۶۵۹۵۸۸
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

باک‌ ها به چه قیمتی پر خواهند شد؟

پرونده قیمت بنزین همچنان ناتمام است و با اینکه مجلس نشینان با افزایش قیمت این حامل انرژی مخالفت کردند، زمزمه های افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت آن یا دو نرخی شدن بنزین همچنان به گوش می رسد.

پرونده قیمت بنزین همچنان ناتمام است و با اینکه مجلس نشینان با افزایش قیمت این حامل انرژی مخالفت کردند، زمزمه های افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت آن یا دو نرخی شدن بنزین همچنان به گوش می رسد.

پس از آنکه دولت در تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ درآمد ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیاردی را افزایش قیمت حامل های انرژی پیش بینی کرد و به طور غیر مستقیم از احتمال افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین خبر داد، با مخالفت شدید مردم و نمایندگان مردم رو به رو شد. به طوریکه بنزین ۱۵۰۰ تومانی پشت درهای مجلس ماند و پس از آن با انتشار خبری مبنی بر اینکه استفاده از کارت سوخت الزامی خواهد شد، احتمال سهمیه بندی و دو نرخی شدن بنزین مطرح شد. البته اظهارات علی لاریجانی، رییس مجلس مبنی بر اینکه "درباره تعیین نرخ بنزین و سوخت حتما باید شرایط مردم در نظر گرفته شود و به هیچ وجه پرش در این زمینه به مصلحت نیست و شاید روش های دیگری همانند دونرخی کردن بنزین ارائه شود؛ به گونه‌ای که به طبقات پایین فشار وارد نشود. " بر ایجاد این احتمال بی تاثیر نبود.

پیشنهادات مطرح شده در مجلس درمورد قیمت بنزین

در این راستا هدایت الله خادمی، نماینده مجلس در تاریخ ۱۸ دی ماه با اشاره به حذف کامل تبصره ۱۸ در کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: ما اعتقاد داشتیم شدت افزایش قیمت حامل های انرژی باعث رکود اقتصادی شدید تر و ریزش شغل خواهد شد.

وی دو نرخی شدن و استفاده از کارت سوخت و یا افزایش ۱۵ درصدی را از دیگر پیشنهادات دانست و افزود: تصور می کنم به سمت کارت سوختی حرکت کنیم که حذف نشده و تنها مدتی کنار گذاشته شده بود. همچنین دو نرخی بودن بنزین نیز بصورت پیشنهاد مطرح شد .

تغییر در تبصره ۱۸ لایحه بودجه

بر اساس این گزارش، بنابراین در جریان بررسی تبصره(١٨) لایحه بودجه سال آینده که در آن درآمد ١٧ هزارو ٤٠٠ میلیاردی از محل افزایش قیمت حامل های انرژی پیش بینی شده بود، با توجه به انجام مخالفت هایی در مجلس برای افزایش قیمت بنزین که نرخ ١٥٠٠ تومانی آن مطرح بود، اخیرا نرخ ١١٥٠ تومانی در مجلس مطرح شد.

محمد باقر نوبخت، رییس اسزمان برنامه و بودجه درباره تایید و یا رد این پیشنهاد گفت: مجلس مبلغ ١٧.٤ هزار میلیارد تومانی را به ١٠ هزار میلیارد تومان کاهش داده و محل تامین آن را به فروش املاک تملیکی تغییر داده است. از این رو برای هر تغییر در قیمت حامل‌ها منتظر نظر و مصوبه مجلس هستیم.

این درحالی است که نمایندگان مجلس همچنان خواستار عدم افزایش قیمت بنزین در سال آینده هستند و بر این باورند مردم امروز تحمل فشار اقتصادی را ندارند، اول باید مردم را از نظر اقتصادی و معیشتی توانمند کنیم و قدرت خریدشان بالا برود و سپس نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی اقدام کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا محمدباقرنوبخت راازمجلس بیرون نمیکنید این دیگه کیه که همه ی اختیارات مجلس دست اونه پس این همه افراد توی مجلس چکاره اند

    • i.r

      به قیمت بدبختی ما

    • بدون نام

      اقای نوبخت.شما پدر.دولت.ومردم رادرآوردی.چی ازجون مردم میخوی.اینقدر نظرالکی.میدی. . .تراخدا.دیگه آدم قطعی.که بزارن.جای این .

    • عنقا

      نگاه کن دراین جا 13خانوارن همه که کارمند نیستن داریم که راننده هستن معلم هستن وهیچ کس انچنان درامد ندارد همه درحد متوسطن قران برات قسم یمخورم که شما ازاد حساب کردین یاهرکاری کردین من ساکت نمینشینم پول زیادیه هم نمیذیم اقای نماینده باک به چه قیمت بیا اینجا ودر سایت بین من درازه روده ام شماشکمتون سیر وغمی ندارنی توضیح بدن به چه علت برداشته شده البته درروزناهم شهرند28اذر یه چیزی خواندم ولی یک یبگه چه کار کنم شماره بدم

      پاسخ ها

      • تابببنمت

        واقعآ این ققط میخواد جیب مردم خالی کند نمیداند ملت ایران ازخیلی وقت جیبشان خالی شده ولی خداراشکرباپرداخت 260000هزارتومان دیگرمشکلی نداریم پولدارشدیم بزارگرانش کنن

      • بینام

        اشکال نداره بنزین رابا قیمتFOB خلیج همیشه فارس برسانید وقول بدهید که دیگرگران نکنید ولی بشرطی که درآمد مردم را هم به در آمد حاشیه خلیج فارس باشد

    • تابببنمت

      واقعآ متأسفم برای دولتی که فقط تشنه خالی کردن جیب ملت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من نمیدونم این دولت کار دیگه ای نداره همش دور گرون کردن قیمتا میچرخه به این سخنگوی دولت هم بگید شما از این همه راهکارها فقط گران شدن اجناس رو یاد گرفتی بابا برای مملکت برنامه ریزی درست بکنید چرا درآمد مردم روسیه رو مطرح نمیکنید فقط قیمت بنزینش و میگی چرا درآمد مردم شیخ نشینهای عربی را نمیگی فقط قیمت بنزینشون و میگی بگو چقد درآمد دارن

      • نگار

        فقط حسادت به گرانی کشورهای دیگه دارن وگنه خوبیای دیگشون را نادیده میگیرن گرسنه تر و بدبخت تر از مردم ما جایی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج