۶۵۲۵۱۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کم‌فروشی در شبکه نمایش خانگی کشور

کم فروشی و گاه بی انصافی تعدادی از برنامه سازان صدا و سیما نیازی به بحث ویادآوری مجدد ندارد.

کافه سینما-یوسف حاجوی: کم فروشی و گاه بی انصافی تعدادی از برنامه سازان صدا و سیما نیازی به بحث ویادآوری مجدد ندارد. همه ما در طول سال و در مناسبت‌هایی نظیر نوروز، محرم و رمضان شاهد انواع و اقسام سریال‌هایی هستیم که برنامه ساز با آب بستن به آن سعی در کشاندن سریال تا روزهایی پایانی مناسبت دارد و بنا به روال صدا و سیما برنامه ساز، سریال را به صورت دقیقه ای ساخته و تحویل پخش می دهد. از نمونه های بارز این گونه سریال‌ها می توان به "ستایش"،"کلاه پهلوی"،"معمای شاه"،"ماتادور" و.... اشاره کرد.
کم‌فروشی در شبکه نمایش خانگی کشور
طی شدن یک شبانه روز در داستان طی چند قسمت از سریال یا گذاشتن پلان های زائد حرکت اتومبیل یا راه رفتن در خیابان و.... بدون هیچ توجیهی در این گونه سریال‌ها بدون نیاز یا توجیه داستانی، بارها بارها دیده می‌شوند.
در مورد سریال ستایش کار بیخ پیدا کرد و ضرغامی رییس وقت صدا و سیما دستور توقف سریال را صادر کرد و سریال پس از تدوین مجدد و کم شدن چندین قسمت مجددا روانه پخش شد.
از آخرین موارد از این دست سریال‌ها می‌توان "ماتادور" را نام برد. سریال 7 قسمتی که 12 قسمت شد و صدای همه از جمله فرهاد نجفی کارگردان سریال را هم درآورد که در آب بستن به سریال بی تقصیر بوده است. به نظر می رسد این نوع سهل انگاری ها تاثیر فراوانی در کاهش مخاطبان برنامه های سیما داشته و بهتر است مدیران شبکه ها نظارت بهتر و دقیق تری بر برنامه های تولیدی حوزه خود داشته باشند تا برنامه سازان به مخاطبان کم فروشی نکنند.

بگذریم ، در صدا و سیما وظیفه نظارت کمی و کیفی سریال ها با ناظر پخش می باشد اما آیا برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی هم ناظر پخشی وجود دارد؟

فیلم سینمایی آشوب به کارگردانی کاظم راست گفتار محصول سال ۱۳۹۴ بوده که در اردیبهشت ۱۳۹۶ و در ۱۰۰ دقیقه روانه اکران سینماها شد و از آبان ماه بعنوان سریال در شبکه خانگی توزیع می گردد. تاکنون ۴ قسمت از سریال در اختیار مخاطب قرار گرفته است. آشوب نیز از معضل کم فروشی و آب بستن رنج می برد. با مقایسه قسمت های پخش شده می توان به صراحت اعلام کرد یک سوم از مدت زمان هر قسمت سریال را تیتراژ ابتدایی، آنچه دیده بودید، آنچه خواهید دید و تیتراژ پایانی آن است.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا کسی یا جایی بر پخش این محصولات نظارت دارد؟
آیا این وضعیت یعنی کم فروشی از نظر متولیان امر مشکلی ندارد؟
آیا دستورالعمل خاصی برای سریال سازان شبکه خانگی تعریف شده که مدت زمان یا جزئیات کار تعریف شده باشند؟
چرا باید سریالی که مدت مفید آن 30 دقیقه است 3000 تومان بفروش برسد و فیلم سینمایی با مدت زمان سه برابری هم به 3000 تومان فروخته می شود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج