adexo3
۶۵۳۰۹۹
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

رمزگشایی از پشت پرده پروژه «عبور از روحانی»

رویداد ۲۴ نوشت: «عبور از روحانی» نام رویکرد جدیدی است که در فضای رسانه‌ای کشور ایجاد شده و برخی تلاش می‌کنند آن را به پارادایم مسلط فضای سیاسی ایران تبدیل کنند.

رویداد ۲۴ نوشت: «عبور از روحانی» نام رویکرد جدیدی است که در فضای رسانه‌ای کشور ایجاد شده و برخی تلاش می‌کنند آن را به پارادایم مسلط فضای سیاسی ایران تبدیل کنند.
این بار اما تئوری «عبور از روحانی» مانند «عبور از خاتمی» که در سال‌های پایانی دولت اصلاحات از سوی حامیان انتخاباتی سید محمد خاتمی مطرح شد از سوی حامیان حسن روحانی مطرح نشده و بلکه دارای منشأ مبهم و البته مشکوکی است.

این در حالی است که در شرایط کنونی هیچ‌کدام از بزرگان و شخصیت‌های تأثیرگذار جریان اصلاحات به دنبال تئوری «عبور از روحانی» نیستند و این مسئله را در فضای سیاسی کشور مطرح نمی‌کنند. در روزهای گذشته نیز اغلب شخصیت‌های تأثیرگذار جریان اصلاحات در جهت مقابله با تئوری «عبور از روحانی» سخن گفته‌اند و مطرح کردن این تئوری را غیرقابل‌قبول خوانده‌اند.

درنتیجه هنگامی‌که این تئوری از سوی اصلاح‌طلبان که حامی انتخاباتی آقای روحانی هستند مطرح نمی‌شود این شک و شبهه به وجود می‌آید که این تئوری نوعی سناریوسازی مشکوک است. به نظر می‌رسد برخی تاریک‌خانه‌های مخالف جریان تحول‌خواهی به دنبال این هستند که با طرح تئوری «عبور از روحانی» علاوه بر اینکه دولت را ناکارآمد جلوه بدهند زمینه تشتت و چند دستگی را نیز در بین جریان اصلاحات فراهم کنند.

درنتیجه وجود این تاریک‌خانه‌ها و استراتژی که در آینده برای خود ترسیم کرده‌اند نیاز به تحلیل و تعمق بیشتری دارد. مسئله زمانی شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد که پس از انتخابات ریاست‌جمهور جریانی پنهان به‌صورت غیرمحسوس با سوژه قرار دادن اسحاق جهانگیری تلاش می‌کند وی را آغازگر انشقاق در نهاد ریاست‌جمهوری و همچنین فاصله بین اصلاح‌طلبان و دولت حسن روحانی معرفی کند.

این در حالی است که حساسیت‌ها نسبت به جهانگیری ریشه در دوران پیشا انتخاباتی دارد. در این مقطع زمانی برخی از اصلاح‌طلبان با احتمال اینکه ممکن است صلاحیت آقای روحانی برای ریاست‌جمهوری تأیید نشود جهانگیری را وارد انتخابات کردند تا ایشان علاوه بر تبیین و تشریح دستاوردهای دولت یازدهم، گفتمان اصلاحات را نیز نمایندگی کند. بااین‌وجود پس از انتخابات و تأثیرگذاری ایشان در سرنوشت انتخابات، برخی گروه‌های مخالف دولت تلاش می‌کنند وجهه آقای جهانگیری را خراب و ایشان را به شکلی به افکار عمومی معرفی کنند که پتانسیل ایجاد گسست را در جریان اصلاحات خواهد داشت.

درنتیجه در شرایط کنونی اسحاق جهانگیری به یکی از نقاط حساس دولت حسن روحانی تبدیل شده است. به نظر می‌رسد تاریک‌خانه‌های مخالف دولت حسن روحانی و همچنین جریان تحول‌خواهی ایران از بازی شفاف در میدان انتخاباتی ناامید شده‌اند و با علم به اینکه در انتخابات آینده نیز اتفاقات چند انتخابات گذشته تکرار خواهد شد تلاش می‌کنند بی‌سروصدا و به‌صورت غیرمحسوس زمینه چند دستگی و تشتت را در بین اصلاح‌طلبان آماده کنند.

این تاریکخانه‌ها به‌خوبی به این نکته آگاهی دارند که هرچه اصلاح‌طلبان به سمت دودستگی حرکت کنند احتمال پیروزی آن‌ها در انتخابات آینده و به‌خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری سال۱۴۰۰ بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد برخی نهادهای قدرت که مخالف جریان تحول‌خواهی هستند نیز این تاریک‌خانه‌ها را به شکل‌های مختلف تغذیه می‌کنند تا همچنان بتوانند در آینده سیاسی کشور نقش محوری ایفا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شخصیت های تاثیر گزار جریان اصلاحات برن به جهنم..مهم مردم هستن که راضی نیستن و زیر بار مشکلات کمرشون شکسته..شما کجای کار هستین که اینقدر چرندیات تحویل ما مردم میدین

    • بدون نام

      یه مشت جیره خوار چی تحویل ملت میدن.خخخ

    • طاهر

      همتون برید گم شید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج