جاباما
۶۶۰۳۲۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اعزام ۲ یدک‌کش ژاپنی به محل حادثه نفتکش ایرانی

معاون امور دریایی سازمان بنادر از حضور دو یدک کش ژاپنی برای کمک به عملیات اطفا حریق نفتکش ایرانی در آب‌های چین خبر داد.

خبرگزاری مهر: هادی حق‌شناس با حضور در استودیوی شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت و شرایط اطفا حریق نفت‌کش ایرانی در ‌آبهای چین اظهار داشت: عملیات اطفاء حریق، از سوی یدک کش‌های آتش‌خواری که از سوی بندر شانگهای و مرکز تجسس-نجات چین در چند روز گذشته به کار گرفته در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای اطفاء سریعتر حریق از مراکز تجسس و نجات کشورهای اطراف درخواست کمک کردیم، تا با همکاری مرکز تجسس نجات چین بتوانند سریعتر عمل کنند، گفت: در حال حاضر یک یدک کش از ژاپن، در منطقه حادثه حضور دارد و یک یدک کش دیگر تا ساعاتی دیگر به منطقه خواهد رسید.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تعداد یدک‌کش‌های اطراف نفت‌کش به نظر می‌رسد کافی است؛ اما محدودیت‌های دیگری از جمله انجام عملیات اطفاءحریق صرفاً در طول روز طی چهار روز گذشته وجود داشته است که سازمان بنادر و دریانوردی، خواستار انجام عملیات در شب‌هنگام نیز شده است.

حق‌شناس از کاهش حریق خبر داد و گفت: اما مشکل این است که ۱۱۵ هزار تن مواد نفتی با درجه اشتعال بین بنزین و گاز، در نفت‌کش وجود داشته و به همین خاطر در مراحل اطفاء حریق طی روزهای گذشته، هر بار با انفجارهایی روبرو می‌شویم که مجدداً کار از نو انجام شده است.

وی بیان داشت: علاوه بر حضور تیم تجسس-نجات در منطقه، هیاتی از سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت ملی نفت‌کش، ‌سفیر ایران در بندر شانگهای حضور دارند؛ اما تا زمانی که اطفاء حریق انجام نشود، به‌طور طبیعی ورود به کشتی اقدام پر ریسکی است و قابل انجام نخواهد بود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مشکلات اعزام تکاورهای ایرانی در شب گذشته به منطقه اطفاء حریق نفت‌کش، گفت: تشریفات قانونی تیم تجسس -نجات که قرار بود از ایران اعزام شود، کمی به طول انجامید و وزارت امور خارجه در حال تلاش برای رفع مشکلات و اعزام تیم تجسس-نجات به محل حادثه است.

به گفته وی، در حال حاضر نیروهای ایرانی‌ در تیم تجسس-نجات چین حضور دارند و به‌طور طبیعی در صورت پایان اطفاء حریق وارد عمل خواهند شد.

حق‌شناس اظهار امیدواری کرد: عملیات اطفای حریق طی روزهای آینده به اتمام برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم مرام ژاپنی ها بهتر از این چینی هاست حیف پولای ایرانی ها جای خرج بیکاری جوانا بشه مردم صرف خرید کالاهای بی مصرف چینی میکنن تف توی روح چینی ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج