adexo3
۶۵۷۷۴۶
۱۲ نظر
۵۰۱۶
۱۲ نظر
۵۰۱۶
پ

قسامه، تکلیف پرونده زن جوان را روشن می‌کند

مراسم قسامه، تکلیف مردی را که متهم است همسرش را از خودرو به بیرون پرتاب کرده و باعث مرگ او شده، روشن خواهد کرد. مأموران گشت پلیس دو سال قبل در یک بزرگراه زنی را مشاهده کردند که از خودروی در حال حرکت به بیرون پرت شد.

روزنامه شرق: مراسم قسامه، تکلیف مردی را که متهم است همسرش را از خودرو به بیرون پرتاب کرده و باعث مرگ او شده، روشن خواهد کرد. مأموران گشت پلیس دو سال قبل در یک بزرگراه زنی را مشاهده کردند که از خودروی در حال حرکت به بیرون پرت شد.
آنها بلافاصله وارد عمل شدند و راننده را که شوهر این زن بود بازداشت کردند. از طرفی زن جوان که یاسمن نام داشت جانش را از دست داد. شوهر یاسمن به نام رضا در بازجویی‌ها اتهام قتل را رد کرد و گفت همسرش خودش را به بیرون پرت کرد.
از آنجا که مدرکی علیه این مرد وجود نداشت بازپرس جنایی برای او قرار منع تعقیب صادر کرد اما اولیای دم یاسمن به این موضوع اعتراض کردند و پرونده بار دیگر به جریان افتاد. این بار رضا به قتل عمدی متهم و علیه او قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شد. متهم دیروز در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت و بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند به دفاع از خود پرداخت. او بار دیگر اتهام قتل را رد کرد و گفت یاسمن خودش را از خودرو به بیرون پرتاب کرد. این مرد توضیح داد: «من قبلا ازدواج کرده بودم.
همسر اولم درس‌ خواند و مدرک کارشناسی ارشد گرفت، اما من فوق‌دیپلم داشتم. ما حرف یکدیگر را نمی‌فهمیدیم و مرتب با هم مشاجره داشتیم تا اینکه او به حالت قهر خانه را ترک کرد و به منزل پدرش رفت. من سعی کردم زنم را برگردانم اما پدرزنم شرط گذاشت که باید حق طلاق را به همسرم واگذار کنم من هم قبول کردم. دو، سه روز بعد از اینکه حق طلاق را دادم همسرم از من جدا شد. بعد از آن اصلا حال و روز خوبی نداشتم و حتی اقدام به خودکشی کردم».
متهم به قتل در ادامه گفت: «یک‌سال‌ونیم طول کشید تا حال و روزم بهتر شود، بعد از آن بود که دوباره تصمیم گرفتم ازدواج کنم. این‌بار به خواستگاری دخترعمویم رفتم و ما با هم ازدواج کردیم. دخترعمویم با پدرش اختلاف داشت؛ ازجمله اینکه پدرش اجازه نمی‌داد او ادامه تحصیل بدهد. روز حادثه همسرم در خودرو گریه و زاری می‌کرد و از اختلاف با پدرش می‌گفت. به او گفتم من چند بار با پدرت صحبت کرده‌ام و به نظرم اختلاف شما حل نخواهد شد بهتر است موضوع را فراموش کنی اما باز هم یاسمن آرام نشد بالاخره او را تهدید کردم که خودم را می‌کشم او هم در جواب گفت من را از خودکشی نترسان. ا
و سپس درِ ماشین را باز کرد و خودش را به بیرون پرت کرد. من در مرگ او هیچ تقصیری نداشتم و اتهام قتل را قبول ندارم». در این هنگام قاضی از رضا پرسید: «چرا هنگامی که دستگیر شدی روی صورتت آثار جراحت وجود داشت؟». متهم پاسخ داد: وقتی همسرم خود را به بیرون پرت کرد از شدت ناراحتی به سروصورت خودم زدم. به همین دلیل وقتی دستگیر شدم زخمی بودم. قاضی سپس پرسید: چرا آن خودرو را فروختی؟

متهم جواب داد: زنم خودش را از آن ماشین به بیرون پرت کرده و مرده بود برای همین دلم نمی‌خواست از آن استفاده کنم و آن را فروختم‌. هیئت قضات بعد از شنیدن اظهارات این مرد وارد شور شدند و با توجه به اینکه مدارک برای تصمیم‌گیری کافی نیست، به این نتیجه رسیدند که در جلسه آینده مراسم قسامه برگزار شود. اگر اولیای دم تا جلسه آینده بتوانند ٥٠ نفر از اقوام خود را به دادگاه معرفی کنند که حاضر به ادای سوگند مبنی بر قاتل‌بودن رضا باشند، در این صورت مرد جوان محکوم خواهد شد در غیر این حالت متهم باید ٥٠ بار سوگند یاد کند که بی‌گناه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روزبه

      این مشخصه که آخرش بیگناه میشه! عمرا 50 نفر پیدا بشن بیان قسم بخورن به چیزی که به چشم ندیدن!

    • رسول 10 ساله از تهران

      من که گیج شدم نمیدونم چی بگم فقط میتونم بگم متاسفم همین

      پاسخ ها

      • ف

        تو چیز دیگه ای بلد نیستی اعصاب آدم خورد میکنی با این متأسفم گفتنت

    • محمود

      مگه اون 50 نفر علم غيب دارن كه بگن كي قاتله؟

      پاسخ ها

      • از بابل

        کی میا د بگه که اون قاتله بیچاره خانواده دختره اون امد انتقام زن اولی را از دومی گرفت حالا هم راحت میره سومیه رو هم میگیره

    • @@@@حدیث@@@@

      مرده مشکوک میزنه ظاهراکاره خودشه

      پاسخ ها

      • دروغگو

        در خصوص قتل نفس در حدود شرعی آمده است که از طرق زیر قتل ثبوت میشود 1-اعتراف قاتل، اعترافی که از روی انکار یا اجبار نباشد، 2-علم قاضی، کلیه قضات محترم این حق را دارند که از طریق تشخیص خود از بازجویی ها قاتل را اعلام کنند، 3-اثبات قتل از روی شهادت مرد عادل دو نفر یا یک مرد عادل و دو زن، 4-از طریق قسامه یا همان قسم خوردن است که در این مورد حتی ممکن است یک نفر پنجاه مرتبه قسم بخورد، در این بند چهارم به مقداری با اینکه قسم میخورند یا یک نفر قسم میخورد که کمی اشکال از این طریق که طرفین مقتول برای انتقام گرفتن و یا قاتل برای فرار از قصاص احتمال میرود قسم را به درستی یاد نکند، چه بسا افرادی بوده که قاتل نبوده اما با قسامه قاتل شناحته شده و یا قاتلی با اینکه قاتل بوده ولی از طریق قسامه از قتل عمده که قصاص است گریخته است، چون پای جان در میان است، اگر همچنان با علم قاضی و قرائن و شواهد و محتویات پرونده اتهام قاتل یا ثبوت شود و یا تبربه گردد منطقی تر بنظر میرسد که جای هیچ شک و شبهه ای باقی نماند از اقوام ما با اینکه شاید ده کیلومتر از محل اتفاق قتل بود با قسامه افرادی که بیش از پنجاه کیلومتر از مکان و محل قتل دور بودند با یاد کردن قسم پنجاه نفر محکوم شناخته شد و قصاص گردید، اکثر آن افراد که قسم خوردند به دردهای بدون علاج یا چشم و یا عزیزشان را دلخراش از دست دادند، از این رو گفتم پاینده باشید خداوند همه ما را به راه راست و درست ارشاد و راهنمایی کند،

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      اخبار ناراحت کننده ای بود ..

    • رویا 12 ساله تهران

      چرا نظر منو پخش نکردبن؟؟؟؟؟

    • زندگی

      سردرنمیارم.ولی مگه آدم بخاطریه اختلاف باپدرش اونم بخاطر ادامه تحصیل همچین کاری میکنه.اون که دیگه ازدواج کرده بود به خودشو وشوهرش مربوطه ؟

      پاسخ ها

      • دروغگو

        انسانیت حکم میکند که من دوستان خوبم را از کودک تا بزرگسال ارشاد کنم، در قوانین حد اسلامی جهت اثبات قتل چند راه وجود دارد که آخرین آن قسامه است بدین منظور که پنجاه نفر قسم بخورند که این شخص قاتل است احتیاج به دیدن نیست و گاهی میشود هم یک نفر پنجاه مرتبه قسم بخورد الان این مورد را برای قاتل نیز لحاظ کرده اند که اگر اولیای این زن نتوانند قسامه اجرا کنند قاتل قسامه کند که قاتل نیست ممکن است خود قاتل پنجاه مرتبه قسم بخورد و قضیه تمام شود خداوند این زن را بيامرزد و همه ما ها را به راه درست و انسانیت هدایت کند که همه محتاج هدایتیم،

    • بدون نام

      آفرین بر گندمک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج