۶۵۸۰۶۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

سرنوشت کارکنان نفتکش به زودی مشخص می‌شود

­مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی : دلایل تصادف نفت‌کش ایرانی با کشتی باری چینی، در دست بررسی است.

خبرگزاري صداوسيما: محمد راستاد در مورد علت اصلی سانحه دریایی مربوط تصادف نفت‌کش ایرانی با کشتی باری چینی، اعلام کرد که بررسی سانحه متعاقب تکمیل عملیات امداد و نجات است و سامانه ثبت تردد کشتی‌ها و سامانه شناسایی خودکار کشور چین از حادثه رخ‌داده ارزیابی دقیقی خواهد کرد که پس از آن می‌توان نتیجه گرفت که کدام شناور مقصر بوده است.

وی افزود:​ بررسي سانحه متعاقب تکميل عمليات امداد و نجات است و سامانه ثبت تردد کشتي‌ها و سامانه شناسايي خودکار کشور چين از حادثه رخ‌داده ارزيابي دقيقي خواهد کرد که پس از آن مي‌توان نتيجه گرفت که کدام شناور مقصر بوده است.

وی با بيان اين مطلب افزود: يک فروند کشتي متعلق به شرکت ملي نفتکش ايران و تحت پرچم کشور پاناما که حامل ۱۳۶ هزار تن ميعانات گازي از مبدا بندر عسلويه به کره جنوبي بوده است که روز گذشته در ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در محدوده دريايي چين (۱۶۰ مايلي بندر شانگهاي چين) نفتکش ايراني با کشتي باري چيني تصادم مي‌کند و بر اثر اين اتفاق متاسفانه بلافاصله کشتي نفت‌کش دچار انفجار و حريق مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه کشتي نفتکش اين کشتي ۳۲ خدمه داشته است که ۳۰ نفر آن ايراني و دو نفر تبعه کشور بنگلادش هستند،ادامه داد: طبق اطلاعات بدست آمده ۴ نفر از خدمه ايراني دانشجوي دريانوردي بوده‌اند که دوره کارآموزي خود را در اين کشتي سپري مي‌کردند. همچنين يک نفر از همسران کارکنان روي کشتي حضور داشته است. متعاقب اين حادثه کشتي باري چيني موفق مي‌شود نفرات و کشتي خود را از حادثه حريق خارج کند، اما به جهت وسعت حريق به شعاع ۱۰۰۰ متر تا کنون عمليات امداد منجر به پيدا شدن ۳۲ نفر از خدمه نفتکش ايراني نشده است.

راستاد با تاکيد بر اينکه کميته بررسي سانحه دريايي در سازمان بنادر و دريانوردي تشکيل شد، خاطرنشان کرد: رايزني‌ و پيگيري با مراجع داخلي و بين‌المللي مرتبط در حال انجام است و تا زواياي مختلف اين سانحه بررسي شود. همچنين با مراجع دريايي کشور چين و کشورهاي همجوار مذاکراتي صورت گرفته تا حداکثر تلاش لازم براي امداد و نجات مدنظر قرار گيرد.

سازمان بنادر به عنوان مرجع دريايي در حال پيگيري حادثه نفتکش ايراني است

معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام اينکه در همين رابطه با سفير ايران در چين و سرکنسولي کشورمان در شانگهاي گفت‌و‌گو‌هايي صورت گرفته تا از وضعيت امداد و نجات در منطقه رخداد حادثه با خبر شويم، گفت: همچنين از صبح امروز کشتي‌هاي نجات چيني براي اطفا حريق و نجات دريايي در محل حضور داشته‌اندو اميدواريم عمليات امداد و نجات ، سرنوشت خدمه مفقود شده نفتکش ايراني را مشخص کند.

راستاد تاکيد کرد: سازمان بنادر و دريانوردي در راستاي کنوانسيون ايمني جان اشخاص در دريا به عنوان کشوري که خدمه نفتکش اتباع ايراني بوده‌اند اين اختيار را داريم که به عنوان مرجع دريايي در فرآيند رسيدگي سانحه حضور داشته باشيم. رايزني‌ها در حال انجام است تا کارشناسان سازمان بنادر و دريانوردي به زودي به محل حادثه اعزام شوند تا هرچه سريع‌تر پيگيري‌هاي لازم صورت گيرد و سرنوشت کارکنان نفتکش مشخص شود.

کشور چين با تمام قوادر حال امداد رساني است

وي با بيان اينکه عمليات امداد و نجات توسط کشوري انجام مي‌شود که سانحه در آب‌هاي تحت مالکيت و محدوديت آن رخ داده باشد، عنوان کرد: کشور چين با تمام قوا براي پيگيري اين حادثه کشتي‌هاي امداد و نجات خود را به محل حادثه اعزام کرده، بنابراين حضور کارشناسان سازمان بنادر و دريانوردي براي حصول اطمينان از ارائه خدمات ضروري است.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در مورد علت اصلي سانحه دريايي مربوطه، اعلام کرد: متعاقب تکميل عمليات امداد و نجات بررسي ابعاد سانحه انجام مي شود. معمولا تصادم در دريا در مسيرهاي پر تردد بعضا به دليل اشتباه در محاسبه مسيرها اتفاق مي‌افتد. سامانه ثبت تردد کشتي‌ها و سامانه شناسايي خودکار کشور چين از حادثه رخ‌داده ارزيابي دقيقي خواهد کرد و پس از آن مي‌توان نتيجه گرفت که کدام شناور مقصر حادثه بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاء الله که زنده و سالم هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج