشود و به همین واسطه طبعاً خود را جانشین بهتری برای این دولت می‌داند. اما اولاً مدیریت او بر فراکسیون امید و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، نارضایتی پایگاه اجتماعی این جناح را در پی داشته است.
ثانیاً مطرح شدن عبارت «ژن خوب» از سوی فرزندش، وجهه او را خدشه‌دار کرده است. ثالثاً دورتر شدن او از «بنیاد باران» و تاسیس «بنیاد امید ایرانیان» امکان اجماع اصلاح‌طلبان بر وی را سخت کرده است. گویی عارف برای خود هویتی مستقل از رئیس دولت اصلاحات قائل است. معتدلان اصلاحات و اعتدال در پی تسخیر پاستور در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری هستند و همچون دو لبه قیچی، پیوند این دو جریان را از هم می‌گسلند. آیا میانه‌روها به سوی شکست می‌روند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به همین خیال باشید

    • بدون نام

      مهم رفقای روحانی نیستند. مهم خود مردمند که دیگه خود روحانی رو هم قبول ندارند.

    • بدون نام

      هرگز

    • آرشا

      مگه نظر مردم برای کسی اهمیت داره؟ از همین رسانه که حرفهای مردم رو سانسور میکنه بگیر تا رییس جمهور همه به فکر خودشون هستن

    • جمال

      با این عملکرد روحانی دیگه حمایت مردمی نمونده که بخواد از لاریجانی حمایت کنه

    • بدون نام

      خود روحانی دوباره رای گیری شه رای نمیاره اونوقت لاریجانی رای بیاره. مردم خیلی باهوش هستند دوستان روحانی خودشان را خسته نکنن.. فقط جهانگیری عزیز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخ
        جهانگیری
        حتماااااااااااااااااااااااااا

    • بدون نام

      اعتدالیون هرگزنان به نرخ روزخورن وبه حرف وقولشان اعتمادی نیست هرروزیه جورین

    • بدون نام

      چه دلش خوش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج