۶۴۳۱۸۷
۵ نظر
۱۹۱۹۷
۵ نظر
۱۹۱۹۷
پ

مواد مخدرهای ویرانگر با تاثیراتی عجیب و غریب

مواد مخدر بسیاری در جامعه وجود دارند که هر یک تاثیر متفاوتی دارند. برخی بسیار خطرناک بوده، برخی نیز تاثیرات عجیب و غریبی داشته و برخی دیگر واقعاً مشمئز کننده هستند. مواد مخدری که در ادامه این مطلب معرفی شده اند تاثیرات و ویژگی های نفرت انگیز و باورنکردنی دارند.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: مواد مخدر! بدون شک این دو کلمه را بارها و بارها شنیده اید و نتایج همدم با آن ها را از نزدیک دیده اید. از همان دوران کودکی به ما گفته می شود که مواد مخدر بسیار نفرت انگیز و شیطانی بوده و اگر حتی برای یک بار مصرف آن ها را تجربه کنید معتاد شده و در چشم به هم زدنی زندگیتان را ویران خواهید کرد.
مواد مخدر بسیاری در جامعه وجود دارند که هر یک تاثیر متفاوتی دارند. برخی بسیار خطرناک بوده، برخی نیز تاثیرات عجیب و غریبی داشته و برخی دیگر واقعاً مشمئز کننده هستند. مواد مخدری که در ادامه این مطلب معرفی شده اند تاثیرات و ویژگی های نفرت انگیز و باورنکردنی دارند.

1-کروکودیل
مواد مخدرهای ویرانگر با تاثیراتی عجیب و غریب

این ماده مخدر برای اولین بار در سال 1932 در روسیه و در آزمایشگاهی از تغییر در ترکیبات مورفین ساخته شد. این ماده ابتدا به صورت کاملاً تجاری و قانونی ساخته شده ولی خیلی زود به دلیل تاثیرات اعتیادآوری شدیدی که داشت ساخت آن متوقف گردید. کروکودیل بار دیگر در سال 2002 به عنوان یک ماده سرخوش کننده در سیبری ساخته شده و خیلی زود در سراسر روسیه گسترش یافت. این ماده مخدر بسیار قوی و ارزان بود و هزینه ی تولیدی بسیار کمتر از هرویین داشت. سازنده می توانست این ماده مخدر را براحتی در آشپزخانه اش با ترکیب کردن کدئین و گازوییل، نفت، تینر رنگ یا الکل بسازد. از آن جایی که ساخت این ماده مخدر تنها 30 دقیقه طول می کشد، یک معتاد به کروکودیل کاری به جز تهیه ترکیبات و ترکیب کردن آن ها برای تولید این ماده مخدر نداشت.
این ماده مخدر اسمش را از اثرات جانبی مخربش گرفته است زیرا مصرف آن باعث می شود که پوست قهوه ای شده و برجستگی های زخم دار فلس مانندی که شباهت زیادی به پوست کروکودیل دارد روی سطح ان شکل بگیرد. اغلب اوقات وقتی که فرد نتواند رگ را به خوبی پیدا کند، پوست منطقه تزریق خیلی زود شروع به تخریب شدن و گندیدن خواهد نمود و چیزی جز استخوان باقی نخواهد ماند. در کمال تاسف ترک کردن این ماده مخدر نیز بسیار سخت تر و مشقت بارتر از هرویین است. در حالی که ترک کردن هروئین 10 روز زمان می برد، ترک کردن کروکودیل دردی غیر قابل تحمل را به مدت یک ماه به فرد تحمیل خواهد کرد. به دلیل اعتیادآوری بالا و اثرات جانبی باورنکردنی، طول عمر فرد معتاد به کروکودیل یک یا نهایتاً دو سال خواهد بود.

۲- فلاکا
مواد مخدرهای ویرانگر با تاثیراتی عجیب و غریب

نام فلاکا که ماده مخدری بسیار خاص است با جنایات فجیعی مترادف شده است؛ برای مثال فردی که به این ماده معتاد بود سعی کرد صورت شخص دیگری را با دندان کنده و بخورد. واقعاً چه ماده شیمایی خطرناکی می تواند انسان را به چنین میزانی از خشونت و تبدیل شدن به یک حیوان انسان خوار تبدیل نماید؟ فلاکا عمدتاً در چین تولید شده و هر دُز آن ۵ دلار قیمت خواهد داشت. ترکیب اصلی آن ابتدا در دهه ۱۹۶۰ ساخته شد و شیوع آن در ایالات متحده از سال ۲۰۱۳ آغاز گردید. این ماده مخدر در سال ۲۰۱۴ در این کشور شناسایی شده و خرید و فروش آن ممنوع گردید.
در سال ۲۰۱۵ ویدیویی از رفتارهای باورنکردنی یکی از افراد معتاد به این ماده مخدر در رسانه های اجتماعی منتشر گردید که باعث جلب شدن توجه همگانی به آن گردید. علاوه بر این یک دانشجوی آمریکایی به نام آستین هاروف تحت تاثیر این ماده مخدر زوجی را به قتل رسانده و قسمتی از صورت مرد کشته شده را با دندان هایش کند. این ماده مخدر در یک بسته پلاستیکی عرضه شده و بوی بسیار بدی دارد. فلاکا را می تواند از طریق بالا کشیدن، خوردن یا تزریق کردن و یا حتی دود کردن نیز مصرف کرد.
اثرات جانبی مصرف فلاکا بسیار شبیه کوکایین بوده اما تاثیر آن ده برابر آن بوده و عکس العمل های تهاجمی و خشنی مانند رفتارهای یک حیوان وحشی را در فرد ایجاد خواهد کرد. مصرف فلاکا فرد را بسیار هوشیار و پارانویایی خواهد کرد و با مصرف آن احتمال حمله کردن و خشم و خشونت باورنکردنی و بیش از حد بالا خواهد رفت. همچنین فلاکا فرد را دچار توهم همراه با قدرتی خارق العاده می کند که فرد را به خشونت وا می دارد. علاوه بر این، فلاکا دمای بدن، فشار خون و ضربان قلب را به شدت بالا برده به نحوی که ممکن است حمله قلبی رخ داده و حتی شخص با مرگ روبرو شود.

3- نمک حمام
مواد مخدرهای ویرانگر با تاثیراتی عجیب و غریب

نمک حمام نوعی کریستال نیست که در وان ریخته و باعث آرامشتان هنگام لم دادن در وان شود. در واقع این ماده مخدر درست برعکس این موضوع را برای شما رقم خواهد زد البته به غیر از خود حمام کردن. نمک حمام که همان کاتونین شیمایی است برای اولین بار در دهه ی 1920 ساخته شده و کسی از آن خبر نداشت تا این که شیمیدانان زیرزمینی ترکیبات آن را پیدا کرده و در سال 2009 بار دیگر آن را ساختند. این ماده مخدر از بوته ای به نام «خات» (khat) که در شبه جزیره عربستان و شرق آفریقا می روید گرفته می شود.
این گیاه معمولاً توسط مردم محلی جویده شده و تنها اثرات بسیار ملایمی دارد. اما نمک حمام محرکی بسیار قوی است و هر فرد بعد از یک بار مصرف تا چند روز حرکات روان پریشی از خود بروز داده و آرام و قرار ندارد. موارد بسیاری از قتل، تجاوز و دیگر رفتارهای مجرمانه در میان افرادی که این ماده را مصرف کرده اند گزارش شده است.
این ماده مخدر معمولاً ساختاری کریستالی داشته و به صورت خوردنی، بالا کشیدن از طریق بینی و دود کردن مصرف خواهد شد. مصرف این ماده مخدر اغلب باعث بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب می شود و می تواند مرگ در اثر ایست قلبی یا از کار افتادن اندامی از بدن و یا خودکشی را در پی داشته باشد.

۴- کریستال متامفتامین
مواد مخدرهای ویرانگر با تاثیراتی عجیب و غریب

کریستال متامفتامین ماده مخدر بسیار شناخته شده و پر مصرفی است و کسانی که سریال تلویزیونی «بریکینگ بد» (Breaking Bad) را تماشا کرده اند به خوبی با آن آشنایی دارند. ساخت این ماده مخدر برای اولین بار به سال ۱۹۱۹ باز می گردد که در ژاپن ساخته شد. در آن سال محققان دریافتند که متامفتامین در آب قابل حل بوده و می توان آن را تزریق نمود و بدین ترتیب در جنگ جهانی دوم توسط سربازهای هر دو طرف نبرد مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۵۰، خرید و فروش متامفتامین در ایالات متحده قانونی بود و برای درمان افسردگی در همه جا به فروش می رسید.
دسترسی به این ماده مخدر بسیار ساده بوده و مصرف این ماده مخدر همچنان ادامه داشت تا این که در سال ۱۹۷۰ تولید و خرید و فروش آن ممنوع گردید. متامفتامین کاملاً کریستالی بوده و ساختاری بسیار شفاف دارد. مصرف این ماده مخدر باعث بالا رفتن ضربان قلب، بروز رفتارهای غیرعادی و خشونت آمیز، توهم، وحشت کردن و جنون می شود. مصرف طولانی مدت این ماده باعث تخریب رگ های خونی مغز و قلب و از کار افتادن برخی از ارگان های داخلی خواهد شد.

5- نفس شیطان
مواد مخدرهای ویرانگر با تاثیراتی عجیب و غریب

نفس شیطان که با نام های «بوروندانگا» و «اسکوپولامین» نیز شناخته می شود یکی از جالب ترین مواد مخدر این فهرست است زیرا در واقع توسط معتادان مورد استفاده قرار نمی گیرد. در واقع این ماده مخدر توسط قاتلین و جنایتکاران روی قربانیانشان اعمال می شود. درست مانند این که مقداری ماده سرخوش کننده درون نوشیدنی شخصی ریخته شود، نفس شیطان نیز قربانی را هیپنوتیزم خواهد کرد. ماده اسکوپولامین از درختی به نام «بوراچرو» (borrachero) گرفته می شود که معمولاً در کلمبیا می روید. این ماده مخدر به صورت پودر بوده و از دانه های خرد شده این گیاه بدست می آید. این ماده عمدتاً در کلمبیا روی توریست ها و شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد تا آن ها را دزدیده، به دام انداخته و یا حتی آن ها را راحتتر به قتل برسانند. این ماده را می توان به عنوان دارویی برای رفع دریازدگی نیز از هر مغازه ای در این کشور تهیه کرد.
اغلب قربانیان نوشیدنی حاوی این ماده مخدر را ناخواسته سر می کشند. اما دیده شده که با پاشیدن به صورت یا حتی خیساندن یک کارت اعتباری در آن نیز مورد استفاده قرار گرفته است. نکته ترسناک در مورد نفس شیطان این است که تا 24 ساعت فرد را هیپنوتیزم کرده و فرد به هر سوالی پاسخ داده و هر کاری که طرف مقابل از او بخواهد انجام خواهد داد. در این حین هیچ نشانه ای از این که فرد تحت تاثیر مواد مخدر است در او دیده نمی شود و پس از خارج شدن از حالت هیپنوتیزم، قربانی هیچ خاطره ای از اتفاقات افتاده در این مدت ندارد.

۶- برومو دراگون فلای
مواد مخدرهای ویرانگر با تاثیراتی عجیب و غریب

علاوه بر اسم جالبش، برومو دراگون فلای یک ماده توهم زای شگفت انگیز است که اثرات آن بسیار بیشتر از آن چه که فکر کنید باقی خواهند ماند. برومو دراگون فلای یک ماده مخدر توهم زاست که باعث می شود مصرف کننده تا بیش از ۳ روز در توهم کامل فرو رود. این ماده مخدر برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ توسط فردی به نام متیو پارکر ساخته شد. اسم آن از ساختار مولکولی آن که شباهت باورنکردنی به سنجاقک (دراگون فلای به معنای سنجاقک است).
مقدار مصرف این ماده مخدر یک میلی گرم در هر بار مصرف است و مصرف بیش از این مقدار در هر بار خطرنک بوده و می تواند مرگبار باشد. برومو دراگون فلای بسیار قوی بوده و اثرات آن معمولاً تا چند روز دوام خواهند داشت. مدتی طول می کشد تا این ماده مخدر تاثیر خود را نشان دهد و نشئگی حاصل از آن از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. برخی افراد با مصرف آن صداهایی شنیده، رنگ هایی دیده و احساساتی را تجربه می کنند که بسیار واضح بوده و واقعی می نمایند اما نه به اندازه ای که در دیگر مواد مخدر دیده می شود. برخی نیز بعد از مصرف دچار تهوع و حالات ناخوشایندی خواهند شد.

7- لین
مواد مخدرهای ویرانگر با تاثیراتی عجیب و غریب

لین (Lean) یا «نوشیدنی ارغوانی» یک ماده مخدر ساختگی و شیرین است که ترکیب پایه آن شربت ضد سرفه دارد. لین در میان خوانندگان موسیقی هیپ هاپ و بازیکنان فوتبال مصرف به شهرت رسید. این ماده مخدر ترکیبی از شربت ضد سرفه، لیموناد و نوعی تافی است. حتی یک خواننده هیپ هاپ به نام لیل وین نیز ترانه ای در مورد شیرینی و جذابیت این ماده مخدر سروده است. برخی از نمونه های این ماده مخدر حاوی کدئین بوده که ماده ای افیونی بوده و از خانواده هروئین است.
مصرف این شربت سرفه به عنوان ماده مخدر بسیار خطرناک است. تاثیرات آن از سخن گفتن نامفهوم تا پلک های سنگین و خواب آلود تا کاهش ضربان قلب و عفونت سیستم اداری متغیر است. مرگ در اثر مصرف این ماده مخدر بسیار رایج است زیرا مصرف بی رویه و بیش از حد آن به راحتی رخ می دهد. ترکیب کردن این ماده با الکل بسیار کشنده است.

۸- وونگا
مواد مخدرهای ویرانگر با تاثیراتی عجیب و غریب

یکی از خطرناک ترین و ویرانگرترین مواد مخدر آفریقای جنوبی وونگا نام دارد که ترکیبی از چند ماده سمی و خطرناک است. وونگا معمولاً در محله های پرجمعیت دوربان یا دیگر شهرهای فقیر آفریقای جنوبی به صورت گسترده مورد مصرف قرار می گیرد و مصرف آن در سال ۲۰۱۰ رشد چشمگیری پیدا کرد. اگر چه اطلاعات زیادی در مورد نحوه ساخت این ماده مخدر برای اولین بار در دست نیست اما می توان آن را از ترکیب متفاوتی از سم موش، هروئین، پودر لباسشوی، داروهای ضد ویروس، پودر شیر، شوینده استخر و نوشابه تولید کرد. افراد بسیاری در مدارس و خیابان های دوربان به این ماده مخدر اعتیاد دارند و ترک کردن آن نیز نوعی شکنجه طاقت فرساست. وونگا پودری سفید بوده و معمولاً در تکه ای کاغذ پیچیده شده و دود می شود. بعد از وارد شدن دود ناشی از سوختن این پودر به درون ریه ها، فرد احساس رضایت و آرامش خواهد کرد و بدن خیلی سریع گرم خواهد شد.
این شرایط بین دو تا چهار ساعت دوام خواهد داشت و تا چند ساعت بعد از آن نیز یک نوع نئشگی با شدت کمتر از قبل حس خواهد شد. بعد از آن تاثیرات دردناک این ماده که شامل دل درد غیرقابل تحمل، درد در نواحی مختلف بدن، اضطراب، افسردگی و استفراغ شدید است خود را نشان خواهند داد. وونگا حتی افرادی که از آن مصرف نمی کنند را نیز تحت تاثیر قرار می دهد زیرا بخشی از ترکیبات این ماده مخدر نوعی داروی ضد بیماری ایدز است که با این کار بخشی از افراد مبتلا به ایدز از دریافت این داروی ضروری و حیاتی محروم خواهند شد.

9- دی ام تی
مواد مخدرهای ویرانگر با تاثیراتی عجیب و غریب

اگر چه دی ام تی (DMT ) نسبت به دیگر مواد مخدر حاضر در این فهرست کم خطرتر خواهد بود اما در هنگام مصرف آن باید بسیار محتاط بود زیرا توهم زاترین ماده مخدر در تمام دنیا شناخته می شود. دی ام تی یا ان ان دی متیل تریپتامین ترکیبی طبیعی است اما برای اولین بار در سال 1920 توسط یک شیمیدان بریتانیایی به نام ریچارد مانسک به صورت مصنوعی ساخته شد. تاثیرات این ماده مخدر تا سال 1956 کاملاً شناسایی نشده بود تا این که یک شیمیدان مجارستانی به نا استفن ژارا، دی ام تی را از عصاره گیاه حساسه (mimosa ) استخراج کرده و به بدن خود تزریق کرد.
اثر ال اس دی 8 تا 12 ساعت طول خواهد کشید اما اثرات دی ام تی تنها 5 تا 15 دقیقه دوام خواهد داشت. اگر چه تاثیر این ماده مخدر بسیار کوتاه مدت است اما این تاثیر کوتاه مدت، قدرت قابل توجه آن را تحت الشعاع قرار نمی دهد و نئشگی آن طوری است که شخص فکر می کند برای ساعت ها، روزها، ماه ها و یا حتی سال ها ادامه داشته است. در خالص ترین شکل، دی ام تی به شکل کریستال بوده و معمولاً به شکل دود کردن مصرف می شود. شیوه ی دود کردن دی ام تی بسیار سخت است و اگر به درستی دود نشود تاثیر زیادی نخواهد داشت. بعد از استنشاق دود و نگه داشتن آن در ریه برای بیشترین زمانی که می توانید، رفته رفته صدایی شبیه زمزمه را خواهید شنید.
این صدا با لرزش هایی شدید همراه شده و قبل از آن که متوجه شوید از هوش خواهید رفت. سپس وارد تونلی از رنگ ها و اشیاء هندسی خواهید شد که پایانی ندارد. اگر این دارو به درستی مصرف شود، شخص از این تونل خارج شده و وارد دنیایی از تصاویر باورنکردنی، رنگ هایی غیراقبل توصیف و تجربیات خارق العاده ای خواهد شد. در این دنیاست که مصرف کنندگان ادعا می کنند با خدا یا ماهیت هایی شبیه خداوند صحبت می کنند. نکته جالب در مورد این ماده مخدر این است که همه کسانی که آن را مصرف کرده اند تجربیات کاملاً مشابهی داشته اند و ادعا می کنند که وارد بُعدی دیگر از دنیا شده اند.

۱۰- سلوی
مواد مخدرهای ویرانگر با تاثیراتی عجیب و غریب

اگر چه گیاه سلوی یا مریم گلی از خانواده ی نعنا، رزماری و آویشن است اما نباید آن را با این گیاهان یکسان بدانید زیرا سلوی به شدت توهم زا است. سلوی یک داروی گیاهی به شدت روانگردان است که برگ های اون به صورت خام جویده می شود اما معمول ترین روش مصرف آن دود کردن برگ های خشک به صورت سیگاری است.
وقتی که برگ خشک این گیاه دود می شود، اثرات قوی آن خیلی زود خود را نشان خواهند داد. تاثیر این ماده مخدر تنها ۵ تا ۱۰ دقیقه دوام داشته اما با شدت کمتری نیز می توان تاثیر آن را در ادامه نیز حس کرد. در کمال ناباوری سازمان اف دی اَی هنوز مصرف این ماده را ممنوع نکرده است و تنها در فهرست داروهای نگران کننده قرار دارد. البته توهم زا بودن تنها تاثیر این ماده نیست و مصرف کننده پس از دود کردن سلوی احساس سبکی و سفر در زمان و مکان را خواهد داشت.
همچنین حس هایی مانند چرخیدن و دردی ضعیف نیز در بدن مصرف کننده به وجود خواهد آمد. تاثیرات فیزیکی مصرف این ماده مخدر شامل گیجی، تهوع و عدم تعادل خواهد بود. برخلاف بسیاری دیگر از مواد مخدر، مصرف این ماده نشئگی و سرخوشی چندانی ندارد و فرد تنها کمی احساس خوب و بیشتر ترس را تجربه خواهد کرد. به همین دلیل اولین بار استفاده از این ماده مخدر معمولاً به منزله آخرین بار خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تریاکو ننوشتی داداش

    • بدون نام

      دمت گرم یکی مونده ب آخرو یجوری نوشتی دلمون میخواد که اینجوری حاجی

    • بدون نام

      ترتیب جالبی بود از پر خطر به کم خطر . اولی خیلی وحشتناک بود .

    • عمو مهراد

      داش اون آخریه سلوی نیست درستش سالویا

    • مهدی

      کریستال به هیچ وجه آبی رنگ نیست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج