adexo3
۶۴۴۶۸۳
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

مصوبه مجلس برای بازگشت سپنتا به شورای یزد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ماده‌ای در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها موافقت کردند که در صورت تایید آن از سوی شورای نگهبان و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد باز می گردد.

خبرگزاری ایسنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ماده‌ای در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها موافقت کردند که در صورت تایید آن از سوی شورای نگهبان و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد باز می گردد.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها ماده ۴ این طرح را به تصویب رساندند که براساس آن این قانون از زمان برگزاری دوره پنجم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا لازم الاجرا است.

در ماده ۱ این طرح نمایندگان مصوب کرده بودند که اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی امکان نامزدی در انتخابات شوراها را دارند.

پیش از تصویب این ماده قاضی‌پور در تذکری گفت: با این نحو از قانون نویسی قانون عطف به مسبوق می شود در حالی که نباید به این شکل قانون گذاری شود.

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان نیز در این‌باره گفت: در این انتخابات حقی حذف شده است و آنچه در این قانون آمده از ابتدا وجود داشته است و باید در شورای شهر پنجم هم اعمال شود.

پیش از این شورای نگهبان ایرادی را در مورد عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا وارد کرده بود و در حال حاضر با رای دیوان عدالت اداری عضویت این عضو زرتشتی شورای شهر یزد در این شورا تعلیق شده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که اقلیت‌های دینی امکان نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی را دارند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز و در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها، ماده ۱ این طرح را به تصویب رساندند که براساس آن اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند. بر این اساس اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.
این ماده با ۱۵۳ رای موافق، ۴۱ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر به تصویب رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آ کیا

      خخخخخخخ
      حرفی نزنید که اصولا بهش اعتقاد ندارید.

    • بدون نام

      مجلس نازنازی و ضعیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج