اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۱۰۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش سایت هاشمی به اظهارات جنجالی

بازار داغ واكنش ها به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی درخصوص سوریه طي هفته گذشته، پايگاه اطلاع‌رساني هاشمي رفسنجاني را بر آن داشت تا با انتشار سخنان منتشرنشده‌اي از رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، عکس‌العمل نشان دهد.

روزنامه دنیای اقتصاد: بازار داغ واكنش ها به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی درخصوص سوریه طي هفته گذشته، پايگاه اطلاع‌رساني هاشمي رفسنجاني را بر آن داشت تا با انتشار سخنان منتشرنشده‌اي از رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، عکس‌العمل نشان دهد.

اين پايگاه به سخنان هاشمي رفسنجاني در چهارم دي‌ماه سال ۹۱ و در ديدار ابراهیم بحرالعلوم وزیر نفت سابق و فرستاده ویژه دولت عراق استناد مي‌كند كه ضمن ابراز نگرانی از اوضاع کشور سوریه هشدار داده بود «هر گونه کشتار مردم قطعا وضع آینده آن کشور را سخت‌تر خواهد کرد.»

هاشمي در این دیدار ادامه داد: «مساله سوریه هم یکی از نگرانی‌هایی است که من خودم شخصا دارم. تا این حکومت‌های علوی در آنجا بودند زمینه مساعدتر بود. ظاهرا هم شانس بقای بسیار کمی هست.» هاشمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: «به خصوص اینکه الان گروه‌های مسلح زیادی در سوریه هستند که تحت هیچ فرمانی نیستند. انسان نگران می‌شود که اگر مساله سوریه تمام شود اینها به سمت عراق بیایند، اینها شیعه نیستند.

سلفی‌ها هستند و غیرسلفی‌هایشان هم انسان‌های تند و تیزی هستند که مسائل نظامی را بر سیاسی مقدم می‌دانند. سلاح‌های سوریه اگر دست این‌گونه آدم‌ها بیفتد، خطرناک است؛ چون هم سلاح شیمیایی دارند و هم سلاح‌های دیگر. سوءاستفاده اسرائیل مساله دیگری است که به همه ما برمی‌گردد.» انتشار اين سخنان، نه تنها به معناي تكذيب سخنان هاشمي در مازندران تلقی نشده، بلكه از پيش‌بيني يك سال گذشته هاشمي رفسنجاني درباره مساله سوريه حكايت دارد.

در پي بازتاب متفاوت اظهارات اخير هاشمي در مازندران در خصوص حمله آمريكا به سوريه، علی مطهری نماینده تهران در مجلس نيز با بيان اينكه اظهارات هاشمي به معنی حمایت از حمله آمریکا نیست، گفته بود: من خودم این فیلم را دیدم، قاعدتا آن فیلم نمی‌تواند ساختگی باشد. به نظر من آقای هاشمی این حرف را زده و نظرش همین است و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، لابد ایشان مصلحت را در این می‌بیند. در این میان برخی نمایندگان همچون زاکانی خواستار پخش فیلم سخنان هاشمی و بررسی وزارت اطلاعات شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • dodab

      جالبه اگه همین حرفهارو دکتر میزدند همین آقایون زودپاچه شومیگرفتن که این لاقیدوبیدین وایمون وادعای حکومت داره

    • دیبا

      در حالی که کوچکترین حرف (باصطلاح) غیر معمول احمدی نژاد همه را تحریک میکرد همه از جمله خیلی از علما موضع تند میگرفتند در حالی که همه هنجار شکنی های اقای هاشمی بی پاسخ میماند . راستی چرا؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج