۶۵۸۳۴۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

هویج ۹۰ هزارتومانی مردم را دلسرد می کند

معتضد در جوان نوشت: شنيده‌ام پس از بستني آغشته به پودر طلا كه در برج ميلاد به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان عرضه مي‌شد و گويا پس از نوشتن مقالاتي به وسيله من و ساير روزنامه‌نگاران منسوخ شد، اخيراً همبرگرهايي با گرد طلا با همان مبلغ ۱۵۰ يا ۲۵۰ هزار توماني در رستوراني عرضه مي‌شود.

خسرو معتضد در جوان نوشت: من شنيدم اخيراً در ايران يعني در تهران باشگاه‌ها و رستوران‌هاي اشرافي عجيبي تأسيس شده كه وروديه يك ميليون توماني براي اجازه وارد شدن به باشگاه يا رستوران مي‌گيرند. شنيده‌ام پس از بستني آغشته به پودر طلا كه در برج ميلاد به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان عرضه مي‌شد و گويا پس از نوشتن مقالاتي به وسيله من و ساير روزنامه‌نگاران منسوخ شد، اخيراً همبرگرهايي با گرد طلا با همان مبلغ ۱۵۰ يا ۲۵۰ هزار توماني در رستوراني عرضه مي‌شود.
خوانديد كه هويج ۹۰ هزار توماني و گوشت گاو ۹۰۰هزار توماني عرضه كرده بودند. ورود اتومبيل‌هاي ۸۰۰ميليون توماني و بالاتر در كشوري كه خانه‌هاي كپري و مدارس آغلي در آن وجود دارد به اين دليل كه دولت ماليات و سود بازرگاني و عوارض خوبي از آن دريافت مي‌دارد، چه معني دارد؟ مي‌توان از راه‌هاي نامشروع هم عوايد خوبي براي دولت كسب كرد. ما زمان شاه تعجب مي‌كرديم چرا راسته گوساله و ران گوسفند و انواع مشروبات و حتي كوكا و پپسي روزانه از پاريس براي مصرف آشپزخانه سعدآباد در كاخ نياوران وارد مي‌كنند؟ تعجب مي‌كرديم چرا آن همه مشروبات از پاريس مي‌آورند؟ تعجب مي‌كرديم چرا شاهزادگان و شاهزاده‌خانم‌هاي دربار اجازه دارند هر كدام سالانه از پنج تا ۱۰ اتومبيل بدون پرداخت گمرك و عوارض وارد كرده و براي كسب سود آنها را به قيمت گران‌تر و بسيار گران‌تر در بازار بفروشند.

طبقه جديد كنوني رانتخوار كاري مي‌كند كه باعث دلسردي و افسردگي مردم مي‌شود. معاون وزير راه و شهرسازي گفته است چند ميليون ويلا و آپارتمان لوكس در كشور ساخته شده كه براي ميلياردرها بوده و طبقه مردم عادي قادر به خريد آنها كه از متري 10 الي 30 ميليون تومان است، نيستند. اين سخني بود كه نويسنده هفت، هشت سال است مي‌زند و سعي دارد اثبات كند ويلاهاي كامرانيه، فرمانيه و لواسان مشكل كمبود و نبود مسكن را حل نمي‌كند. چلوكباب و چلوخورش از 500 سال پيش، از عصر صفوي غذايي بود كه اغلب مردم به علت ارزاني بهاي گوشت و برنج قادر بودند حتي هفته‌اي يك بار هم شده آن را تناول كنند، ولي اين غذا نيز اكنون اشرافي شده و از دسترس مردم دور گشته است. مشخصه اشرافيت جديد ايران، كاسبكاري، بي‌سوادي، بي‌دانشي و طرز فكر پايين آن است و به همين علت است كه براي جبران عقب‌ماندگي فرهنگي خود نياز به تظاهر دارد و همين تظاهر به اشرافيت كاذب و بي‌پايه از طريق خودنمايي است كه خشم و نفرت مردم را برمي‌انگيزد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معتضد هم شده مثل کیهان
      به همه مسائل تبحر دارد و در مورد همه چیز نظر می دهد جز تاریخ که مدام تحریف می کند

      شما دیگه برای مطرح شدن خودت بیشتر از این دست و پا نزن لطفا

    • بدون نام

      معتضد تو در حق تاریخ ظلم کردی نمیدانم تو چگونه موجودی هستی که به خودت اجازه میدی دائماً تاریخ این سرزمین را طبق تفکرات دیکته شده بنویسی قدری وجدانت را بیدار کن مرد الان وقت بازنشستگی توست 37 شغله های مملکت رو داره برید جای جوانان را برای گردش کار و تولید باز کنید کتاب تاریخ الکی ننویس

    • بدون نام

      خوب بود

    • علی8

      احسنت... بسیار زیبا. توصیفی بسیار عالی و کامل از حال و روز این روزای ما... متاسفانه...

    • بدون نام

      بستنی طلا و همبرگر خاویار پیشکش
      درد ما همون نون و تخم مرغ خودمونه که دیگه گیرمون نمیاد

    • بدون نام

      آقا پولداری چیز بدی نیست سو استفاده مدیران و اطرافیانشان و بی لیاقتی آنها دل آدم را به درد می آورد و موجب اعتراض می شود
      انسان یک بار به دنیا می آید به کار و مسکن و تفریح و آسایش و آرامش و امید به آینده احتیاج دارد . به نظر شما ما مردم ایران چند درصد به این موردها که حقوق اولیه یک انسان است دسترسی دارد ؟

    • بدون نام

      ظاهرا خون اونا از ما رنگین تره، یا شایدم خون ما قرمزه خون اونا طلاییه ،ما خون دل میخوریم خونمون قرمز شده اونا غذاهای طلایی میخورن خونشون طلاییه،
      ما که هرچی میگیم خدا،انگار خدا نمیخاد صدامونو بشنوه،اوضاعمون روزبروز داره بدتر میشه...
      خدا فقط بگو تاکی؟؟
      خسته شدیم دیگه

    • بدون نام

      دمت گرم معتضد. هر چند با بعضی از نظرات مخالفم.ولی خوب گفتی

    • علی

      آقای معتضد کاش ذکرکرده بودی ایناکوجا!!!! وکاش ذکرکرده بودی اون روستایی ازبم که قوت قلبشون ذخیره یونجه باآرد برای تغذیه خود وبچه های محرومشان هستن که فقط نمیرن آن کوجا!!!! من که به خدا سرمایه ای ندارم وبعضی واقعیت ها رامی بینم باوجودیکه خدا میدونه کاری ازم برنمیاداحساس شرم میکنم،خدایا همه مارابه راه راست هدایت بفرما!!آمین

    • شهین سیفی

      این پولها هم باید ایجوری خرج شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج