adexo3
۶۵۱۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا اصلاح‎ طلبان از روحانی حمایت می‎کنند؟

قاسم میرزایی نیکو نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: اصلاحات از کاندیدای موردحمایت خود در مدت چهار ماه ابراز پشیمانی نمی‌کند زیرا با این کار این پرسش پیش می‌آید که اعتبار معادلات و استنباط‌هایی که انجام داده و جلساتی که در این خصوص برگزار کرده بود به‌اندازه چهار ماه بوده است.

رویداد ۲۴ نوشت: قاسم میرزایی نیکو نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: اصلاحات از کاندیدای موردحمایت خود در مدت چهار ماه ابراز پشیمانی نمی‌کند زیرا با این کار این پرسش پیش می‌آید که اعتبار معادلات و استنباط‌هایی که انجام داده و جلساتی که در این خصوص برگزار کرده بود به‌اندازه چهار ماه بوده است.

سال ۹۲ اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری به شجاعت نیاز داشت زیرا کشور در بدترین شرایط اقتصادی و سیاسی به‌خصوص در روابط بین‌الملل قرارگرفته بود حسن روحانی ازجمله کسانی بود که برای این دوره از انتخابات آمادگی خود را اعلام کرد و اصلاح‌طلبان باوجودآنکه دارای نامزد انتخاباتی بودند از او حمایت به عمل آوردند و مردم را به نوشتن نامش در برگه‌های رأی تشویق کردند.

با شروع به کار دولت روحانی نقدهایی از سوی اصلاح‌طلبان به او وارد شد، اما این نقدها به دلیلی برای عدم‌حمایت حسن روحانی در انتخابات اردیبهشت‌ماه ۹۶ تبدیل نشد و آنان هر آنچه داشتند در طبق اخلاص نهادند و نه‌تنها مجدد از او اعلام حمایت کردند بلکه چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب با آمدن به کف خیابان‌ها و پخش تراکت به مردم درباره عواقب کسب مقام ریاست جمهوری از سوی رقبا روحانی هشدار دادند.

حسن روحانی با این تلاش‌ها مجدد راهی پاستور شد و بر کسی پوشیده نیست که این پیروزی خود را تا حد زیادی مدیون تلاش شبانه‌روزی اصلاح‌طلبان در زمان تبلیغات ریاست جمهوری است، اما آن‌گونه که توقع می‌رفت رفتار نکرد. البته اصلاح‌طلبان اعلام کرده بودند که به دنبال هیچ سهمی از دولت دوازدهم نیستند و در کمال تعجب رقبا طلب سهم می‌کردند، اما روحانی هم آن‌گونه که باید رفتار نکرد.

بزرگ‌ترین انتقاد به حسن روحانی زمانی روی داد که او کابینه دولت جدید خود را به مجلس معرفی کرد اعضای هیئت دولت دوازدهم بیشتر از آنکه بر اساس انتظارات رأی‌دهندگان باشد برخلاف انتظار آن‌ها بود، اما بیشترین نقد زمانی به حسن روحانی وارد شد که او لایحه بودجه سال ۹۷ را تقدیم مجلس کرد که با علنی شدن بخش‌هایی از آن انتقادات به حسن روحانی افزایش یافت، اما بااین‌حال اصلاح‌طلبان همچنان بر حمایت خود از حسن روحانی اصرار دارند و در ظاهر هم بنا نیست قدمی از آن عقب‌نشینی داشته باشند گرچه نقدهای خود را بیان می‌کنند.

قاسم میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴درباره علت حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی گفت: در صورت عدم‌حمایت چه‌کاری می‌توانند انجام دهند؟ با حسن روحانی به مخالفت بپردازند یا علیه او قیام کنند؟

وی دراین‌باره که حمایت از روی ناچاری است، توضیح داد: خیر از روی ناچاری نیست، اما قطع و یقین اصلاحات وقتی دنبال کاندیدایی بوده و آن را موردحمایت قرار داده در مدت چهار ماه ابراز پشیمانی نمی‌کند زیرا با این کار این پرسش پیش می‌آید که اعتبار معادلات و استنباط‌هایی که انجام داده و جلساتی که در این خصوص برگزار کرده بود به‌اندازه چهار ماه بوده است. ضمن اینکه درصورتی‌که یک مدیر به لحاظ عملکرد خود مورد ارزیابی و چالش قرار گیرد و انتقادهایی به او وارد باشد باز هم باید اجازه داد تا کار خود را ادامه دهد و نباید هر دقیقه به فکر تغییر افتاد.

این عضو فراکسیون امید در این خصوص اضافه کرد: این مسئله به‌ویژه درباره رئیس‌جمهوری بسیار مصداق پیدا می‌کند زیرا تمام احزاب، گروه‌ها، اعتدالیون و بخشی از اصولگرایان دست‌به‌دست هم دادند و مجدد از حسن روحانی در مقابل فکر دیگری که به نظر بسته و دگم‌تر می‌رسید، حمایت کردند مجموعه اصلاح‌طلبی هم آقای روحانی را پذیرفت و معرفی کرد، حالا پس از چهار ماه نظری غیرازاین دادن بی‌معنا است. بااین‌حال بخشی از عملکردها ممکن است قابل نقد باشد که باید حضوری با دکتر روحانی مطرح کرد، شاید او مسائلی داشته و یا به قول معرف دستش در همه‌جا باز نبوده است.

میرزایی نیکو دراین‌باره که اگر در انتخابات ۱۴۰۰ فردی مانند لاریجانی کاندیدا شود، اصلاح‌طلبان بازهم می‌گویند چون چاره‌ای نداریم، حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: تا ۱۴۰۰ سکه‌ای که بالا می‌رود هزارها چرخ می‌خورد تا به پائین برسد باید صبر کنیم تا ببینیم شرایط و وضعیت به چه صورتی قرار می‌گیرد، اما اصلاح‌طلبان به دنبال یک حلقه بازتر هستند تا هر چه می‌توانند دامنه فعالیت افرادی که نگران سرنوشت کشور، انقلاب و تحقق شعارها هستند را گسترش دهند و با این معیارها دست به انتخاب می‌زنند وگرنه چنین نیست که فلان شخص منتخب شود و فلانی نشود.

این عضو فراکسیون امید در رابطه با همین مسئله تصریح کرد: فرد موردحمایت باید با معیارها و شاخص‌هایی که اصلاح‌طلبان تعیین می‌کنند همخوانی داشته باشد و از آن شاخص‌ها نمره خوب دریافت کند و بتواند در رتبه نفرات اول قرار گیرد حال این فرد می‌تواند آقای لاریجانی یا دیگری باشد؛ بنابراین درصورتی‌که بر روی معیار و شاخص کار شود اصلاح‌طلبان متضرر نخواهند شد و به‌طورقطع دوستان هم همین راه را طی خواهند کرد.

وی دراین‌باره که بر شخص اصرار ورزیده نمی‌شود، یادآور شد: علاوه بر معیارها شخص موردنظر باید بتواند قاطبه ملت را نمایندگی کند. مردم ما خواسته‌هایی دارند و در خصوص برخی مسائل نگران‌اند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من طرفدار اصلاح طلبان نیستم ولی این رو پیشنهاد میکنم که نباید حمایتتون رو از دولت بردارید.چون در ان صورت نه تنها اعتبار دولت بلکه اعتبار کل اصلاح طلبان به طور کامل از بین میره.

    • بدون نام

      به خاطر این است که فکر می کنند به نفع مردم است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج