اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۴۲۱۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

وزارت علوم پاسخگوی حقوق تضییع شده!

آینده دانشگاه های ایران

سرپرست وزارت علوم درباره زمان بازگشایی دانشگاه، تکلیف ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، حدود اختیارات و استقلال دانشگاه‌ها، وضعیت اعتباری دانشگاه‌ها و جایگاه فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه توضیح داد.

روزنامه بهار: جعفر توفیقی، با اعلام این‌که سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور طبق اعلام قبلی از اواسط شهریورماه آغاز می‌شود، گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها یک واقعه بسیار مهمی در کشور است. بنابراین تلاش همه ما در وزارت علوم و دانشگاه‌ها این است که دانشگاه‌ها سال تحصیلی جدید را بسیار خوب و با آرامش آغاز کنند و تنها دغدغه آن‌ها، توسعه علمی کشور، ایجاد فضای پرنشاط برای دانشجویان برای درس خواندن و فعالیت کردن باشد.

وی با تاکید بر لزوم پویایی و پرنشاط‌ بودن فضای دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید درعین‌حال تاکید کرد: نباید تصور کنیم آنجا که صحبت از نشاط دانشجویی می‌شود، منظور هرج‌ومرج و بی‌انضباطی است. قوانین و مقررات موجود در حوزه تشکل‌های دانشجویی به اندازه کافی قدرت نظر دارند که اجازه دهد دانشجویان در این چارچوب فعالیت کنند.

سرپرست وزارت علوم با تاکید بر لزوم پرهیز از مدیریت سیاسی در دانشگاه‌ها، بیان کرد: دانشگاه جای سیاسی‌‌کاری و رفتارها و کارهای سیاسی و افراطی نیست. وی بر رونق گرفتن فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی، کانون‌ها و انجمن‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه تاکید کرد.

توفیقی با اشاره به بعضی چالش‌های آموزش عالی و همچنین انتقادات نسبت به بعضی مصوبات و سیاست‌های وزارت علوم در دولت گذشته، ضمن تاکید بر جو و مشارکت دانشگاهیان در امور آموزش عالی در رفع و بررسی این چالش‌ها بر همکاری و تبادل نظر با جامعه دانشگاهیان اعم از دانشجویان، استادان و کارکنان تاکید کرد. تصمیمات و سیاست‌های مورد اختلاف نظر از جمله پذیرش جنسیتی، آزمون دکترا و... را باید از طریق مشورت و تبادل نظر با دانشجویان بررسی و در صورت نیاز، اصلاح و تجدیدنظر کرد. به گفته توفیقی بهترین شیوه در حل چالش‌های آموزش عالی، ایجاد فضای مشورتی و بحث و تبادل‌‌نظر با جامعه دانشگاهی و علمی کشور است. توفیقی در این بخش از گفت‌وگوی خود با انتشار ای‌میل و سایت شخصی خود به نشانی info@drtofighi.ir و www.drtofighi.ir (برای دریافت نظرات و پیشنهادها و انتقادات جامعه دانشگاهی)، آمادگی خود را برای بهره‌مندی و استفاده از این نظرات اعلام کرد.

وی همچنین گفت: هر دانشجو و هیات علمی اگر فکر می‌کند در یک زمینه‌ای نسبت به وی اجحاف شده و حق وی تضییع شده است، توصیه می‌کنم که حتما به وزارت علوم مراجعه و درخواست خود را ارائه کند و وزارت علوم نیز وظیفه دارد این موارد را بررسی و به هر شکایت رسیدگی کند. سرپرست وزارت علوم ادامه داد: برای مثال درباره موضوع بازنشستگی استادان که موکدا مورد سوال قرار می‌گیرد، باید عنوان کنم اگر هر یک از استادان فکر می‌کنند مورد اجحاف قرار گرفته‌اند، می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته توفیقی، بیش از نیمی از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند و این دانشگاه اعضای هیات علمی بسیار باارزشی دارد. بنابراین تاکید می‌کنم، ضمن حمایت و همکاری لازم، این تعامل را با دانشگاه آزاد خواهیم داشت تا ان‌شاءالله دانشگاه آزاد هم به یک دانشگاه تراز اول در کشور و سطح بین‌الملل تبدیل شود.

سرپرست وزارت علوم با تاکید بر لزوم تامین امکانات لازم بر تحصیل و فعالیت دانشجویان، گفت: با وجود کمبودها و مشکلات مالی، باید شرایطی ایجاد کنیم که دانشجویان در دوران تحصیل خود دغدغه مالی نداشته باشند و تحصیل هیچ دانشجویی به دلیل مشکلات مالی و شهریه با مشکل مواجه نشود. وی همچنین بر تلاش برای رفع مشکلات ارزی دانشجویان خارج تاکید کرد و گفت: برای بررسی مشکلات ارزی دانشجویان به محض دریافت گزارش ارزی وزارت علوم، اقدامات لازم را خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج