۶۶۳۵۲۲
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

مانور اصولگرایان بر اظهارات تکذیب شده روحانی

روزنامه آفتاب یزد نوشت: "همه باید نقد بشوند و استثنا نداریم، تمام مسئولین در کشور قابل نقد هستند، ما در کشور معصوم نداریم، اگر یک وقتی امام زمان(عج) ظهور کرد آنوقت هم می‌شود نقد کرد. این اظهارات حسن روحانی در هجدهم دی ماه درجمع وزیر و مدیران وزارت امور اقتصاد و دارایی است، اظهاراتی که دست‌مایه خوبی برای جناح راست و سرکوفت بر حسن روحانی شده است.

روزنامه آفتاب یزد نوشت: "همه باید نقد بشوند و استثنا نداریم، تمام مسئولین در کشور قابل نقد هستند، ما در کشور معصوم نداریم، اگر یک وقتی امام زمان(عج) ظهور کرد آنوقت هم می‌شود نقد کرد. پیامبر (ص) هم اجازه نقد می‌داد. دیگه بالاتر از پیامبر (ص) که در تاریخ نداریم. وقتی پیامبر(ص) صحبت می‌کرد، طرف بلند می‌شد روبروی پیامبر(ص) و می‌گفت: «حرفی که داری می‌زنی نظر توست یا وحی است؟» اگر پیامبر (ص) می‌گفت «نظر من است»، انتقاد می‌کرد و می‌گفت: «من قبول ندارم». ما در زمان حکومت معصوم هم نقد داریم. "

این اظهارات حسن روحانی در هجدهم دی ماه درجمع وزیر و مدیران وزارت امور اقتصاد و دارایی است، اظهاراتی که دست‌مایه خوبی برای جناح راست و سرکوفت بر حسن روحانی شده است. اصولگرایان با تقطیع و یا تفسیراز این متن‌ها می‌خواهند به این نتیجه برسند که حسن روحانی به معصومین (ع) اهانت کرده و گفته است که آنها را نیز باید نقد کرد.

کلید ماجرا
شاید نخستین بار این جملات را عزت الله ضرغامی در توئیتش با مانوری خاص تحت الشعاع قرار داد و به نوعی به سایر اصولگرایان برای هجمه به حسن روحانی خط داد. وی با تحریف صحبت‌های روحانی جمله " اگر یک وقتی امام زمان ظهور کرد آنوقت هم می‌شود نقد کرد." را در کانال تلگرامی‌اش اینگونه تغییر داد که: « "امام زمان(عج) هم قابل نقد است." (!) اگر این جملات را به جای رئیس‌جمهور فعلی، رئیس جمهور قبلی می‌گفت چه می‌شد؟ شاید کسانی که لباس روحانیت به تن می‌کنند سهمیه‌ ویژه‌ دارند!»

همین اظهارات ضرغامی کافی بود تا جریان سازی جدید اصولگرایان علیه روحانی کلید زده شود. حالا سوژه جدید اصولگرایان این است که چرا او گفته، امام زمان هم قابل نقد است؟(!)
بعد از این، یک عضو شورای نگهبان هم اعلام کرد: «گاهی در سخنان بعضی از بزرگان حکومت کلماتی گفته می‌شود که برای جامعه شیعه به ویژه حوزه علمیه قابل تحمل نیست. اینکه گفته شود معصوم، امام و پیامبر هم قابل نقد هستند نادرست است. حوزه علمیه در برابر هجمه به عقاید شیعه ایستادگی می‌کند؛ درباره عقاید شیعه با احدی رودربایستی نداریم.»

با استناد به حرف‌های تحریف شده روحانی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز نسبت به اظهارات رئیس‌جمهور درباره نقد معصومین به شدت انتقاد کرد و در بیانیه‌ای آورد: «این روز‌ها سخنانی از بعضی مسئولان مبنی بر جواز نقد پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه و آله و سلّم) و ائمه‌ معصومین (صلوات الله علیهم) شنیده می‌شود که بار دیگر یکی از مسلّمات اعتقادی که محل اجماع قاطبه مسلمین و همچنین یکی از اصول ضروری مذهب حقه تشیع اثنی عشری است را منکر شده‌‌اند. نفی عصمت رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) مخالفت صریح با اسلام و مذهب تشیّع است.»

و بعد به کنایه آمده: «اکیداً توصیه می‌کنیم بعضی از مسئولین از ورود به مسائل اعتقادی و تخصّصی فکری در اظهارات خویش پرهیز کنند و به جای آن، تلاش خود را به حل مشکلات معیشتی و گرفتار‌های اقتصادی مردم معطوف و آنچه مردم از شماها انتظار دارند، گره‌گشایی از مسائل و مشکلات زندگی آنان است، نه اظهارنظر در مسائل اعتقادی و تخصصی، که نه تنها گرهی از کار مردم باز نمی‌کند، که افزون بر مشکلات دنیوی آنان، دین آنان را نیز با مشکل مواجه می‌کند.»

تکذیبیه دفتر ریاست جمهوری

در پی این بیانیه‌ها و اظهارنظرها اما دفتر رئیس جمهوری به شرح موضوع و گفته‌های حسن روحانی پرداخت و در بیانیه‌ای که پاسخی به هجمه‌های اخیر است، به تکذیب اینکه روحانی گفته امام زمان را باید نقد کرد پرداخته و نوشت: «در پی برخی حاشیه‌سازی‌ها پیرامون سخنرانی ریاست محترم جمهوری در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی (مورخ ۱۸ دی ماه سال ۹۶) به‌اطلاع می‌رساند: مطالبی همچون «قابل نقد بودن معصومین علیهم‌السلام» که با تقطیع و تحریف هدفمند جملات رئیس‌جمهور، ابتدائاً از سوی یک چهره سیاسی بیان شد و متاسفانه زمینه ساز قضاوت و موضع‌گیری گروهی از رسانه‌ها، اشخاص و برخی تشکل‌های حوزوی گردید؛ کاملاً کذب است و از جمله، به هیچ عنوان عبارت "امام زمان (عج) هم قابل نقد است" نه در سخنان ایشان وجود داشته و نه از آن قابل استنباط می‌باشد. بدیهی است باور و اعتقاد به عصمت انبیا و معصومین علیهم السلام از مسلمات قطعی مذهب تشیع است.»

حاشیه‌سازی بعد از تکذیبیه
اما جالب اینکه حتی تکذیبیه حسن روحانی نیز کارساز واقع نشد و نشان داد که برخی اصولگرایان بیش از آنکه دغدغه اسلام داشته باشند دغدغه تداوم بازی‌های سیاسی و جناحی‌شان را دارند چراکه روز بعد از تکذیبیه حسن روحانی، حامی دولت احمدی‌نژاد، حسین شریعتمداری در سرمقاله‌ای در کیهان به مرثیه سرایی از گفتارهای نگفته(!) حسن روحانی پرداخته و از حسن روحانی می‌خواهد که توبه کند (!) او در این مقاله آورده: «در پی اظهارات سوال‌برانگیز رئیس‌جمهور درباره عصمت انبیاء و ائمه‌اطهار علیهم‌السلام و ادعای مجاز بودن نقد آنان! و در حالی که انتظار می‌رفت آقای روحانی از سخنان بی‌پایه و اساسی که گفته است توبه کند، دیروز دفتر ایشان با صدور بیانیه‌ای اظهارات ایشان را تغییر داده و تلاش کرده سخنان رئیس‌جمهور را موجه قلمداد کند!»

از طرفی دیگر آیت الله مصباح یزدی رهبر معنوی جبهه پایداری نیز فرصت را غنیمت شمرده و بعد از تکذیبیه حسن روحانی بازهم به اظهارنظر درباره گفته‌های تحریف شده وی می‌پردازد و در دو توئیت(!) جداگانه می‌نویسد: «می‌گویند مردم می‎توانند بر امام معصوم هم خرده بگیرند، انتقاد کنند و در جایی فرمانش را اطاعت نکنند. این مطالب را نه در پشت کوه قاف که در پایتخت جمهوری اسلامی ایران گفته‎اند! با وجود اینان، امام زمان چقدر باید خون دل بخورد؟!»

او در توییت دیگری هم نوشت: «اگر بخواهد شمشیر بکشد بلافاصله خواهند گفت، خشونت از طرف هر کسی که باشد محکوم است. تعصبات را کنار بگذارید و به بحث و گفتگوی منطقی روی بیاورید!»

به هر صورت، حسن روحانی هیچ‌گاه جمله مورد ادعای ضرغامی با عنوان «امام زمان (عج) هم قابل نقد است» را به زبان نیاورده و اینکه چهره‌های شاخص اصولگرا حتی پس از تکذیبیه دفتر ریاست جمهوری نیز به حمله علیه روحانی می‌پردازند، بیانگر آن است که برخلاف ادعای برخی اصولگرایان که همیشه روحانی و جریان چپ را حاشیه‌ساز و علاقه‌مند به بحث‌های سیاسی بی‌نتیجه می‌دانند، این اصولگرایان هستند که بدون توجه به اظهارات واقعی اشخاص، با تحریف آن حرف‌ها، نه تنها مقاصد خود را دنبال کرده بلکه به حاشیه سازی و جریان سازی علیه مقامات کشور نیز اقدام می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ضرغامی بیخود کرد

    • بدون نام

      واقعا جای تاسف داره

    • علي

      تا نباشد چيزكي ، كردم نگويند چيزها - اگر در كلام ايشان نقد معصومين نبوده از كجا اين حرف ها سبز شد ؟ چرا خواب يك هفنه اي ايشان در زمان اغتشاشات مطرح نشد ؟

    • احمد احمدی

      کاری با اصولگرا و اصلاح طلب ندارم.فیلم حرفش رو دیدم.چرا جوری صحبت میکنه که باعث تشنج در جامعه میشه.بجای این حرفها بهتره خودش و وزراش انتقاد پذیر باشند.حرف زدن بسه.مردم منتظرن تا به قولهاش عمل کنه.یادمون نرفته که می‌گفت اگه برجام به فرجام برسه مشکل آب خوردن هم حل میشه.تمامی تحریمها برداشته میشه.پس کو.دروغ بسه.خسته شدیم.ان شاالله مردم در ۱۴۰۰ جواب این حضرات رو میدن و بهشون رای نمیدن.مگه ایشون نفرمود دلار باید برسه به ۷۰۰ و ۴۰۰ تومن.خدا رو شکر فیلمهاش هست.مگه نمی‌گفت اختلاس توی دولت دهم زیاد بوده.اینا که بدترن با وزرای میلیاردر و رنج ندیده.کی اینا درد محرومین رو میفهمن.آخه چرا مردم گول اینا رو خوردن.دولت غربگرا همینه.از ماست که بر ماست

    • دوستدار حقیقت

      این ضرغامی و شریعت مداری از کی تا حالا داخل آدم حساب شدن که خودشون رو نخود هر آشی میکنن
      بعضی ها چه رویی دارند صدرحمت به سنگ پای قزویین

    • بدون نام

      ضرغامی فتنه بزرگ عصر جدید

    • بدون نام

      بخدا از طرح این بحث های بیهوده خسته شدیم هرچند اصل صحبت اقای روحانی درست است و منظور ایشان این بوده که الان هیچ کس غیر قابل نقد نیست و همه باید جواب نقد را بدهند

    • بی نام

      اصولگرایان دست بهرکاری خواهن زد ولی بجایی نخاهن رسیدایران باید به اتحاد برسد نه تفرقه

    • محمد

      انتقاد کنندگان یا سخنان رییس جمهور را نشنیده اند و یا نفهمیده اند و الا رییس جمهور کاملا صحیح فرموده و تاریخ گواه این مسأله است قدری به تاریخ مراجعه و دست از تعصبات خشک و سیاسی بازی بردارند

    • محمد

      القاب مختلف و تهمت زدن به دکتر روحانی اول و آخرش نیست خداوند به ایشان صبر عنایت کند وبفکر معضلات کشور باشند

    • بدون نام

      دوباره دارن سعی میکنن که روحانی و مظلوم نشون بدن _روحانی عزیز دیگه مردم ازت دلخوشی ندارن که بخوان ازت پشتیبانی کنن_#پشیمانم

    • مشیری

      سوابق ده ساله آقای ضرغامی بر ریاست صدا و سیما کاملآ برای مردم شناخته شده است.ایشان متخصص در تحریف ،سانسور و خفقان اختناق بودند. بنابر این گفته ها و تفاسیر آقای ضرغامی برای اثبات یک موضوع نمیتونه قابل استناد باشه.

    • بدون نام

      روحاني داره سرمون رو گرم مي كنه

    • بدون نام

      بابا بس کنید لعنت خدا بر آنان که به فکر مردم نیستند و فقط جو سازی و حاشیه درست میکنند آقایان دولتمرد و سیاست مدار بس کنید خسته ایم خسته ، چرا واقعا ؟ راهی که شما در پیش گرفته اید اشتباه است اینو ما مردم عادی باید به شما ها گوشزد کنیم بابا این مردم حقشون این نیست به خدا هر روز یه بحث جدید ، واقعا سهام عدالتی که فرمودید مردمو از همه چیز بی نیاز کرد خخخخخخخ

    • حسین

      با حسن روحانی تا ۱۴۰۰ پاش هستیم حتی اگه تا اون موقع نصف مملکت هم از گرسنگی و بیکاری مردن به درک با حسن روحانی هستیم تا۱۴۰۰۰

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج