اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۵۱۴۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازار نفت همچنان در التهاب حوادث سوریه

نگرانی ها درباره تاثیر بحران سوریه بر امنیت عرضه نفت خام در منطقه خاورمیانه بهای نفت برنت را به بیش از ١١٦ دلار برای هر بشکه رساند.

خبرآنلاین: نگرانی ها درباره تاثیر بحران سوریه بر امنیت عرضه نفت خام در منطقه خاورمیانه بهای نفت برنت را به بیش از ١١٦ دلار برای هر بشکه رساند.

به دنبال ادامه نگرانی ها درباره حمله احتمالی نیروهای نظامی به رهبری آمریکا به سوریه، بهای نفت خام هر دو شاخص برنت و دبلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات روز گذشته (چهارشنبه ٦ شهریور) افزایش یافت.

احتمال دخالت نظامی آمریکا و غرب در ناآرامی های سوریه نیز سبب تشدید نگرانی ها درباره امنیت عرضه نفت خام در منطقه خاورمیانه، تولید کننده بیش از یک سوم نفت خام جهان، شد.

تشدید بحران سوریه همچنین افزایش قیمت طلا و ارزش ارز دلار آمریکا را به همراه داشته است.

در پی احساس امنیت سرمایه گذاران، ارزش دلار آمریکا با رشد رو به رو بوده است، سرمایه گذاران در چنین شرایطی اقدام به خرید ین ژاپن و فرانک سوئیس می کنند. به طور معمول ارزهایی از جمله دلار، ین و فرانک سوئیس در شرایط بحران های اقتصادی و ژئوپولیتیک به عنوان ارزهای مطمئن به شمار می آیند.

بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر، دو دلار و ٢٥ سنت افزایش یافت و به ١١٦ دلار و ٦١ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز با یک دلار و ٩ سنت افزایش، در سطح ١١٠ دلار و ١٠ سنت تثبیت شد.

کاترین اسپکتور، رئیس بخش کالاهای راهبردی در موسسه سی آی بی سی ورلد مارکتز مستقر در نیویورک در این باره گفت: پیامدهای منطقه ای شاید از سوی بازار ناچیز شمرده شود اما چنین بحران هایی می تواند تولید کنندگان بزرگی مانند عراق و ایران و دیگر کشورهای حاضر در منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

بانک فرانسوی سوسیت جنرال پیش بینی کرد تشدید بحران سوریه و احتمال اختلال عرضه نفت در منطقه خاورمیانه می تواند قیمت های جهانی نفت خام را به ١٥٠ دلار برای هر بشکه افزایش دهد.

تولید نفت خام سوریه تاثیر چندانی بر بازار ندارد، تولید کنونی نفت این کشور از رقم روزانه ٣٥٠ هزار بشکه در سال ٢٠١١ زمان آغاز ناآرامی ها به ٥٠ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج