جاباما
۶۵۰۶۸۲
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

دلیل اصلی مرگ پلنگ رودسر اعلام شد

‌بررسی و کالبد شکافی پلنگ معروف سجیدان که چند روز قبل لاشه آن کشف شده بود، نشان‌دهنده درگیری پلنگ تلف شده با یک پلنگ دیگر بوده است.

خبرگزاری ایسنا: ‌بررسی و کالبد شکافی پلنگ معروف سجیدان که چند روز قبل لاشه آن کشف شده بود، نشان‌دهنده درگیری پلنگ تلف شده با یک پلنگ دیگر بوده است.

قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در پی کشف لاشه پلنگ معروف سجیدان در عمق جنگل‌های سیاهکل‌رود که حدود دوماه از رها سازی آن می‌گذشت، دامپزشک و کارشناسان حیات وحش حفاظت محیط زیست گیلان لاشه را مورد بررسی دقیق و کالبد شکافی قرار دادند.
دلیل اصلی مرگ پلنگ رودسر اعلام شد

وی افزود: بررسی‌ها نشان داد که این حیوان بر سر لاشه یک طعمه با یک پلنگ دیگر درگیر شده و متاسفانه در این درگیری کشته می‌شود.

‌محمدپور ادامه داد: بررسی‌های میدانی محل درگیری و کالبد شکافی جانور موید آن است که این درگیری بر سر لاشه شکار شده یک تشی بوده و دو پلنگ برای تصاحب لاشه تشی با یکدیگر درگیر می‌شوند.

وی خاطر‌شان کرد: مهمترین دلایلی که باعث می‌شود تا گمانه درگیری با پلنگ از دید کارشناسان تقویت شود، وجود موهای شبیه موی پلنگ در دهان پلنگ کشته شده و وجود دو حفره به فاصله پنج سانت در جمجمه این حیوان است که این فاصله می‌تواند جای دو دندان نیش یک پلنگ بالغ باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: شکستگی قسمتی از کتف و پارگی عضلات این ناحیه و چندین حفره در ناحیه پشتی که اثر گازگرفتگی است، موید آن است که پلنگ سجیدان نتوانسته از این درگیری شدید جان سالم بدر ببرد و از یک پلنگ قوی تر شکست خورده است.

محمدپور اضافه کرد: در قسمت قدامی بدن پلنگ نیز چند حفره کوچک و سطحی که توسط تیغ تشی ایجاد شده و باعث سوراخ شدن پوست و جراحت سطحی شده بود، مشاهده شد.

وی گفت: نمونه برداری‌های لازم از قسمت‌های مختلف پلنگ جهت آزمایشات تکمیلی انجام شده و پوست پلنگ نیز برای تاکسیدرمی جهت استفاده در موزه تنوع زیستی جدا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: این پلنگ ماده معروف به (آرزو) که در دیماه سال گذشته بر اثر گیر کردن در تله سیمی جانوران به شدت آسیب دیده بود، پس از یک عمل جراحی پیچیده و بیش از۱۰ ماه مراقبت‌های ویژه و بازیابی کامل سلامتی، نهایتا در آبان ماه گذشته با نصب ردیاب ماهواره‌ای‌(صرفا با قابلیت ارسال موقعیت جغرافیایی) در زیستگاهش ارتفاعات جنگلی رودسر رها سازی شده بود که بعد از گذشت دوماه از این رهاسازی با وقوع این درگیری کشته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منتظر

      اون
      یکی پلنگ را پیدا کنند بکشند

    • بدون نام

      طفلک چه بدشانس بوده

    • بدون نام

      به مرگ انسانها اینقدر اهمت نمی دهند که به حیوان می دهند حالا به جهندم که مرده این مسول که سنگ حیوان را به سینه می زند می داند اگر زنده بشود او پیش حیوان رود .... بس برو به فکر نان باش که خربزه اب است

    • بدون نام

      فقط اعدام با طناب دار

    • بدون نام

      اصلا چنین چیزی وجود نداره چون هر موجودی توان مقابله را نداشته باشد فرار می‌کند و این یعنی تسلیم موجود دیگر با او کاری نخواهد داشت : کمی دققتر بررسی کنید

      پاسخ ها

      • ارش

        موافقم! ضمنا اون قلاده رو کردنش که حامل فرستنده گیرنده برا ردیابی هست رو نگاه کنید اصلا چیزی به این قطوری و بزرگی برا چی رو گردن حیوون قرار دادید ؟؟؟ یه چیپ نیم سانتی زیر پوست گردن کافی بوده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج