۶۴۲۱۰۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مشارکت دانشگاه‌ها در بازسازی روستاهای زلزله زده

معاون اداری- مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: بر اساس دستور وزیر علوم، دانشگاه‌های کشور در بازسازی تعدادی روستا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با رعایت الگوی مقاوم در مقابل زلزله مشارکت علمی و مالی می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: معاون اداری- مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: بر اساس دستور وزیر علوم، دانشگاه‌های کشور در بازسازی تعدادی روستا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با رعایت الگوی مقاوم در مقابل زلزله مشارکت علمی و مالی می‌کنند.

دکتر حسین عسکریان ابیانه در نشست معاونان اداری و مالی ۱۲ دانشگاه کشور با اشاره به حکم مورخ ۴ آذرماه دکتر غلامی، وزیر علوم برای تشکیل ستادی برای مشارکت دانشگاه‌ها در بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه افزود: این ستاد تشکیل شده و مسئولیت کمیته علمی و فنی آن به پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و مسئولیت راهبردی آن به اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم واگذار شده است.

وی افزود: ساخت مدرسه در مناطق روستایی با هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی نیز از دیگر دستورات وزیر علوم برای حضور فعال دانشگاه‌ها در مناطق زلزله‌زده است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در این نشست تاکید کرد: در قالب ستادی که در وزارت علوم تشکیل شده است، سعی می‌کنیم از ظرفیت خیّرین آموزش عالی و تمام دانشگاهیان برای کمک مالی به بازسازی روستاهای زلزله‌زده استفاده کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دکتر عسکریان ابیانه گفت: کمیته علمی و فنی نیز با محوریت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و پژوهشگاه مواد و انرژی، به تعیین ضوابط علمی ساخت سازه‌های محکم و استوار و متناسب با اقلیم، فرهنگ و شرایط منطقه در بازسازی روستاهای زلزله‌زده و ساخت مدارس روستایی اقدام می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج