جاباما
۶۵۹۰۷
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

مظاهری: به احمدی‌نژاد هشدار داده شده بود

طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی عصر دیروز در بیست و چهارمین همایش بانکداری اسلامی در میزگردی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و روسای سابق این بانک با بیان اینکه ۸ سال تاسف آور در نظام اقتصادی کشور را شاهد بودیم و نیاز به بازسازی دارد، گفت: یک بحث این است که ما تجارب خود را در اختیار دولت قرار دهیم.

خبرگزاری مهر: طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی عصر دیروز در بیست و چهارمین همایش بانکداری اسلامی در میزگردی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و روسای سابق این بانک با بیان اینکه ۸ سال تاسف آور در نظام اقتصادی کشور را شاهد بودیم و نیاز به بازسازی دارد، گفت: یک بحث این است که ما تجارب خود را در اختیار دولت قرار دهیم.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: باید رابطه سهامداران با بانک ها مشخص شود چون سهامداران صاحب منابع بانک نیستد. بحث سه قفله این بود که چاپخانه اسکناس سه قفله شود نه خزانه کشور تا بانک مرکزی نتواند به صورت نامحدود اسکناس چاپ کند.

مظاهری با بیان اینکه در دولت گذشته به هر روشی درخواست چاپ اسکناس می شد و احمدی نژاد رئیس جمهور سابق به روش های گوناگون درخواست می داد، اظهار داشت: در دولت های گذشته به بانک مرکزی دستور می دادند تا برای نیازهای دولت منابع تزریق شود.

وی با تاکید بر اینکه من در زمان وزارت اقتصاد گزارشی به داوود دانش جعفری وزیر اسبق اقتصاد داده بودم که به محمود احمدی نژاد هشدار داده شده بود تورم بالا می رود، گفت البته احمدی نژاد عنوان کرد که این چنین نیست.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی تصریح کرد: نقدینگی در مرداد ۸۴ حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بود که در مرداد ۸۶ به دو برابر افزایش یافت و من در آن زمان مصاحبه کردم و اذعان کردم که نقدینگی کشور در مدت دو سال به اندازه ۵۰ سال رشد کرد.

مظاهری خاطرنشان کرد: با ادامه روند آن زمان در پایان زمان ۸۶ به نقدینگی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی می رسیدیم که من اجازه ندادم و رقم به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان رسید که با همین میزان به آقای بهمنی تحویل دادم.

وی با اشاره به اینکه اگر بحث سه قفله را پیگیری نمی کردم فروپاشی اقتصادی در کشور اتفاق می افتاد، گفت: من هر چیزی که گفتند را گوش ندادم و امروز به آن موضوع سه قفله کردم منابع بانکها افتخار می کنم. در ۶ سال آخر کار دولت آقای خاتمی نرخ تورم کاهش یافت و شرایط بهبود یافته بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس

      سلام من نمیدونم که چرا ایقدر افتخار میکنند در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی چه افتخاری داره که رژیم صهیونیستی بیاد داخل تهران دفتر بزنه شما این رو برای من توضیح بدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو اینقدر بغض و کینه نسبت به خاتمی داری که هر توضیحی برات بیفایدست .منطقت تعطیله .

    • بدون نام

      شما اول تو این بحث حرفی داری بزن آسمون ریسمون نباف بعد بیا جوابت رو بدم و بعد بهتره بری از آقای مشایی بپرسی با وزیر خارجه آمریکا و اسراییل چه کارایی داشت؟!

    • ريحانه

      زياد افتخار نكنيد ان موقع تحريم نبود مافياي گراني داخلي نبود پس زياد افتخار نكن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون موقع نفت بشکه ای 7تا 15 دلار بود. نه 120دلار. اول مطالعه کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج