جاباما
۶۶۳۳۰۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

برلیناله کلاسیک میزبان ۷ فیلم از اساتید

بخش کلاسیک جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۸، به اولین نمایش جهانی نسخه ترمیم شده و دیجیتالی آثاری از کارگردانان مطرح سینما چون «سیدنی لومت»، «ویم وندرس» و ... می‌پردازد.

خبرگزاری ایسنا:بخش کلاسیک جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۸، به اولین نمایش جهانی نسخه ترمیم شده و دیجیتالی آثاری از کارگردانان مطرح سینما چون «سیدنی لومت»، «ویم وندرس» و ... می‌پردازد.
برلیناله کلاسیک میزبان ۷ فیلم از اساتید
فیلم «زیر آسمان برلین» ساخته «ویم وندرس» محصول سال ۱۹۸۷ که حالا با فرمت دیجیتالی ۴K ترمیم شده است پس از سال‌ها دوباره به پرده سینما خواهد آمد.

این فیلم درباره فرشته‌هایی نامرئی و فناناپذیر است که در سطح شهر برلین پخش شده‌اند و افکار انسان‌ها را می‌شنوند و آنهایی که دچار سردرگمی و استرس شده‌اند را آرام می‌کنند تا این که یکی از این فرشته‌ها عاشق یکی از انسان‌ها فناپذیر می‌شود و انسان بودن را انتخاب می‌کند و دنیایی کاملا جدید را تجربه می‌کند.

«زیر آسمان برلین» به عنوان یکی از تحسین‌شده‌ترین آثار «وندرس»، در سال ۱۹۸۷ موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم کن شد.

«قرن بیستم من» اولین ساخته «الدیکو انیادی» فیلمساز مجارستانی است که در سال ۲۰۱۷ موفق شد با فیلم «در جسم و روح» خرس طلای جشنواره فیلم برلین را از آن خود کند.

«قرن بیستم من» که فیلم شاعرانه و پیچیده محسوب می‌شود در واقع ادای احترامی به سینمای صامت است. این فیلم سیاه و سفید روایتگر زندگی کاملا متفاوت یک دوقلوی همسان در اروپا و در آغاز قرن بیستم میلادی است. این فیلم با استفاده از نگاتیوهای اصلی و از سوی صندوق ملی سینمای مجارستان ترمیم شده است.

«وضعیت رفع خطر» ساخته «سیدنی لومت» کارگردان فرانسوی، فیلمی تحسین‌برانگیز در نقد فلسفه جنگ جهانی دوم است. زمانی که یک بمب‌افکن آمریکایی، مسکو را به نابودی تهدید می‌کند، رئیس جمهور با تماس تلفنی با رئیس جمهور تلاش می‌کند از یک حمله اتمی تلافی‌جویانه جلوگیری کند. این فیلم از سوی کمپانی سونی به فرمت دیجیتالی ۴K ترمیم شده و در بخش کلاسیک شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم برلین به روی پرده خواهد رفت.

«دُرناها پرواز می‌کنند» به کارگردانی «میخائیل کالاتازوف»، اولین محصول اتحادیه جماهیر شوروی است که در عرصه بین‌المللی به موفقیت رسید. این فیلم به شهرت بین‌المللی «میخائیل کالاتازوف» فیلمساز گرجستانی و «تاتیانا سامویلوا» بازیگر زن نقش اصلی آن انجامید.

«زندگی بر اساس آگفا» به کارگردانی «آی دایان» که در سال ۱۹۹۳ به سبب جسارت و صداقت مورد تمجید هیئت داوران بین‌المللی جشنواره فیلم برلین قرار گرفت، پس از ۲۵ سال با نسخه ترمیم شده به برلیناله بازخواهد گشت. داستان فیلم درباره مواجهه افراد مختلف با هم در یک مکان است که هر یک دنیاهای متفاوت خود را دارند و در واقع یک جامعه مینیاتوری را تشکیل می‌دهند.

بخش کلاسیک جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۸ این فرصت نادر را فراهم کرده تا یکی از ناشناخته‌ترین ساخته‌های «یاسوجیرو اوزو» کارگردان نامدار ژاپنی به نام «توکیو گرگ و میش» را پس از سال‌ها تماشا کنیم. موضوع پایان زندگی کنار هم یک خانواده از سوژه‌هایی است که «اوزو» در چندین فیلمش به آن پرداخته است. «توکیو گرگ و میش» غمناک‌ترین اثر این کارگردان مطرح ژاپنی پس از جنگ جهانی محسوب می‌شود.

بخش کلاسیک جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۱۶ فوریه و با نمایش فیلم صامت «قانون کهن» به کارگردانی «ای.اِی دوپونت» محصول سال ۱۹۲۳ آغاز به کار میکند.

شصت‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۱۸ (۲۶ بهمن تا ۶ اسفند) در آلمان برگزار می‌شود و امسال «تام تیکور» کارگردان آلمانی ریاست هیئت دوران بخش رقابتی برلیناله را بر عهده دارد.

تاکنون فیلم «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی انتخاب شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج