adexo3
۶۵۵۰۷۸
۳۱ نظر
۵۰۰۳
۳۱ نظر
۵۰۰۳
پ

پیشنهاد مجلس برای حقوق مقامات و کارمندان

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، جزئیات مباحث مطرح شده در نشست امروز روسای کمیسیون های تخصصی مجلس با رئیس جمهور را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، جزئیات مباحث مطرح شده در نشست امروز روسای کمیسیون های تخصصی مجلس با رئیس جمهور را تشریح کرد.

محمدجواد کولیوند با اشاره به نشست صبح امروز روسای کمیسیون های تخصصی مجلس با رئیس جمهور درباره جزئیات این نشست اظهارداشت: در این جلسه درباره مهمترین مسائل روز کشور از جمله بودجه ۹۷، اشتغال و منابع آن، سهام عدالت و نحوه توزیع آن، توجه به آلودگی هوا و محیط زیست در بودجه ۹۷، وضعیت پرداختی های صندوق های بازنشستگی و هدفمندی یارانه ها به طور مفصل صحبت شد.

وی افزود: محور اصلی مباحث مطرح شده در این جلسه، مشکلات موسسات مالی و اعتباری و نیز اتفاقات دو سه شب اخیر در برخی شهرها و توجه به وحدت بین قوا برای حل مشکلات کشور بود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: در رابطه با مشکلاتی که موسسات مالی و اعتباری برای کشور ایجاد کرده اند، این نکته مطرح شد که دولت تاکنون توانسته بخش زیادی از مطالبات سپرده گذاران را با کمک خود بانکها و بانک مرکزی پرداخت کند و بخش دیگری را هم به مرور زمان پرداخت خواهد کرد.

کولیوند تاکید کرد: نکته اصلی مطرح شده در این رابطه این بود که باید حساب مردم و کسانی را که نسبت به شرایط اعتراض دارند، از اغتشاشگران و آسیب زنندگان به اموال عمومی جدا کرد و مردم هم اجازه ندهند که از اهدافشان سوء استفاده شود.

روحانی وجود مشکلات در بدنه دولت را قبول دارد

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور با بیان اینکه آقای روحانی وجود مشکلاتی در بدنه دولت را قبول دارد، تصریح کرد: البته تاکید رئیس جمهور این است که باید پیشرفت های صورت گرفته از جمله رشد اقتصادی را هم به مردم بگوییم و برخی از این مسائل هم زیربنایی است و آثار آنها به سرعت بر سر سفره مردم دیده نمی شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: آقای روحانی در این جلسه مباحثی را درباره اشتغال و راه های آن و نیز توجه ویژه به موسسات مالی و اعتباری و ایجاد وحدت رویه مطرح کرد و بر ضرورت پیگیری آن توسط دولت تاکید کرد.

کولیوند در پاسخ به این سوال که آیا ساماندهی پرداخت ها در دولت و عدالت در میان کارمندان دولت نیز در این جلسه مطرح شد یا خیر، اظهارداشت: در این رابطه این نکته از طرف روسای کمیسیون ها یادآوری شد که زمان اعتبار قانون مدیریت خدمات کشوری رو به اتمام است و تا پایان سال بیشتر اعتبار ندارد، لذا اگر این قانون فعلی اشکال دارد دولت با اصلاحات آن را به مجلس بیاورد و اگر بی اشکال است، باید لایحه دائمی را تا آخر سال تقدیم مجلس کند که در این رابطه نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف شد این مسئله را پیگیری کند.

جزئیات پیشنهاد مجلس برای حقوق مقامات و کارمندان در سال ۹۷

وی درباره جمع بندی صورت گرفته در این نشست خاطرنشان کرد: قرار شد این جلسات هر ۶ ماه یکبار ادامه داشته باشد و در رابطه با بودجه ۹۷ نیز تاکید شد که پیشنهادات اصلاحی مجلس از طرف دولت به خوبی اجرا شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: از جمله نظرات مجلس این است که در سال آینده حقوق مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری هیچ افزایش نداشته باشد و افزایش آن صفر در نظر گرفته شود و برای سایر کارمندان هم پیشنهاد مجلس این است که دریافتی های تا ۳ میلیون تومان، حداکثر ۱۰ درصد افزایش حقوق و دریافتی های بالاتر از ۳ میلیون تومان نیز کمتر از ۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند تا فاصله طبقاتی کمتر شود.

کولیوند تصریح کرد: آقای روحانی هم اعلام کرد که دولت مخالفتی با این نظر مجلس ندارد و در رابطه با افزایش قیمت حامل های انرژی نیز قرار شد به صورت سنجیده و معقول تصمیم گیری شود و در شرایطی که طی سالهای اخیر قیمت بنزین و حامل های انرژی پلکانی افزایش نیافته، در حال حاضر یک دفعه این مسئله افزایش نیابد که منجر به فشار بر مردم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من يك قراردادي هستم با 11 سال سابقه مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد
      آخه شمايي كه اين حرفها رو زدي راجع به حقوق بالاي 3 ميليون
      يعني واقعا اطلاع نداري كارمند قراردادي ماهانه با درآمد 1800 هزار امرار معاش ميكنه اون هم با وضعيت مستاجري،دو تا فرزند،...
      خيلي بي انصافين به مولا

    • ح

      اقای کولیوند بهتر است از حقوق ومزایا وپاداش ونیز امکانات در اختیار مقامات ومسئولین علی الخصوص نمایندگان خواب الود و بی خاصیت شروع کنند

      پاسخ ها

      • من یک جانبازم

        سلام خداوکیلی من چهارتافر زند دوتاشون دانشجوهستندبا دوتادامادو سه تانوه یک میلیون وسی وپنج هزارتومان مستمری که کارهم نمی تونم بکنم یک دستم هم ازکار افتاده مدهم به شما چطوردریک تقسیم میکنی که کمنیاری تااخره ماه

    • بدون نام

      پیشنهادشان بدرد نمی خورد فایده ندارد

    • بدون نام

      بیچاره حقوق‌شان کمه /خداوکیلی خجالت هم چیز خوبیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با 72 سال سن با حقوق بازنشستگی 350 هزار تومان 70 هزار تومان بیمه تکمیلی وپیوند قلب 5تا رگ گرفته دارم کار میکنم تا زنگیم بگزرد فکری به حال ما کنید

    • بدون نام

      گوش مردم پره از این اراجیف لطفا یک حیله دیگه رو کنید

    • بدون نام

      چطوره جمع حقوقها بر تعداد حقوق بگیران تقسیم شود تا همه یکسان حقوق بگیرند اینطوری عدالت بیشتر رعایت میشود!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه فایده ای نداره

    • بدون نام

      فاصله حقوق یه کارمند یا نهاد خاص با پایه سه میلیون وسرجمع در ماه میشه پنج میلیون ،خب اول باید بشه 2/5میلیون ما به اتفاوت به کارمندان،اموزش پرورش،بازنشستگان،تزریق شود ولی اینها محاله !مگر میشود کسی که بنز سوار میشه بهش بگی بیا سمند سوار شو؟!!!باید دستهای پشت پرده کوتاه بشه نهادهای بی خاصیت از بین بره،اونوقت با اینکه تحریم هستیم به همه حقوق مکفی خواهد رسید،ولی آنها یقه سفیدها قدرتشان بیشتر از رییس جمهور است متاسفانه!!!!

    • بدون نام

      چرا حقوق نماینده های مجلس رو نمیگید گوشمون از این اجرایف پر ه داداش

      پاسخ ها

      • بابک

        لطفا عمل کنید نه حرف بزنید

    • بدون نام

      دروغ میگید

    • بدون نام

      باز میخان پدر مردم را درارن

    • دروغ و شعار

      مردم میدونند که همگی دارید دروغ میگید.

    • بدون نام

      تا زمانی که قانون کار در کشور اصلاح نشود حرفهایتان برای طبقه متوسط وظعیف یک ریال ارزش ندارد یک کارمند شرکت نفت ماهانه ۲۰۰۰۰۰۰۰ملیون تومان دریافتی +هرچندماه چندملیو ن پاداش و+هر۳ماه بین ۲تا چندملیون وارد نفت کارتش میشه شما اگر تا ده سال هم به حقوقش اضافه نشه ازطریقه دگه جبران میشه

    • جانباز

      انشاءالله

    • بدون نام

      سلام، اولا اگر که راست میگن، حقوق دایم العمر نمایندگان رو حذف کنند (چه معنی داره که طرف دیگه نماینده نیست یا فوت کرده، ولی هنوز از مجلس حقوق میگیره)،که حذف این بند باعث میشه چقدر بودجه برگشت میخوره.
      ثانیاً سازمان بازنشستگی از یه عده کارمندان به دلایل مختلف ، حق بیمه و بازنشستگی کسر نمیکنه ولی در زمان بازنشستگی به آنها حقوق و خدمات میده، از کجا میاره؟
      ثالثا ً تو متن نماینده مورد نظر داره میگه افزایش حقوق کارمند حد اکثر ده درصد (یعنی ممکنه نه درصد به پایین هم بشه) و افزایش حقوق مقامات زیر ده درصد (که ممکنه نه درصد به پایین هم بشه) که این یعنی یه اندازه افزایش، پس کجا فاصله طبقاتی کم میشه؟ در ضمن همه میدونیم که ده درصد افزایش سه میلیونی، میشه حداکثر سیصد تومن (که پنج درصدش میره تو جیب مالیات و بیمه و....)
      ولی ۹ درصد افزایش حقوق مقامات حداقل پانصد شش صد تومن هست ضمن اینکه کی میدونه اینا مالیات و بازنشستگی میدن یا نه.
      لطفا اگر دوست داشتید نظر من رو پخش کنید. با تشکر

    • بدون نام

      ازاین مجلس که اکثرا نماینده ها نیستند یا باشن هم خوابند پیشنهاد بهتر از این نمیشه ما میگم حقوق دریافتی کمه ایشان پیشنهاد میده اختلاف طبقاتی را کم میکنیم

    • نقدعلی قربانی

      بنده یک آدم فنی هستم هیچ شغلی و درآمدی ندارم ومستجر هم هستم باچهار سرآعله نمیدانم چکار کنم ازمسعولین خواهش میکنم به فکر ما باشندبجای اینکه سر حقوق خودشان بحث بکنندباتشکر

    • بدون نام

      مدیریت نظرمارانمیگه نظرخودشومیگه باماهی خدات تومن حقوق سیرمکرازگرسنه خبردارد

    • بدون نام

      همش شعاره

    • بدون نام

      بهتره اموال اختلاس شده برگردد و حقوق های نجومی من ذره ای حلال نمی کنم که یه عده ناکارامد حقم را بخورند و دارایی هایی که انباشت کردین بین محرومین تقسیم شود

    • بدون نام

      چرا نظر من رو پخش نمیکنید؟ شما که نمیتونید همه نظرات رو بشنوید، خبرنذاریدبهتره به نظرم.

    • محمدرضا

      اگر راست میگویید بیایید از مجلس قانون گذار شروع کنید نه از کیسه خلیفه ببخشید ،اول میزان دریافتی هرنماینده مشخص شود سپس میزان افزایش سال بعد ، مگر نمایندگان مجلس جدا از حقوق بگیران دولت میباشند که بعید میدانم این کار انجام گیرد

    • رضا

      چرا هیچ وقت از مجلس و نمایندگان آن شروع نمیکنید ، مگر شما جدا از حقوق بگیران هستید مرگ فقط برای همسایه حق است

    • مهدی

      میزان دریافتی حقوق افراد بستگی به میزان دریافتی حق بیمه 30 سال افراد و میانگین پرداخت حق بیمه دو سال آخر افراد محاسبه میگردد به نظر نمایندگان سلیقه ای عمل کردن عدالت است آن هم از کیسه خلیفه ، بیایید اول از حقوق نمایندگان و مستمری نمایندگان قبل هم اجرا کنید

    • ناهید

      نظر مردم هم این است که از خود نمایندگان شروع شود و میزان حقوق و پاداشها و میزان افزایش آن شفاف باشد مگر شما جدا از مردم و مقانات و حقوق بگیران هستید ؟!!!

    • بدون نام

      ببخشید من یک کارگر با ۲۶ سال سابقه هستم اگر واقعا میخواهید همسان سازی کنید اول از حقوق کارگرها که بیشترین قشر جامعه رو تشکیل میده با حقوق یک میلیونی درست کنید کارمندان دولت که با دو میلیون بالاتر و سه میلیون دغدغه ای ندارن هر چند دارند اما بازم بهتر از کارگرها هستند که دو سه ماه حقوق نمیگیرن و تازه وقتی میگیرن یک میلیون بهشون میدن من اگر تو هر اداره دولتی دیگر بودم بالا سه میلیون و دو میلیون میگرفتم بخاط سابقه ام اما الانه با حقوق یک کارگر که الانه وارد کارگاه میشه و کارشم خدماتی هست و آبدارچی شرکت هیچ فرق ندارم خوب به من بگین کجای این عدالته کجاش همسان سازیه چرا حداقل حقوق کارگرها هنوز باید یک میلیون باشه ولی از کارمندان عزیز دو برابر کجاش عدالته بعد برای کارکردن هم چرا کارگر باید هشت ساعت باید کار کنه از هفت و نیم تا چهار هر روز و پنج شنبه هفت و نیم تا یازده و نیم دست کارفرما باز بشه ساعت تعیین کنه اما کارمندان عزیز دولت هفت و نیم میرن تا دوازده و نیم بعد هم نماز میرن دیگه کلن اداره تعطیل میشه اخه این کجاش عدالته به خدا داریم از گرسنگی بدبختی و فقر و فلاکت هلاک میشیم. چرا نمایندگان دولت چرا ریس جمهور فکر به حال کارگرها این قشر زحمت کش که بیشترین صدمه رو دارن میبینن نمیکنه چرا؟؟؟؟؟؟؟

    • علی

      فکری به حال حقوق کارگران و تامین اجتماعی بکنید که سالهاست از حقوق کارمندان دولت عقب افتاده ...!!!!!!!

    • بدون نام

      آهای مجلسی ها آهای رپیس مجلس آهای رییس جمهوری محترم پیشنهاد مجلس برای حقوق مقامات و کارمندان آیا کارگران دیگر در این جامعه آدم نیستن با حقوق یک میلیون دارن زندگی میکنن؟؟!!! چرا سالهاست از حقوق کارگران سخنی نمیگین!!!!!!؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج