adexo3
۶۴۸۵۸۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چین، راهبرد امنیتی آمریکا را محکوم کرد

به دنبال انتقادهای شدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از چین و روسیه در تشریح راهبردهای امنیتی ایالات متحده، پکن با محکوم کردن این راهبردها، هشدار داد تشدید مناقشات برای هر دو کشور زیانبار خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا: به دنبال انتقادهای شدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از چین و روسیه در تشریح راهبردهای امنیتی ایالات متحده، پکن با محکوم کردن این راهبردها، هشدار داد تشدید مناقشات برای هر دو کشور زیانبار خواهد بود.

به گزارش روز سه شنبه تارنمای یی سی چین، سفارت این کشور در آمریکا با انتشار بیانیه ای از اظهارات ترامپ در مورد اینکه چین مانند روسیه یک قدرت تجدید نظر طلب است، انتقاد کرد.

این بیانیه می افزاید: تا زمانی که دو کشور بر سر همکاری باشند، شرایط برای آنها برد ـ برد خواهد بود و اگر شرایط به سمت رویارویی و مناقشات بیشتر برود، هر دو کشور متضرر خواهند شد.

در بیانیه سفارت چین در واشنگتن آمده است که اصولا این روابط مورد نظر ملت های دو طرف است و همیشه این نگرانی بوده است که تیره شدن مناسبات دو کشور زیان های زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: چین در مسیر توسعه صلح آمیز گام بر می دارد و هر کاری که برای منافع ملی لازم باشد، انجام می دهد و درهای همکاری را باز گذاشته است.

همزمان وزارت خارجه چین نیز در بیانیه ای تاکید کرد که آمریکا باید به دنبال تلاش هایی باشد که نتیجه آن بالا بردن اعتماد متقابل میان طرفین است.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین هم در گزارشی اظهار نظرهای ترامپ در باره قدرت تجدید نظرخواه چین را مورد انتقاد قرار داده و آن را مضحک توصیف کرده است.

چین می گوید ارزش تبادلات تجاری دو کشور از مرز ۵۵۰ میلیارد دلار گذشته و سرمایه گذاری متقابل آنها بالاتر از ۲۰۰ میلیارد دلار است و این باعث ایجاد دو میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی در آمریکا شده است و واشنگتن نمی تواند این حقایق را نادیده بگیرد.

آمریکا در رهبرد امنیت ملی خود اعلام کرده است که روسیه و چین قدرت هایی هستند که برتری های اقتصادی آمریکا را مورد تهدید قرار می دهند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی راهبردهای امنیتی خود در مورد چین و روسیه گفته بود چین و روسیه جزو کشورهایی هستند که سعی می کنند نظام آمریکا را به چالش بکشند و مانع از نفوذ این کشور شوند به رغم اینکه آمریکا نمی خواهد با این ۲ کشور رابطه قوی داشته باشد، اما این چالش ها وجود دارد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین این دو کشور را قدرت های تجدید نظر طلب خوانده و گفته است می خواهند با این کار خود نظام آمریکا را مورد چالش قرار دهند.

ترامپ گفته است چین و روسیه رقبای آمریکا محسوب می شوند و شیوه های آنها باعث شده است که آمریکا احساس نگرانی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج