اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۴۱۹۸۳
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

پیش‌ بینی آیت‌ الله درباره احمدی‌ نژاد محقق شد

حجت الاسلام محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم گفت: آیت الله مصباح برای حمایت از احمدی نژاد مفاهیم دینی را خرج کرد و این چندان با حکمت همراه نبود.

نامه نیوز نوشت: حجت الاسلام محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم گفت: آیت الله مصباح برای حمایت از احمدی نژاد مفاهیم دینی را خرج کرد و این چندان با حکمت همراه نبود.

حجت الاسلام محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم یکی از افرادی است که اعتقاد دارد: « مسایل و آموزه های دینی را نباید به این راحتی خرج احزاب، گروه های سیاسی و شخصیت های بازیگر در عرصه سیاسی کرده تا وقتی آن ها ضربه هایی به دین وارد کردند ناگزیر شویم آنان را منحرف معرفی کنیم».

وی در گفت وگویی تاکید کرد: « علمای بزرگی مثل آیت الله مصباح یزدی باید خیلی حکیمانه و با احتیاط بیشتر در مسایل سیاسی، اجتماعی و به خصوص در مورد افراد و اشخاص اظهار نظر کنند زیرا افراد و مسایل سیاسی و اجتماعی متغیر است».

غرویان افزود: « به نظر من مواضع آیت الله مصباح در حمایت از احمدی نژاد مبنی بر اینکه اطاعت از او اطاعت از خداست یا اینکه امام زمان به خواب کسی آمده و احمدی نژاد را معرفی کرده است، با حکمت و احتیاط سازگای نداشت . امروز با توجه به بیانات اخیر آقای مصباح ثابت شد که آن پشتیبانی ها و حمایت در آن حد چندان حکیمانه نبوده است».

وی خاطر نشان کرد: « در گذشته و در همان زمانی که احمدی نژاد رئیس جمهور بود بعضی علما امثال آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش بینی می کردند که این طور شود. آن ها این روزهای احمدی نژاد را دیده و به احمدی نژاد گوشزد می کردند اما آیت الله مصباح به شدت با آیت الله هاشمی و دیگران مخالفت کرده و از احمدی نژاد حمایت کردند. این مسایل برای مردم پذیرفته نیست و سوال و شبه ایجاد می کند».

غرویان در ادامه استفاده از مفاهیم دینی برای کشاندن مردم پای صندوق رای و استفاده از آرای مردم در بحث قدرت را خلاف احتیاط دانست و گفت: « شخصیت های عالم و بزرگی مثل آیت الله مصباح باید حواسشان بیش از این جمع باشد و بدانند که مفاهمیم دینی را خرج چه کسانی می کنند. باید این مفاهیم را خرج افراد قابل اعتماد کرد تا افراد از مفاهیم دینی سوءاستفاده نکنند».

وی در پاسخ به این سوال که خرج مسایل اعتقادی برای بازیگران سیاسی و انحراف احتمالی آن ها چه تاثیر در نگاه مردم به بینش سیاسی علما دارد؟ گفت: «مردم در تصمیم گیری ها و انتخاب ها به علمایی نگاه می کنند که آینده نگر بوده و بینش سیاسی داشته باشند. مردم توقع ندارند که یک عالم بزرگ امروز حرفی زده و چند وقت بعد ضد همان حرف را بیان کرده و همه این ها را به نام دین و با توجیهات دینی به مردم عرضه کند. این موجب سلب اعتماد مردم می شود».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      درود بر آقای غرویان مرد منطق

    • بدون نام

      خدا عالمست.

    • مهدی

      جناب برترینها .....حرف حساب اگر. از آقای غرویان یا بزرگان دیگر باشد ...متن خبر میشود ...آنوقت اگر همان را امثال بنده بی نام و نشان. زیر یک خبر بعنوان نظر بگذاریم ِِِ..غیر قابل انتشارست چون ژن خوب نداریم ....آقا خرج کردن از مقدسات برای امر سیاسی صحیح نیست ..آقای غرویا ن بگوید قابل انتشارست افراد عادی بگویند قابل انتشار نیست ....این را هم منتشر نکن حالش را ببریم

    • بدون نام

      شماها لطفا از طرف مردم حرف نزنین اگر راست میگین بزارین تو انتخابات شرکت کنه مردم بهتون نشون میدن کیه حقه

    • بدون نام

      احمدی نژاددرستکارباغیرت هم وطن دوست مردنمیادخرج حدود۱۷ملیون افغانی بده از ایرانی بگیری افغانی مهاجری بااین بیکاری بی پولی. کمبود بودجه کم آبی ......

    • محمد

      خرافات شروع شد,من نبودم دستم بود تقصیر استینم بود

    • بدون نام

      افرین بشماهمه مطالب بسیارعالی بود.هرکس بایددرحوزه کاریی خودش اظهارنظرکنه

    • بدون نام

      چرا خبرهای که بر علیه احمدی نژاد است به سختی باز میکنید بس است از این فرد مجهول الهویه حمایت نکنید

    • بدون نام

      ما از اول آینده نگر بودیم بخدا

    • بدون نام

      من اون موقع که احمدی نژاد عکس زن مردم و از جیبش در آورد و رو در روی شوهرش اونم جلوی دوربین و میلیون ها بیننده بگم، بگم، گفت به خدا فهمیدم آدم درستی نیست و تعجب میکنم از اهل علم که چطور یک همچین آدمی را نشناختند و از این حمایت کردند!؟باید پناه برد به خدا.

    • راستگو

      خدا عفوش کند انشالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج