۶۵۸۹۲۰
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

راه اندازی «هاید پارک»،كپی برداری نیست

بعد از مصوبه جنجالي اعضاي شوراي شهر تهران براي اختصاص محلي براي برگزاري تجمع‌هاي اعتراض آميز در پايتخت، ديروز اعضاي شوراي شهر مشهد نيز در اقدامي مشابه، مصوبه‌اي با همين مضمون را به تصويب رساندند.

روزنامه اعتماد نوشت: بعد از مصوبه جنجالي اعضاي شوراي شهر تهران براي اختصاص محلي براي برگزاري تجمع‌هاي اعتراض آميز در پايتخت، ديروز اعضاي شوراي شهر مشهد نيز در اقدامي مشابه، مصوبه‌اي با همين مضمون را به تصويب رساندند.
گرچه «شهناز رمارم»، عضو شوراي شهر مشهد معتقد است كه دليلي براي عملياتي شدن اين طرح وجود ندارد ولي...! گفت‌وگوي رمارم با «اعتماد» مي‌تواند به نوعي، بيان‌كننده ديدگاه‌هاي اعضاي شوراي شهر مشهد نسبت به اين مقوله باشد و البته الگويي براي شوراهاي ساير شهرها.

گويا ديروز، بعد از اينكه اعضاي شوراي شهر تهران تصويب كردند كه شهرداري محلي را براي برگزاري تجمع‌ها و اعتراض‌ها اختصاص دهد، شوراي شهر مشهد نيز همين كار را كرده و مصوبه‌اي به همان سبك و سياق را به تصويب رسانده است. مي‌توانيم اينگونه استدلال كنيم كه اين مصوبه، كپي‌برداري از همان طرح تهران است ؟

به هيچ‌وجه. اين طرح بعد ازحوادث اخير مشهد و جريان‌هاي اعتراضي هفته گذشته در شوراي شهر مشهد مطرح شد و اعضا در مورد آن نظرات‌شان را بيان كردند تا اينكه ديروز اين طرح براي تصويب به صحن شورا آمد و با اكثريت قاطع اعضا به تصويب رسيد. در واقع اين طرح بطور اتفاقي، مقارن شد با تصويب طرحي مشابه در تهران وگرنه هيچ ارتباطي بين اين دو طرح وجود نداشته است.

اين طرح پيشنهاد كدام كميسيون بود؟

طرح اوليه آن توسط كميسيون فرهنگي ارايه شده بود ولي بعدا براي اينكه از لحاظ قانوني هم مشكلي نداشته باشد به كميسيون حقوقي ارجاع شد و در آنجا از لحاظ حقوقي و قانوني نيز با روح قانون تطبيق داده شد.

و چند نفر به آن راي دادند؟

١٤ نفر از ١٥ نفر اعضاي شوراي شهرمشهد.

ولي مشهد از لحاظ جو سياسي، فضاي خاصي دارد كه بعيد است تن به چنين مصوبه‌اي بدهد. فكر مي‌كنيد مسوولان دولتي و نهادهاي ديگر نيز از اين طرح استقبال خواهند كرد؟

معتقدم كه مسوولان دولتي براي بالا بردن ظرفيت نقد‌پذيري جامعه و همچنين انباشته نشدن مطالبات مردمي، بايد به اين خواسته معقول تن بدهند. به هر حال ٤٠ سال از عمر انقلاب مي‌گذرد و به نظر مي‌رسد جامعه ما به سطحي از بلوغ فكري رسيده باشد كه بتواند دولت و سياست را نقد كند و به نظر مي‌رسد مسوولان هم به بلوغ تحمل انتقادها رسيده باشند؛ ضمن اينكه ما كار خلاف قانوني نكرده‌ايم. فقط تلاش كرده‌ايم تا يكي از بندهاي قانون اساسي را اجرايي كنيم.

محلي را نيز براي اين تجمع‌ها در نظر گرفته‌ايد؟

نه. فقط شهرداري را مكلف كرده‌ايم كه محلي را معرفي كند. البته اعضا پيشنهادهايي داشتند ولي فقط درحد پيشنهاد بود. مثلا آقاي نوروزي كه شهردار پيشين مشهد بودند، مي‌گفتند كه اصلا فضاي باز اطراف ميدان شهدا از همان ابتدا براي برگزاري تجمع‌ها طراحي و ساخته شده بوده ولي هيچ‌وقت به مرحله عمل نرسيده است. براي همين وي پيشنهاد مي‌كرد همين محل را درنظر بگيريم.

و شهرداري بايد ظرف چه مدتي اين محل را مشخص كند؟

ظرف ٢ ماه.

ولي در تهران اين مدت يك‌ماه بوده است!

خب شرايط شهرداري تهران با شهرداري مشهد متفاوت است و براي همين زمان بيشتري به آن داده‌ايم.

تصور مي‌كنيد خود شهروندان مشهدي هم از اين طرح استقبال كنند؟

به نظرم مردم هم اگر بدانند و مطمئن باشند جايي هست كه مي‌توانند در آن بدون ترس و واهمه و بدون نگراني از دستگيري و... و در امنيت كامل ديدگاه‌ها و اعتراض‌هاي‌شان را بيان كنند، مسلما از آن استقبال خواهند كرد.

در ابتدا گفتيد كه اين طرح هفته گذشته مطرح شده ،قاعدتا پس ازارايه طرح اوليه بايد نهادهاي مرتبط نسبت به آن واكنش نشان داده باشند.

نه. چون اين طرح روز سه‌شنبه هفته قبل به صورت يك طرح داخلي در شورا مطرح شد و رسانه‌اي نشد. بنابراين دليلي ندارد كه مسوولان بخواهند در طول اين مدت نسبت به آن واكنش نشان دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سامان

      پیشنهاد میکنم چندتا اتوبوس مستعمل و چند حلقه لاستیک و سطل زباله و همچنین پنجره هم در این مکانها گذاشته شود تا معترضین براحتی دق و دلشان را خالی کنند و سبک بال به خانه هایشان برگردند.

    • بدون نام

      اقایون روشن سر قبل از اینکه شما فکر محلی برای تجمع باشید مردم فهیم به کمک روحانیون خوش فکر و اگاهی پایگاهی به مردم معرفی کردن مثل حرم عبدالعظیم وصحن گوهر شاد و،،،به دلایل متعدد ای مکانها برای اعتراض بهترین است زیرا اول اینکه به دلیل حرمت که دارد باعث هر ج ومرج نمی شود و بعد اینکه این مکانها اینقدر شناخته شده است که با کمترین تجمعی سریع همگان متوجه می شوند و دقیقا مثل تابلو کشور است که با یک اعلامیه که روی این زده شود همه مشتاق خواندن این می شوند پس باید اعتراض اخیر اقایون به فکر این نباشن که با تصمیم بر محلی برای تجمع پولی از دولت به جیب بزنند که کلا این رسم است که مدیران شهری با بهران جلوه دادن پول به جیب می زنند و بدبختی تن را مردم می کشند

    • بدون نام

      مردم ماشرم وحیا دارند هاید پارک با تمام امکانات..قابل کپی کردن نیست ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج