۶۵۷۰۱۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

وحدت مردم ایران، استخوانی در گلوی استکبار

خطیب جمعه اراک قانون شکنی، ساختارشکنی و حرمت شکنی را مایه ضرر و زیان کشور دانست و گفت: ضرر و زیان آشوب های اخیر در ابعاد مختف از جمله بعد اقتصادی برای کشور بسیار زیاد بود.

خبرگزاری ایسنا: خطیب جمعه اراک قانون شکنی، ساختارشکنی و حرمت شکنی را مایه ضرر و زیان کشور دانست و گفت: ضرر و زیان آشوب های اخیر در ابعاد مختف از جمله بعد اقتصادی برای کشور بسیار زیاد بود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک با بیان اینکه همه ما همواره در معرض آزمون الهی قرار داریم، بر لزوم هوشیاری برای سربلند بیرون آمدن از این امتحانات تاکید کرد و افزود: باید هشیار باشیم تا در دام هایی که دشمنان برایمان پهن کرده اند نیفتاده و ابزار دست دشمنان نشویم.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر و حضور مردم در راهپیمایی که با هدف محکوم کردن این نا آرامی‌ها برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران از آزمون اخیر سربلند بیرون آمدند.

دری نجف آبادی گفت: بیان اعتراض با دریافت مجوز و در چارچوب قانون مشکلی ندارد اما ساختارشکنی، حرمت شکنی و قانون شکنی و مقابله با زحمات بسیاری که در طول تاریخ اسلام برای اعتلای این دین متعالی کشیده شده جایز نیست و نباید ابزار دست دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و ایران قرار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه تخریب اموال عمومی و دولتی نادرست است، به جریانات ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن دوران نیز اینگونه اقدامات توسط کمونیست ها انجام شد و منافقان نیز که از کمونیست ها فریب خورده بودند به ترور و جنایت دست زدند و نتیجه آن ۱۷ هزار شهید ترور بود.

دری نجف آبادی بر لطمات بسیار زیادی که ترور بزرگانی همچون شهیدان رجایی و باهنر، مطهری و امثال احمدی روشن به کشور وارد کرد تاکید کرد و افزود: چنین افرادی ستون هایی هستند که از بین بردن آنها ضررهای بسیاری به یک کشور وارد می کند.

وی با بیان اینکه باید هوشیار بود و فریب نخورد، از آمادگی خود جهت گفتگو با جوانانی گفت که در جریان آشوب های اخیر فریب خورده اند و افزود: روحانیت همواره ملجاء و مرجع مردم بوده و در سخت ترین دوران ها مردم به روحانیت پناه برده و در همراهی با روحانیت توانستند گام های بزرگی برداشته و دست جنایتکاران را کوتاه کرده و مشت های محکمی بر دهان امثال آل سعود بزنند.

دری نجف آبادی همچنین با بیان اینکه پاسخگویی به شبهات دینی وظیفه روحانیت است و ما در این خصوص آمادگی داریم، اظهار کرد: در خصوص مسائل اقتصادی نیز مجلس و دولت باید پیگیر مطالبات مردم و رفع مشکلات آنان باشند .

وی حماسه ۱۳ دیماه را ادامه حماسه ۹ دی دانست و با بیان اینکه موفقیت، عزت و سربلندی چند کلید دارد که باید حفظ شود افزود: اسلام اهل بیت(ع) یکی از حریم های مهمی است که در هر اقدامی باید حفظ شود. اسلام به ملت و کشور ما عزت داد و این عزت باید حفظ شود.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه آنها که در رسای رضاشاه شعار می دادند باید بدانند که رضاشاه جنایات بسیاری را به انجام رساند که یکی از آنها کشف حجاب در تقلید از آتاتورک و حمله به مسجد گوهرشاد بود گفت: کلید دیگری که باید حفظ شود مقام معظم رهبری است.

وی رهبری را محور وحدت و عظمت کشور دانست و افزود: در تمام جهان شخصیتی شایسته تر از مقام معظم رهبری یافت نمی شود.

وی گفت: کلید دیگر وحدت مردم است که به خاری در چشم دشمنان و استخوانی در گلوی اسراییل، آمریکا و آل سعود تبدیل شده است و این وحدت نباید اسیب ببیند.

دری نجف آبادی کارشکنی و حرمت شکنی را مایه ضرر و زیان کشور دانست و گفت: ضرر و زیان آشوب های اخیر در ابعاد مختف از جمله بعد اقتصادی برای کشور بسیار زیاد بود. اینگونه نا آرامی ها کشور را در نگاه برخی سرمایه گذاران نا امن جلوه می دهد و چند سال زمان لازم است تا اینگونه تصورات نسبت به کشور از ذهن سرمایه گذاران پاک شود.

وی در ادامه بر لزوم توجه مسئولان به رفع مشکلاتی همچون بیکاری، حاشیه نشینی و چالش های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در این راستا قوانین مورد نیاز باید به تصویب برسد.

دری نجف آبادی با تاکید بر ضرورت تحقق عدالت در جامعه گفت: امتیازات افراد در بخش حقوق و مزایا نسبت به یکدیگر نباید غیر منطقی و غیرعقلانی باشد. نظام پرداخت در کشور باید عادلانه بوده و بین حداقل و حداکثر فاصله بسیاری وجود نداشته باشد.

وی اظهار کرد: انتظار می رود که مسئولان و خدمتگزاران به جای منافع شخصی، باندی، گروهی و سیاسی به فکر مسائل و مصالح مردم باشند و توسعه مناطق عقب افتاده ، تعدیل ثروت و جلوگیری از اسراف ها و گسترش فرهنگ عمیق امام صادق(ع) را مد نظر قرار دهند.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در خصوص حوزه علمیه خاتم الانبیاء، مدرسه امام خمینی(ره)، درمانگاه امام حسن مجتبی(ع) ساوه و بیمارستان آیت الله خوانساری و فاز توسعه آن که به زودی به بهره برداری می رسد اشاره کرد و گفت: روحانیت امین مردم است، مردم نباید به شایعاتی که برای تخریب این قشر عنوان می شود توجه کرده و باید هوشیارانه و هوشمندانه نسبت به این موارد موضع گیری کرده و برخورد کنند.

اشاره به سالروز قیام مردم قم در ۱۹ دی و سالروز ترور شهید احمدی روشن و محکومیت اینگونه اقدامات از دیگر سخنان خطیب جمعه اراک بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج