۶۵۹۲۷۴
۵۵ نظر
۵۰۱۵
۵۵ نظر
۵۰۱۵
پ

مردم سال‏‎هاست که صدا و سیما را تحریم کرده‎اند

رویداد ۲۴ نوشت: عیسی سحرخیز، فعال سیاسی بر این عقیده است که صداوسیما پول بیت المال و مردم را دریافت می‌کند اما علیه آن‌ها صحبت می‌کند. مردم باید از مجلس و دولت بخواهند تا زمانی که صداوسیما به این روش خود ادامه می‌دهد، بودجه این نهاد را قطع کنند.

رویداد ۲۴ نوشت: عیسی سحرخیز، فعال سیاسی بر این عقیده است که صداوسیما پول بیت المال و مردم را دریافت می‌کند اما علیه آن‌ها صحبت می‌کند. مردم باید از مجلس و دولت بخواهند تا زمانی که صداوسیما به این روش خود ادامه می‌دهد، بودجه این نهاد را قطع کنند.

«صداوسیما» نه تغییر می‌کند و نه عبرت می‌گیرد. در بین مردم شهرتش به دروغ‌گویی است و سال‌هاست از صداوسیمای «ملی» به صداوسیمای «میلی» تغییر کرده است اما همچنان به دور از خواست و رضایت مردم و مخاطبان، برنامه‌های خود را تولید می‌کند.

در روزهای اخیر اما رسانه‎های آمریكایى اعلام كردند كه امكان دارد آمریكا بخواهد صداوسیما را تحریم كند، رسانه‎ای كه مدت‎هاست از سوی اکثریت مردم ایران تحریم شده. شاید کمتر کسی باشد که با روش و منش صداوسیما و تفکر غالب بر آن آشنایی نداشته باشد. این نهاد عظیم و گسترده از بودجه کلان بیت المال ارتزاق می‌کند اما بدون در نظر گرفتن خواست اکثریت مردم، فعالیت می‌کند.

در هر زمان از روز که پای یکی از شبکه‌های سیما بنشینید، خیالتان راحت و دلتان قرص می‌شود از این همه آرامش و امنیتی که درسراسر کشور حاکم است. از مسائل اقتصادی و اجتماعی گرفته، تا سیاسی و فرهنگی. معیارها و اولویت‌های صداوسیما هم حتی متفاوت است. به طور مثال برف و کولاک در آمریکا، حتما و قطعا از سخنان رئیس‌جمهوری منتخب مردم کشورمان یا اعتراضات سراسری مردم در شهرهای مختلف کشور، مهم‎تر است.

حتی همین چندروز گذشته بود که در برنامه زنده شبکه چهارسیما، دكتر محدثى، استاد دانشگاه در برنامه‎اى به عنوان كارشناس حضور پیدا كرد و رسما اعلام كرد كه صداوسیما به صورت سیستماتیك دروغ می‎گوید.

به نظر می‎رسد صداوسیما، این نهاد گسترده بدون در نظر گرفتن حقایق جامعه و خواست مردم، اصرار دارد تا همان روش معیوب خود را كه مورد پسند یك جریان خاص و اندك است ادامه دهد.

عیسی سحرخیز، فعال سیاسی و مطبوعاتی در گفت‎وگو با رویداد۲۴، با اشاره به انتقادات اخیر به مواضع جریانی و جناحی صداوسیما و گزارش‎های روزهای اخیر صداوسیما درباره احتمال تحریم این نهاد از سوی آمریکا گفت: اگر چه تحریم علیه ایران به هر شکل و روشی محکوم است اما به نظر در ماجرای تحریم احتمالی صداوسیما، به عقیده من صداوسیما در حال مظلوم نمایی است. یعنی به جای آنکه مشخص کند که چرا یک سیمای ملی به میلی تبدیل شده است و تنها بیانگر افکار و دیدگاه‌های یک جریان و یک فرد خاص است و ملت را در مقابل خود قرار داده است، سعی می‌کند تا از این آب گل آلود ماهی بگیرد و به نوعی مردم را از این فضا دور کند.

وی افزود: به معنای دیگر می‌خواهد به مردم اینگونه القا کند که دشمن در مقابل ما قرار دارد، پس شما بیایید به ما توجه کنید، در صورتی که معتقدم تحریم صداوسیما از سوی آمریکا اصلا موضوع جدی نیست. آمریکا صداوسیما را چه تحریم کند و چه نکند، مردم در چند سال اخیر صداوسیما را تحریم کرده‎اند.

سحرخیز با بیان اینکه مردم باید بدانند چرا صداوسیما از پول بیت‌المال و بودجه مردم بر علیه خود مردم استفاده می‌کند، تصریح کرد: صداوسیما مردم را با بدترین الفاظ و حتی توهین‌ها خطاب قرار می‌دهد. آن چیزی که من فکر می‌کنم در اینجا مغفول مانده این است که مردم همانگونه که صداوسیما را مورد نقد قرار می‌دهند و در واقع درخواست اصلی‌شان این است که صداوسیما از میلی، به ملی تغییر کاربری بدهد. مردم باید از دولت روحانی و نمایندگان مجلس که بودجه را در اختیار صداوسیما قرار می‌دهند، بخواهند تا زمانی که صداوسیما رفتارهای از قبیل سانسور سخنان رئیس‌جمهور، تقطیع سخنان نمایندگان و... دارد، پولی که از بودجه مردم دریافت می‌کنند را قطع کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند از طریق یک کمپین یا کارزار، از روحانی و نمایندگان خواسته‌هایشان را دنبال کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید از مسوولین بخواهند که حق ندارند پول بیت المال و پول نفت مردم را در اختیار یک گروه خاص قرار دهند و آن گروه هم این بودجه را صرف یک جریان اندک کند. باور من این است که اکثریت جمعیت ایران حامی صداوسیما نیستند و آن را دنبال نمی‌کنند.

سحرخیز در ادامه تصریح کرد: گرچه صداوسیما در ظاهر ممکن است با شبکه‌‌های متعددی که ایجاد کرده است، بسیار بزرگ و غول آسا باشد، اما داستان آن همانند داستانی است که در قرآن هم آمده است، خانه عنکبوتی بزرگ و درهم تنیده‌ای است که می‌تواند با کوچترین حرکتی، فرو بریزد.

وی افزود: آن چیزی که صداوسیما به آن نیاز دارد، بودجه است، صداوسیما بودجه خود را یا از طریق گرفتن تبلیغات فراهم می‌کند یا از طریق بودجه‌‌ای که از دولت دریافت می‌کند. مردم باید دولت و مجلس بخواهند که صداوسیما همان اندازه که مردم را در سراسر کشور پوشش می‌دهد، بودجه بگیرد و اصلا بودجه خود را از اندک طرفداران و جریان‌های که حامی‌ آن‌ها هستند، دریافت کنند. اگر این کار را انجام دهند، صداوسیما مجبور خواهد شد که این شبکه‌هایی که مانند دست‌های اختاپوس در سراسر جامعه ایجاد کرده و هیچ‌گونه خاصیتی ندارند را جمع کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صداسیمامیلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا صداسیما و برخی نهادها عین یه تیکه سنگ سفت اند وگرنه آدمیزاد که سهله همه موجودات زنده در طول زمان در جهت مثبت تغییر می کنند یا خودشون رو با شرایط تازه وفق میدن ....

    • بدون نام

      واقعا هنوزم کسی هست که تلویزیون ایران رو ببینه

    • بدون نام

      من کاملا موافق تحریم این رسانه هستم

    • فلاح.ر

      اینکه انتقاداتی برصدا وسیما وارد است شکی نیست اما به این معنی نیست که ما همه چیز وکارها را تاریک ببینیم واین را هم باید بدانیم که کار ورسالت صدا وسیما صرفا سیاسی نیست که بگیم برخلاف نظر ودیدگاه بنده ومردم عمل می کند بلکه فعالیتهای فرهنگی ،هنری،سرگرمی وآموزشی راهم دربرمی گیرد لذا اگرقرار اظهارنظر کنیم بایستی جامع وکامل ودرست ومنطقی ومنصفانه باشد...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر میرسه یکی از بزرگترین نگرانیهای ملت عملکرد بسیار بد وزشت صدا و سیما بعد از رفتن اقای ضرغامی است خدا ازشون نگذره واقعا جای تاسفه این همه انسانهای تحصیل کرده و مثلا فرهیخته در مجموعه عریض و طویل صدا و سیما مشغولند و واقعا نمی فهمند که داره بیراهه میره واقعا مردم توقع دارن قبل از هر کسی وگروهی خود کارکنان این سازمان اقدامی کزده وجلوی این کار غلط مسئولین وقت سازمان رو بگیرن

      • بدون نام

        ساکت باش مزدور

    • بدون نام

      من هر شبکه را قبل از اینکه ببینم میتونم حدس بزنم محتوای شبکه چیست

    • بدون نام

      صادا سیما همشان مثل آقای دوربینی هستند وحتی بدتر مانند قالیباف وخسروی و.....فقط میخوان دیده باشند ، عقده آیند کمبود دارند بیچاره ها

      پاسخ ها

      • رضا ارباب

        متن خیلی خوب و جسورانه ای بود واقعا باید بودجه اش رو از حامیان خودش بگیره

    • بدون نام

      اره معلوم کلا صدا وسیما تعطیل شدن الان به گدای افتادن وحتی میان در خونه ها در میزنن میگن تورا بخدا این برنامه های مزخرفمونو نگا کنید

    • بدون نام

      سیمای ایران مزخرف ترین و دروغگوترین رسانه در دنیاست..حیف از وقت ما که پای هر نوع برنامه از آن بشینیم همشون حتی برنامه کودکش هم سیاسی شده.

    • بدون نام

      میشه ایشون از طرف مردم حرف نزنن!!!
      هرچی باشه قابل اعتمادتر از رسانه هاییه ك ایشون دنبال میكنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دهنت رو ببند عقب مونده

    • بدون نام

      باید تعطیل بشه همش دروغ

    • بدون نام

      عالي

    • بدون نام

      برادر عزیز کدام کار فرهنگی هنری کدام رسانه در مملکتش اینهمه مشکلات داخلی دارد ول شب و روز برنامه اشپزی انهم برای مردمی که نمیتوانند ماست نان سبزی بخورند میگدارد یا با جایزه کلان همه اش مسابقه بر گدار میکند ‌حیف که بهترین‌فرصت ها را که بخاطر خدا‌میتواند کاری انجام دهد از دست میدهد

    • بدون نام

      افرین..کاملا درسته...حتی او روستا ها هم کسی استقبال نمیکنه

    • بدون نام

      سالهاست که نمی بینم این رسانه بی خاصیتو

    • بدون نام

      بزرگترین ضربه را صدا و سیما به مملکت می زند صدا و سیما کاری کرده که مردم از تلویزیون فرار کنند

    • بدون نام

      نمی دانم ولی بچه ایران زمین هستیم و و تنها شناسنامه ایرانی دارم. اگر وقت بکنم که تلویزیون ببینم تنها تلویزیون و سریال ایرانی ان را می بینم. انقدر از حانب همه حرف نزنید.
      شما سریال ترک و کره ای به مذاقتان خوش است بروید ببینید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو یه دروغگو هستی

      • بدون نام

        من نه صداسیما می بینم نه شبکه های ماهواره ای که به همون اندازه مزخرف اند منتها برعکس! رسانه من اینترنته و خودم تصمیم می گیرم باهاش چی ببینم یا نبینم

    • ناشناس

      درزمانی که تمام بوقهای تبلیغاتی استکباری تمام تلاش خودرادراختلاف افکنی ملت ایران بکاربستندومردم رابه طرف شبکه هایمعاندسوقدادن درسته؟؟!!

    • مختار

      واقعا همین طوره. حیف اون بودجه ای که میدن بهشون .

    • بدون نام

      والا ماکه داریم میبینیم انگار بعضیا فک میکنن کلاس داره میگن تلویزیون ایرانو نمیبینیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو ببین.....

    • بدون نام

      واقعا برای اونایی که برنامه های ماهواره و اون سریال های مزخرف و خبرهای دروغین را می بینن متاسفم. ادم استفراغ میکنه از برنامه های بیخودشون.

    • بدون نام

      کافر همه را به کیش خود پندارد

    • علی اکبر

      صدا و سیما رو به گروگان گرفتن، ورزش رو، کتابهای مقاطع تحصیلی رو، و حتی فکرها رو. صحبت چند صد میلیارد تومان بودجه بیت الماله که به هر نفر ایرانی چند میلیون تومان میرسه. من از این بدم میاد که به زور و به هر قیمتی توی هر برنامه‌ای چه کودک و نوجوان، چه مستند و چه تفسیر سیاسی و خبری و اقتصادی همه چیز رو به نفع خودشون و بر علیه مردم سانسور میکنند که خیلی تابلو هم این کار رو انجام میدن.

    • بدون نام

      اگه وطن فروش نباشی به تلویزیون ایران نگاه می کنی وگرنه.....

    • علی

      ای بابا بعضی ها خیلی پرتوقع هستن،صدا وسیما هروقت ک آدم یاد جومونگ بیفته بی ریاوازخلوص باطن پخش میکنه دیگه ماکه دیگه کمبودی نمی بینم توکشورمون خداعوضشون بده ایشاا..

    • احد صالح

      آره بابا ما که تو خونه مان از 12شب تا 10صبح یعنی روزی 10ساعت تلویزیون را تحریم می کنیم

    • ایرانی

      فقط از طرف خودتون حرف بزنید نه از طرف ملت ایران

    • بدون نام

      نه رییس جمهور مردمی است ونه نماینده همه بفکر خویش اند فقط خدا بداد مردم برسد

    • بدون نام

      بعضی ها چقدر حرص میخورن براشون خوب نیست .دوست ندارن نبینن چرا به جای بقیه دارن حرف میزنن

    • بدون نام

      صداوسیمااعتبارواعتمادی دربین مردم ندارداین رسانه بیشتربه رسانه حزبی میخوردتارسانه ملی

    • بدون نام

      صدا وسیما غیر از دروغ چیزی تحویل مردم نداده

    • بی نام

      صدا و سیما به صورت سازمان یافته دروغ می گوید.

    • بدون نام

      کاربر17:45 واقعا شما این امپراطوری دروغ رو نگاه میکنین؟

    • بدون نام

      واقعا حرفهایش درست است بعضی کانال ها تکرار ی است

    • اشوری

      خیلی بی انصاف هستید که تمام حرفهای صدا وسیمارا دروغ میپندارید چونپندارتان غلطه

    • بدون نام

      ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما

    • بدون نام

      مسئولین صدا وسیما از محمد هاشمی به این طرف از طیف راست بودن هر کسی که انتخاب میشه چرا از طرف اصولگرا هاست..البته ببخشید به ما ربط نداره چون این سازمان سالهاست که در بین مردم ایران جای نداره.....

    • فریبا

      غلط کردی! ما همه خانواده چیزی جز صدا و سیما نداریم! و با اون اختیم! و چیز دیگه رو هم نمیخواهیم! هممونم تحصیلکرده ایم!! ...

    • بدون نام

      صداوسیماتازمان آقای ضرغامی تقریبابدنبودولی بعدازایشان هیج جذابیتی نداره تمامایاسریالهای تکراری دهه شصت وهفتاد یامیزگردوبحثهای پوچ وبی ثمرویامسلبقاتی که تماماپارتی بازی وفامیلی بازی مثل مسابقه ۰۲۱۷۰۲۴ شبکه آی فیلم که همش پارتی بازی مثلاخودمن تا کنون که چهارماهه توی این مسابقه شرکت وحدود ۸۰۰۰۰ هشتادهزارامتیازکسب کرده ام هیچ خبری از شرکت من وتمامی خانواده ام که امتیازانهاهم بالا هسن نیست اما چندهفته است چندتاخانم باکمترازپانصدامتیازچهارخودروبرنده شده اند بعد می گویند کامپیوتراعلام می کند به هرحال صداوسیما دیگرمال مامردم نیست

    • بدون نام

      صد ا و سیما مهمترین مشوق مردم در جهت نگاه به شبکه های خارجی است .
      در عهد رضا شاه زندگی میکند.

    • حمید

      برو بابا ، تو خودت را گذاشتی جای ملت ، حالا اگه صدا و سیماطبق میل تو حرف بزنه میشه خوب

    • بدون نام

      اکثرا میبینن شماها توهم زدین خیلی ها نمیبینن حالم از ماهواره بهم میخوره

    • بدون نام

      ما که نگاه میکنیم.خیلیم خوبه.
      عده ای که فیلمای اونور ابی میخوان که میتونن نگاه کنن دیگه چرا سیاه نمایی میکنن

    • بدون نام

      هیچ کسی تلویزیون ایران رو نگاه نمیکنه.شاید تو روستاها مردم نگاه کنن

    • بدون نام

      فقط شب یه یوسف میبینیم بعد خاموش میکنیم به جان خودم خانواده ما پنج نفریم هیچ کدوم تلویزیون
      نمیبینیم ماهواره هم دیگه تکراری شده الان با فیلتر شکن میریم تلگرام فقط

    • بدون نام

      لابد به خاطر این افاضه شما هم هست که آمریکا قصد داره صدا و سیما رو تحریم کنه، چون مخاطب نداره!!

    • بهمن منظری

      اگر صدا وسیما به وظایفش درست انجام بدهد مردم دنبال شبکه های خارجی نمی روند اینهمه محرومیت ومشکلات اقتصادی بیکاری و هزاران مشکل دیگه ولی زمانی که به رادیو و تلوزیون نگاه می کنی انگار که هیچ مشکلی نیست پس مردم هرگز به چنین رسانه اعتماد نمی کنند چون واقعیت جامعه را منعکس نمی کنند دولت باید یک شبکه اختصاصی داشته باشه وبا مردم ارتباط داشته باشه به نظر من اگر خصوصی بشه بهتر میشه مثل کشورهای اروپایی و همسایه هایمان تا کسی جراعت کم کاری و خیانت و فساد نداشته باشه

    • محمد

      اصلا برادر ما چیزی به نام صدا وسیما داریم اول شما اینو جواب بدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج