adexo3
۶۶۲۱۸۴
۲۱ نظر
۵۰۰۳
۲۱ نظر
۵۰۰۳
پ

برای پرسپولیس مذاکره کردند، برای دریانوردها نه!

ناصر ندیمی می گوید: «چرا رئیس جمهور ما که برای برطرف کردن جریمه و خلاف بازیکن پرسپولیس با ترکیه وارد مذاکره می‌شود باید بعد از سه روز تازه ارتش و نیروی دریایی را بخواهد؟ چرا هنوز بعد از یک هفته هنوز تکاورهای کشورما نتوانستند وارد کشتی بشوند؟ چرا کسی از این حرف نمی‌زند که چین در صدور ویزای ما کارشکنی کرده است؟ بچه‌های ما دو روز پیش به شانگهای رسیدند ولی چین به آنها هلی کوپتر نداده که به کشتی ورود کنند؟ اگر این آدم‌ها هفته گذشته می‌رفتند شاید تعدادی زیادی از این آدمها زنده می‌ماندند.»

خبرگزاری مهر: کشتی سانچی دیروز در آب و آتش غرق شد و ایران این بار برای ۳۲ دریانورد آن به سوگ نشست.به همین خاطر پای حرف های«ناصر ندیمی»؛ شاعر و دریانورد نشستیم تا برایمان از مصائب دریانوردان ایرانی بگوید.

ناصر ندیمی می گوید: «تا دو سه روز اول هیچ پوشش خبری‌ای نشد. انگار که هیج اتفاقی نیفتاده است. ما از این ناراحت بودیم که مثلا در فاجعه‌ای مثل پلاسکو یا زلزله کرمانشاه همه در کنار هم بودیم اما در این اتفاق سه روز گذشته بود از گرفتار شدن ۳۰ جوان متخصص اما خبری نبود. بحث ما بحث آدم هایی بود که پایین‌ترین سمت آن شش‌ماه دوره تخصصی می‌بیند تا گواهینامه بگیرد و بتواند وارد کشتی شود. اما تا سه روز اول نه تلویزیون اشاره‌ای می‌کرد ونه باقی رسانه‌ها آن را پیگیری می‌کردند شاید اگر خود ما و دوستان‌مان این موضوع را اعلام نمی‌کردیم باز هم هیچ کس چیزی نمی گفت.»

ناصر ندیمی افزود: «چرا رئیس جمهور ما که برای برطرف کردن جریمه و خلاف بازیکن پرسپولیس با ترکیه وارد مذاکره می‌شود باید بعد از سه روز تازه ارتش و نیروی دریایی را بخواهد؟ چرا هنوز بعد از یک هفته هنوز تکاورهای کشورما نتوانستند وارد کشتی بشوند؟ چرا کسی از این حرف نمی‌زند که چین در صدور ویزای ما کارشکنی کرده است؟ بچه‌های ما دو روز پیش به شانگهای رسیدند ولی چین به آنها هلی کوپتر نداده که به کشتی ورود کنند؟ اگر این آدم‌ها هفته گذشته می‌رفتند شاید تعدادی زیادی از این آدمها زنده می‌ماندند.»

ندیمی اضافه کرد: «چین به بچه‌های ما اجازه استفاده از هلی کوپتر نداد. می‌گویند حرارت کشتی زیاد است ولی این در حالی است که چین چهار پنج نفر را فرستاده تا دستگاه VDR را از همان کشتی سانچی بردارند. این دو پیکری هم که پیدا کردند در مسیری بوده است که این‌ها به پل فرماندهی رفتند و دستگاه را برداشتند. در ثانی کشتی‌های ژاپنی قبول کرده بودند که روی کشتی فوم بریزند تا کشتی خنک بماند که نفرات بتوانند در بخش‌های ساختمانی ورود بکنند که باز هم این بار دولت چین اجازه نداد. چون اطفا باید با فوم باشد ولی متاسفانه جایی از آن حرفی زده نمی‌شود. این دو شناوری هم که می‌بینیم و در همه رسانه‌ها و مطبوعات از آن حرف می زنند و فکر می‌کنند که مشغول اطفا حریق است؛ صرفا به خاطر خنک داشتن بدنه کشتی است که تانک‌ها دفرمه نشود و سوختی که داخل کشتی است در آب‌های دریا نریزد.»

اما شاید سوال خیلی از ما این باشد که چه چیز و چه طوری باعث این تصادف و برخورد مهیب در آب‌های کشور چین شد. سوالی که آقای ندیمی معتقد است. جواب اصلی آن بعد از بررسی جعبه سیاه کشتی سانچی مشخص می شود اما با این حال طبق آخرین مکالمات حدس و گمان‌هایی زده می شود که کسی هنوز از صحت و سقم آن باخبر نیست. «کشتی سیستم محرکه خودش را از دست داده حالا اینکه چین انقدر این موضوع را مخفی نگه داشته است شاید به این موضوع بر می‌گردد که خود این کشتی ساخت چین است و این کشور شاید نمی‌خواهد مقصر شناخته شود. یک چیز عجیب دیگری هم که وجود دارد این است که کشتی مقابل که حدود ۲۰ نفر در آن بودند به سرعت نجات داده شدند و با این وجود به هیچ‌کدام از آنها حتی اجازه مصاحبه نمی‌دهند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داستان بدجوری بوداره....

    • بدون نام

      خیلی کم دشمن تراشیدین حالا بچسبید بچین فردا سوریه لبنان راهم با خودتان دشمن میکنید

    • بدون نام

      کلا مشکوک هست. احتمالا اصلا برخورد کشتی نبود هیچ کشوری هم کشتی چینی را نشون نداده

    • بدون نام

      دیپلماسی ضعیف دولت

    • بدون نام

      اگردعوای شخصی یا سیاسی ویاهرمرگ دیگری باروحانی ویاهرموجوددیگری داریدباخودش روبروشویدمردم اساس کارهربی وسرپایی نمیتونندباشند

    • بدون نام

      مزخرف نوشتن هنر نمیخواد بعضیها ظاهر عقلشون نمیرسه که وقتی حادثه ای در آبهای یک کشور پیش میاد هرگونه اقدامی باید با مجوز اون کشور باشه , چینی هاتا دو روز آخر مدعی بودند که خودشان می توانند آتش را مهار کنند برای همین اجازه اعزام نیروهای ایرانی راندادند , مزخرف نویس یک مقدار وجدان داشته باش

    • بدون نام

      واقعا برای چه برای نجات انسان های بی گناه مذاکره نمی شود وبرای تیم وبازیکن لنگی مذاکره می شودواقعاچرا؟ ایاجان انسان ها بی ارزش است؟
      ..

      پاسخ ها

      • abc

        کیسه کش شش تایی.

      • بدون نام

        کیسه

      • بدون نام

        کیسه

      • نیما

        پرسپولیس سالهاست از حمایت وزیر ورزش برخورداره

    • حمید سلیمی

      آ قا یون به اصطلاح کارشناس این حادثه چه ربطی به ورزش داره که دست از سر پرسپولیس هم بر نمی دارید مردم در سوگ این عزیز ان هستند حالا این چه حرفیه می زنید

    • کاوشگر فضایی

      من دیگه کالای چینی نمی خرم ...

    • بدون نام

      همه مردم میدونن که این موضوع کاملا مشکوک انگار عمدی در کار بوده چطور چینیها نجات پیدا کردن ولی هموطنامون مردن تسلیت به تمام مردم ایران خدایا نمیدونم چرا این ماه دی این همه داستان داره

    • بدون نام

      واقعا این حرفش درسته چطوری برا ی بازیکن لنگی ای همه روحانی التماس کرد به اردوغان ولی برا 32تن از مسافران سانچی هیچ کاری نکردن؟!؟!؟!؟!؟!

    • بدون نام

      کلا پای پرسپولیس رو بکشین وسط
      میخواین یه امتیازی هم کم کنین ازش

    • بدون نام

      لعنت به لنگی ها

    • بدون نام

      چرابرای لنگ وبازیکنش پیش رجب طیب اردوقان مذاکره می شود اما برای نجات انسان بی گناه مذاکره نمی شود واقعا چرا؟

    • بدون نام

      انقد لنگی لنگی نکنین جیگرا ادم با سرورش درست صحبت میکنه .

    • متخصص!!!

      سیاسته!!!! اخه پرسپولیس نصف مردم طرفدارشن!! ( مردم داری!!!) اما بندگان خدا(خداوندرحمتشون کنه) با کل فامیلاشون به 100نفر نمی رسن!!! حالا خودتون فک کنین که کدومشون مردم داریه!!!!

    • حبیب

      واقعا حرف حق بود...برای یه باشگاه خلاف کار که هم خودش جعل سند کرده بود هم بازیکنش پول رو زده بود به جیب!!! مذاکره کردن....!!!!!!! چون وزیر ورزش تعلق خاطر به رنگ قرمز داره! چقدر بچه گانه که وزیر یه مملکت مثل بچه بیست ساله! واقعا که!!! دریا نوردان ما اینطوری پر کشیدن رفتن! چرا مذاکره در سطح ریاست جمهوری نشد؟؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج