adexo3
۶۶۲۹۶۵
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

حمایت عربستان از بیانیه اخیر ترامپ علیه ایران

کابینه عربستان با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران از بیانیه اخیر رئیس جمهور آمریکا در رابطه با توافق هسته ای ایران حمایت کرد.

خبرگزاری ایسنا: کابینه عربستان با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران از بیانیه اخیر رئیس جمهور آمریکا در رابطه با توافق هسته ای ایران حمایت کرد.

به نقل از پایگاه خبری المنظار، کابینه عربستان امروز (سه‌شنبه) نشستی به ریاست ملک سلمان، پادشاه عربستان در کاخ یمامه برگزار کرد و در این نشست از بیانیه اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای خروج از برجام به هم پیمانان اروپایی خود ضرب الاجل ۱۲۰ روزه داد حمایت کرد.

کابینه عربستان همچنین از گزارش سازمان ملل در رابطه با ارسال سلاح از سوی ایران به یمن و نقض مصوبه ۲۲۱۶ شورای امنیت حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، دونالدترامپ جمعه شب به وقت تهران در بیانیه‌ای در مورد برجام اعلام کرد: امروز من تعلیق تحریم‌ ایران را اعلام می‌کنم اما این در راستای تضمین توافق با متحدان اروپایی واشنگتن برای رفع نواقص توافق هسته‌ای ایران و آخرین فرصت است.

وی ادامه داد: در صورت عدم دستیابی به این توافق‌نامه (جدید)، آمریکا دیگر تمدید تعلیق تحریم‌های ایران را انجام نمی‌دهد و از توافق هسته‌ای خارج می‌شود. اگر در هر زمانی من به این نتیجه برسم که چنین توافقی قابل دستیابی نیست فورا از برجام خارج می‌شوم و هیچ کس نباید به حرف من شک کند.

ترامپ هم‌چنین به کشورهای اروپایی اعلام کرد: اگر کشورهای دیگر در طول این فرصت سه ماهه در راستای رسیدن به این توافق عمل نکنند، من توافق آمریکا با ایران را لغو می‌کنم؛ این کشورها هستند که انتخاب می‌کنند با ما همکاری نکنند و در کنار جاه‌طلبی‌های هسته‌ای و مردم ایران بمانند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز در واکنش به اظهارات ترامپ در صفحه توییترش نوشت: سیاست ترامپ و بیانیه امروز وی تلاش‌های مذبوحانه‌ای برای خدشه دار کردن یک توافق محکم چندجانبه است که همزمان بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ آن توافق را نیز به شکل مغرضانه‌ای نقض می‌نماید. برجام قابل مذاکره مجدد نیست: به جای تکرار لفاظی‌های کهنه، آمریکا باید مانند ایران به تعهداتش در برجام عمل نماید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سازمان حج و زیارت توجه کند سرزمینی که همصدا با امریکا و اسراییل است عملا اشغال شده و دشمن است .بنابراین اول باید بفکر ازاد کردن ان بود تا حج معنی کن

    • بدون نام

      ملت ایران آنان که از اول تاکنون پای همه جور هزینه برای بقاء نظام ایستاده اند باز هم بدون تعارف حاظرند بایستند بلکه باجسارتی بیشتر...ولی مسولین فرصت طلب دردیزی باز است حیای گربه کجارفته آنان که این نظام را به مانند گوشت قربانی تلقی میکنند وهرکدام قسمتی ازآن راکنده ویاخودخورده یا به نزدیکان تعارف میکنند..ولی انسانها پاک وبی آلایشی که از ابتداءهمه جوره پای این نظام ایستاده اند باز هم می ایستند واز هیچ سگی هم که پارس کند هراسی به دل راه نمی دهند وفقط جواب کارهای خودرا از خدای خود میخواهند وخائنان به این کشور وخون شهداء رابه همان خدا واگذارمیکنند آن زمان که ماتازه انقلاب کرده بودیم ونه آمادگی دفاعی داشتیم ونه آمادی اقتصادی باتمام دنیا به نام 8سال دفاع مقدس ایستادگی کردیم حالا به پشتیبانی خداوند متعال مهدی زهرا عج.خون شهداء.معنویت ایثارگران وقدرت ملت وتجربهای بسیار زیاد وامکانات مادی پشت این کشور میباشد.به حول وقوه الهی .نه امریکا ونه هیچ قدرت شیطانی نمیتوانند به این نظام وکشور آسیبی برسانند .ایشااله تعالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج