۶۴۶۱۵۳
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

افزایش چشم گیر آمار افراد بی خانمان در انگلیس

تازه‌ترین آمار وزارت جوامع و دولت‌های محلی انگلیس که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد، آمار افراد بی‌خانمان در انگلیس طی ۷ سال گذشته دوسوم افزایش ‌یافته است.

خبرگزاری ایرنا: تازه‌ترین آمار وزارت جوامع و دولت‌های محلی انگلیس که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد، آمار افراد بی‌خانمان در انگلیس طی ۷ سال گذشته دوسوم افزایش ‌یافته است.

این آمار نشان می‌دهد که در سپتامبر سال جاری ۷۹ هزار و ۱۹۰ خانوار در انگلیس در مکان‌های موقت اسکان داده ‌شدند که این میزان در قیاس با سال گذشته ۶ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۰ میلادی ۶۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این آمار 54 هزار و 660 تن از افراد بی‌خانمان در لندن پایتخت انگلیس اسکان داده‌ شده و 24 هزار و 530 تن دیگر در سایر نقاط انگلیس ساکن شده‌اند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که در ۳ ماه منتهی به سپتامبر گذشته ۱۵ هزار و ۲۹۰ فرد به آمار افراد بی‌خانمان در انگلیس اضافه‌شده که این میزان نسبت به سه ماه قبل از آن ۶ درصد و در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گزارش یادشده حاکی است که عدم تمدید قرارداد اجاره از سوی مالکین خانه، اصلی‌ترین عامل افزایش افراد بی‌خانمان طی پنج سال گذشته به شمار می‌رود.

افراد بی‌خانمان در انگلیس به آن‌هایی اطلاق می‌شود که شورای شهر تائید کند آن فرد مکانی برای زندگی در اختیار ندارد. بر این اساس، گزارش وزارت جوامع و دولت‌های محلی انگلیس، آن‌هایی را که در خیابان و یا منازل مشترک زندگی می‌کنند را شامل نمی‌شود.

جان اسپارکس، رئیس اجرایی موسسه خیریه بحران در انگلیس طی اظهاراتی که روز پنجشنبه در تارنمای روزنامه تایمز منتشر شد گفت: علم به اینکه 80 هزار نفر بی‌خانمان هستند و در مکان‌های موقت به سر می‌برند یک فاجعه است. مکان‌های موقت معمولاً مناسب نیست و در برخی موارد خطرناک است و جایی نیست که بتوان آن را خانه خواند.

پیش‌ازاین نیز نشریه ایندیپندنت در گزارشی اعلام کرده بود که شمار خانواده‌های بی‌خانمان در انگلیس از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون، ۳۴ درصد افزایش داشته است.

ایندیپندنت در این گزارش نوشت که از آوریل سال 2016 تا مارس سال 2017، دست‌کم 69 هزار خانواده در انگلیس اعلام کرده‌اند که بی‌خانمان هستند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر ۷۷ هزار و ۲۴۰ خانواده در انگلیس در مکان‌های موقت اسکان داده‌ شده‌اند که نسبت به شش سال گذشته ۴۸ هزار و ۲۴۰ تن افزایش داشته است.

این گزارش افزود، 78 درصد از خانواده‌هایی که در سرپناه موقت اسکان داده ‌شده‌اند، صاحب فرزند هستند و این بدین معناست که دست‌کم 120 هزار و 500 کودک در مکان‌های غیر امن و موقت زندگی می‌کنند.

دولت محافظه‌کار انگلیس از سال ۲۰۱۰ میلادی ضمن ایجاد مشوق‌هایی برای خرید مسکن، به شهرداری‌های این کشور فشار آورد تا ضمن تخلیه واحدهای مسکونی تحت اختیارشان، اقدام به فروش آن‌ها کنند.

با این‌ حال منتقدان دولت بر این باورند که چنین سیاستی سبب گسترش خانواده‌های بی‌خانمان و ایجاد بحران در بخش مسکن شده است.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، ۴ هزار و ۱۰ خانواده طی ۱۲ ماه گذشته براثر سیاست‌های دولت انگلیس، بی‌خانمان شده‌اند که این رقم معادل افزایش ۵۶ درصدی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ر ف

      شما گاهو تو چشم دنیا میبینید تیراهنو تو چشم مردمه خودتون نمیبینید بابا خیلی زرنگید

    • عسل

      اول آمار بی خانمانهای ایران رو دربیارین بعد برای کشورهای دیگه تیتر بزنین

    • بیخیال

      آمار ایران رو بده.... این دولت فقط بلده امار کشور های دیگه اونم به اشتباه بده.
      تو ایران بی خانمانی بیداد میکنه و اینا دنبال امار دیگرانند

    • بدون نام

      شما نگران امار خودتون باشید

    • بدون نام

      از کشور خودت خبر داری

    • بدون نام

      فکر نکنم تو دنیا به اندازه ایران بی خانمان وجود داشته باشه چرا سنگ خارجیها به سینه میزنید دولت تدبیر امید امید ملت بریدید فقط شعار تو خالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج