۶۵۸۸۳۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

دهقانی فیروزآبادی:‌

اروپایی ها باید با تمام توان پشت برجام بایستند

رئیس دبیرخانه دائمی کنفرانس امنیتی تهران در جریان برگزاری پنل سوم این کنفرانس با موضوع روندهای تسلیحاتی بر امنیت غرب آسیا که با ریاست حسین دهقان وزیر سابق دفاع برگزار شده بود، تاکید کرد: انباشت تسلیحاتی یکی از عوامل بی‌ثباتی در منطقه است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دبیرخانه دائمی کنفرانس امنیتی تهران در جریان برگزاری پنل سوم این کنفرانس با موضوع روندهای تسلیحاتی بر امنیت غرب آسیا که با ریاست حسین دهقان وزیر سابق دفاع برگزار شده بود، تاکید کرد: انباشت تسلیحاتی یکی از عوامل بی‌ثباتی در منطقه است.

به گزارش ایسنا، سیدجلال دهقانی فیروزآبادی در سخنان خود با بیان اینکه بعضا می‌بینیم برخی از کشورهای منطقه فراتر از نیاز خود به انباشت تسلیحات پرداخته‌اند و این خود باعث بی‌ثباتی در منطقه است، اظهار کرد: این کشورها تصور می‌کنند که صرفا با قدرت نظامی می‌توان امنیت ملی خود را تعیین کنند. در حالی که برخی از عوامل تامین امنیت به داخل کشورها باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه این گونه کشورها از طریق دیگرهراسی و دشمن‌تراشی به دنبال تامین امنیت هستند، تاکید کرد: امنیت در صورتی پایدار است که درون‌زا و خودجوش باشد.

رئیس دبیرخانه دائمی کنفرانس امنیتی تهران با بیان اینکه برخی از کشورهای فرامنطقه‌ای سیاست بحران‌آفرینی کاذب و همچنین سیاست مبتنی بر تجارت امنیت را در پیش گرفته‌اند که در این زمینه می‌توان به دولت ترامپ اشاره کرد، افزود: آنها بعضا با ایجاد آشوب، درگیری و بحران مسابقه تسلیحاتی غیرعقلانی و نادرستی را بر مبنای دیگرهراسی به وجود می‌آورند تا بتوانند به تجارت امنیت و فروش تسلیحات بپردازند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دولت‌های ضعیف که نمی‌توانند نظم داخلی خود را تامین کنند و قادر به پاسخگویی به مطالبات مردمشان نیستند، عموما برای جبران این ضعف از سیاست دشمن‌هراسی پیروی می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما برخی از کشورها را مشاهده می‌کنیم که برای تامین امنیت‌شان متکی بر عوامل بیرون‌زا و دیگران هستند و قطعا این کشورها در راه ایجاد امنیت پایدار با گذشت زمان با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

در ادامه این پنل همچنین رولف اتئوس رئیس سابق کمیسیون ویژه سازمان ملل در عراق نیز در سخنان خود با اشاره به اهمیت توافق برجام و تاثیر آن بر امنیت منطقه در عرصه بین‌الملل خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها باید با تمام توان پشت این توافق بایستند.

این دیپلمات سوئدی با طرح این سوال که چرا برخی از کشورها به میزان زیادی به تسلیحات نظامی و انباشت آن علاقه‌مندند، ادامه داد: این سوال مطرح است که آیا انباشت تسلیحات کشورها را در یک منطقه به سمت واگرایی سوق نمی‌دهد؟ و بعضا باعث افزایش تنش‌ها نخواهد شد؟

اتئوس با اعتقاد بر اینکه ایران باید فرایندی را در منطقه شروع کند که باعث اتحاد نظامی بین کشورهای منطقه شود و تعاملات در این منطقه افزایش پیدا کند، در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از تحلیل‌ها مبنی بر اینکه ممکن است آمریکا از برجام خارج شود، ادامه داد: من از این موضوع نگران هستم و معتقدم که اروپایی‌ها باید با تمام توان پشت این توافق بایستند.

به گزارش ایسنا، دومین کنفرانس امنیتی تهران ساعاتی پیش با قرائت بیانیه پایانی این کنفرانس توسط سیدجلال دهقانی فیروزآبادی دبیر علمی و رئیس دبیرخانه دائمی کنفرانس امنیتی تهران به پایان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا اونوقت؟!؟!

    • بیخیال

      خوب شد گفتی اونا فقط منتطر تو بودن.
      خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج