۶۴۶۰۲۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

«منجم کاشانی» در فهرست مشاهیر یونسکو

مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: یک هزار روستا و ۹۷ شهر در چهارمین دوره پایتخت کتاب ایران شرکت کرده و برای کسب این عنوان فرهنگی نامزد شدهاند.

خبرگزاری ایسنا: مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: یک هزار روستا و ۹۷ شهر در چهارمین دوره پایتخت کتاب ایران شرکت کرده و برای کسب این عنوان فرهنگی نامزد شدهاند.

عبدالمهدی مستکین در چهارمین دوره یاوران کتاب کاشان اظهار کرد: ایده پایتخت کتاب ابتدا در سال ۲۰۰۱ در یونسکو برنامه ریزی شد و امسال برای چهارمین دوره معرفی شهر پایتخت کتاب ایران با معیارهای یونسکو آن را برگزار میکنیم.

وی ادامه داد: کاشان از جمله شهرهایی است که در این سالها در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تلاش میکند تا عنوان پایتخت کتاب ایران برای این شهرتاریخی و با عظمت اتفاق بیفتد.

مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران افزود: کاشان دریای زرخیز است وعطر و بوی بالندگی و شکوفایی از این شهر توسط سهراب، محتشم، غیاث الدین جمشید و ... برای نسل های بعد به یادگار مانده است و نام غیاث الدین جمشیدکاشانی به عنوان ریاضیدان و منجم پرآوازه کشور در فهرست مشاهیر سازمان جهانی یونسکو در سال آینده ثبت خواهد شد.

مستکین اضافه کرد: ایران زمین بخشی ازهویت خود را مدیون بزرگان کاشان است و پرسش اساسی این است که ما، برای نام نیکوی آنان چه کرده ایم؟

وی گفت: درخانه‌ای که کتاب داد و ستد نشود، فروغ پرمهر کتابخوانی در آن دیده نخواهد شد و اگر کودکان و فرزندان خود را با موهبت رحمانی کتاب آشنا کنیم سراسر خاک ایران زمین پرصلابت و جاودانه خواهد شد.

مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران تاکید کرد: شهر پراگ یک نویسنده به نام کافکا دارد که ۲۰ میلیون نفر گردشگر به خاطر وی و کتاب هایش به این شهر سفر می‌کنند و اندازه یک هزار چاه نفت از آن درآمدزایی می کنند و قدرت این شهر به خاطر کتاب است.

مستکین افزود: هرجایی که جایگاه کتاب درخشش زیادی داشته باشد صلح، گفت و گو، برکت و توسعه پایدار برای آن مکان اتفاق می‌افتد و همه باید برای پرآوازه کردن ایران تلاش کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج