adexo3
۶۵۲۴۶
۱۳ نظر
۵۰۱۶
۱۳ نظر
۵۰۱۶
پ

قهرمانان ایران روی‌ جلد نوشت‌ افزارها+عکس

چندی پیش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برای مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی به ویژه در بحث نوشت‌افزارها و لوازم‌التحریر اقدام به تولید این محصولات فرهنگی در بیش از ۳۷ طرح کرد که اکنون تازه‌ترین طرح‌های آن با عنوان «اسطوره‌ها» منتشر شده است.

خبرگزاری فارس: چندی پیش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برای مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی به ویژه در بحث نوشت‌افزارها و لوازم‌التحریر اقدام به تولید این محصولات فرهنگی در بیش از ۳۷ طرح کرد که اکنون تازه‌ترین طرح‌های آن با عنوان «اسطوره‌ها» منتشر شده است.

تصاویر طرح‌های جدید اسطوره‌ها با عناوینی نظیر «سهراب، محمدحسین فهمیده»، «مهدی باکری، کاوه آهنگر»، «رستم، محمدعلی جهان‌آرا»، «مهدی باکری، کاوه آهنگر»، «آریو برزن، محمد ابراهیم همت»، «سیمرغ، عباس بابایی» و «آرش کمانگیر» نامگذاری شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پشت جلد هر یک از دفاتر درباره اسطوره‌های ایرانی به توضیحاتی پرداخته است که در پشت دفتر «مهدی باکری، کاوه آهنگر» آمده است: کاوه آهنگر شخصیت اسطوره‌ای ایران باستان است. در شاهنامه فردوسی آمده که او قیامی مردمی علیه فرمانروایی به نام ضحاک (اژی دهاک) را پی می‌ریزد. نشان جنبش او، درفش کاویانی، پیشبند چرمی‌اش است که بر سر نیزه‌ای می‌آویزد.

مهدی باکری (۱۳۳۳ در میاندوآب _ ۲۵ بهمن ۱۳۶۳ در جزیره مجنون) فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا بود. او پیش از انقلاب نقش مهمی در برپایی تظاهرات شهر تبریز در ۱۵ خرداد ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ داشت. پس از انقلاب در طول جنگ در عملیات‌هایی چون بیت‌المقدس، رمضان، مسلم‌بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر یک تا چهار و عملیات خیبر با مسئولیت‌های مختلف شرکت کرد. مهدی باکری یکسال بعد از برادرش حمید باکری، در عملیات بدر به شهادت رسید.

قهرمانان ایران روی‌ جلد نوشت‌ افزارها+عکس

در پشت جلد دفتر تصاویر «سهراب، محمدحسین فهمیده» درباره این اسطوره‌ها آمده است: سهراب از اساطیر شاهنامه، فرزند رستم و تهمینه است. در جنگ ایرانیان و تورانیان با نیرنگ افراسیاب همه چیز دست به دست هم می‌دهد تا اینکه پدر و پسر رو در روی یکدیگر قرار گیرند. پس از سه روز نبرد رستم بعد از فرو کردن خنجر در پهلوی سهراب مهره را بر بازوی فرزند می‌بیند و همان دم، آه و فغان می‌کند که چرا خنجر بر پهلوی پسر فرو کرده است. در همان حال پیکی به سوی کیکاووس می‌فرستد تا برایش نوش‌دارو ارسال کند. کیکاووس که از زنده ماندن سهراب بیم داشت آنقدر در ارسال نوش‌دارو تعلل می‌کند تا سهراب جان می‌دهد.

شهید محمدحسین فهمیده در اول اردیبهشت ۱۳۴۶ در روستای سراجه قم زاده شد. وی در شهریور ۱۳۵۹ یک هفته پیش از اعلام رسمی آغاز جنگ همراه نیروی مقومت بسیج (۳) به جبهه خرمشهر اعزام شد. یکی از رزمندگان به نام جنگ ایران و عراق است که در حمله انتحاری به تانک‌های عراقی در سن ۱۳ سالگی شهید شد.

قهرمانان ایران روی‌ جلد نوشت‌ افزارها+عکس

در پشت جلد دفتر تصاویر «رستم، محمدعلی جهان‌آرا» می‌خوانیم: رستم نام آورترین چهره اسطوره‌ای در شاهنامه و به تبع آن برترین چهره اسطوره‌ای ادبیات فارسی است. او فرزند زال و رودابه است. مهمترین رشادت‌های رستم که در شاهنامه به نظم آمده است عبارت است از: کشتن پیل سپید، فتح دژ سپند کوه، نجات دادن کیکاووس و سایر پهلوانان در بند دیو سپید در مازندران با گذشتن از هفت‌خوان، بیرون راندن افراسیاب از ایران، جنگ با سهراب، حضور در جنگ با خاقان چین رستم در سن شصت سالگی به نیرنگ نابرادریش شغاد درون چاه افتاد و به همراه اسب خود رخش کشته شد.

سردار سرلشکر پاسدار سید محمدعلی جهان‌آرا (۹ شهریور ۱۳۳۳ خرمشهر _ ۷ مهر ۱۳۶۰) یکی از فرماندهان دلیر سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق بود. در فرماندهی سپاه خرمشهر اولین گام او شکستن محاصره آبادان بود. این پیروزی در مهر ۱۳۶۰ روی داد. وی بر اثر سانحه هوایی به شهادت رسید.

نوحه معروف «ممد نبودی ببینی» پس از آزادسازی خرمشهر اولین‌بار توسط حسین فخری هم‌رزم او بر سر مزارش خوانده شد.

قهرمانان ایران روی‌ جلد نوشت‌ افزارها+عکس

در پشت جلد دفتر تصویر «آرش کمانگیر» نوشته شده است: آرش کمانگیر نام یکی از اسطوره‌های کهن ایران است. آرش، از اهالی طبرستان و از سپاهیان منوچهر بود که پس از پایان جنگ ایرانیان و تورانیان جهت تعیین مرز دو کشور تیری را از نقطه شکست پرتاب کرد، تیر آرش بر قله‌ای در شرق کوه‌های خراسان فرود آمد.

مطابق با برخی روایت‌ها اسپندارمذ تیر و کمان را به آرش داده بود و گفته بود که تیر آن دور دست اصابت می‌کند، ولی هر کسی که از آن استفاده کند، خواهد مرد. با این وجود آرش با فداکاری حاضر شد که از آن تیر و کمان استفاده کند.


قهرمانان ایران روی‌ جلد نوشت‌ افزارها+عکس


در پشت جلد دفتر تصاویر «سیمرغ، عباس بابایی» آمده است: سیمرغ نام یک پرنده اسطوره‌ای افسانه‌ای ایرانی است. نشان سیمرغ نگاره‌ایست با ساختاری پیچیده؛ مرغی افسانه‌ای با دُم طاووس، بدن عقاب و پنجه‌های شیر. او نقش مهمی در داستان‌های شاهنامه دارد. کنامش کوه اسطوره‌ای قاف است. دانا و خردمند است و به رازهای نهان آگاهی دارد.

شهید عباس بابایی (1329 _ 1366) سرلشکر خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. او در جنگ ایران و عراق، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در سن 37 سالگی و پس از 60 مأموریت جنگی مؤفق و پس از یک عملیات برون مرزی در منطقه عملیاتی سردشت در تاریخ 15 مرداد 1366 شهید شد.

قهرمانان ایران روی‌ جلد نوشت‌ افزارها+عکس

در پشت جلد دفتر تصاویر «آریو برزن، محمدابراهیم همت» می‌خوانیم: آریو برزن سردار ایرانی که در کوه‌های پارس در برابر سپاه اسکندر مقدونی ایستادگی کرد و ۴۰ سوار و ۵۰۰۰ پیاده خود را بی‌پروا به سپاه مقدونی رسانده و شمار بسیاری از یونانیان را کشت. ایستادگی آریو برزن یکی از چند ایستادگی انگشت شمار در برابر سپاه اسکندر بوده است. وی و سربازانش در برابر سپاه عظیم اسکندر تا آخرین نفس مبارزه کردند.

شهید محمدابراهیم همت (۱۲ فروردین ۱۳۳۴ در شهر رضا _ ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون) از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در جنگ ایران و عراق بود. او پیش از پیروزی انقلاب از فعالان ضد حکومت پهلوی بود. پس از انقلاب در جبهه‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌های مهمی همچون فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان و خیبر مسئولیت‌های مهمی را عهده‌دار بود. او در اسفند ۱۳۶۲ در طول عملیات خیبر به شهادت رسید.

قهرمانان ایران روی‌ جلد نوشت‌ افزارها+عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      آفرین .احساس غرور کردم

    • بدون نام

      جالبه

    • شهروند تهرانی

      ای کاش کمی شادتر طراحی می شد حداقل قبل از طراحی کمی به آنچه مورد توجه دانش آمزان قرار می گیرد تحقیق شود من به عنوان یک مادر از این طرح ها خوشم نیامد چه برسد به فرزندانم .

    • يه دوست

      آخ خدائي شما اگه ابتدايي بودين از اينا خوشتون ميومد؟آخه ايده هاتونم جذاب نيست

    • majid

      چه جالب نمردیمو فهمیدیم ما فقط 35 ساله که قهرمان داریم یعنی یه تاریخ 35 ساله ؟

    • بدون نام

      خیلی خوبه. واقعاً جای تبریک داره. درسته که خیلی دیر استارت زده شد و زمان زیادی لازمه تا جا بیفته این حرکت، اما ایشالا ضمن سالهای آینده خودشو نشون میده. البته وزارت ارشاد باید بهترین و زیباترین و با کیفیت ترین تصاویر رو استفاده کنه و با حداقل هزینه به مصرف کنده برسونه. نه اینکه برای کاهش هزینه ها از کیفیت پایین استفاده کنن. چون هر حرکت بلندی نیاز به هزینه هایی داره که باید بشه تا در دراز مدت نتیجه بده.
      به امید روزی که جلد دفترهای آینده سازان ما به جای بن تن و یاکوزا، با آرش ها و ستاری و همت ها مزین بشه.

    • بدون نام

      چه عجب بالاخره يك كار غير كپى انجام شد

    • بدون نام

      اصلا خوب نبود خوب بود جالب نبود

    • وحید دشت پیما

      سلام ایا می دانید دفترهای با جلد خارجی
      ازانتر است از جلد عکسهای ایرانی سهمیه دفترهای که دولت به نام دفتر دانش اموز توضیح کرد می دانید چه عکسهای دارند ایا شما در باره شهید همت برنامه پخش کردید یا ایرابرزن که می خواهید این فرهنگ را جا بندازید
      که دانش اموزان ما از انها استفاده کنند یک دفتر50 برگ فانتزی طرح خارجی هست1500 تومان ولی دفترایرانی 2500

    • حامدبرقی

      سلام!
      گرافیست نیستم ولی به نظرم چهره پردازی ها فوق العاده ضعیف است!!

    • بدون نام

      خیلی ممنون ،بسیار جالب بود،خصوصه استفاده از اسطوره های دفاع مقدس در کنار اسطوره های کهن ایرانی حتی اگر گران تر باشد ارزشش را دارد تا دخترم با معنا گرایی آشنا شود

    • شایان

      فوق العاده عالی چون تمدن وفرهنگ ماایرانی هارا به عالی نشان میدهد

    • محمد

      خیلی عالیه اما بیشتر روی چهره ها کار شود بهتر است
      حالا از کجا میتونیم خریداری کنیم
      از اصفهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج